Als ik wakker word is Nina weg. Dat deed ze wel vaker als ze bij me had gelegen, omdat ik niet stil kon liggen en zij zelf daardoor juist niet kon slapen. Ik stap uit bed en loop naar haar kamer ze ligt rustig te slapen. Op haar wekker zie ik dat het pas zes uur is. Ik ga nog even terug naar mijn bed en probeer nog even te slapen gezien dat iets was wat toch ondanks Nina die bij me lag toch niet helemaal gelukt is. Om half zeven toen ik nog de slaap niet kon vatten besloot ik maar vast Nina haar brood klaar te maken voor school en mezelf wat op te frissen.
‘Nina wakker worden;’fluister ik. Nina werd wakker en ging met een slaperig hoofd rechtop in bed zitten. ‘kom je uit bed dan kan ik je even klaarmaken voor school.’ Eerst stribbelde ze een beetje tegen, opstaan valt wel vaker een beetje tegen een ochtend mens is ze nooit geweest, iets wat als moeder heel fijn is in de ochtend. Na een paar keer flink gapen stapt ze uit bed en help ik haar om haar kleren aan te trekken. ‘Nina wat wil je op je brood nu?’ ‘Hagelslag!’ Ik vind het altijd zo leuk om te zien dat Nina na haar chagrijnige wakker worden vaak weer helemaal vrolijk aan tafel zit aan haar ontbijt. Zelf eet ik ook even wat en dan breng ik haar gauw naar school. Op school heb ik nog even met haar docent gepraat, ze vindt dat Nina erg haar best doet en merkt dat ze een pienter meisje is. Met een gerust hart stap ik dan ook weer in de auto. Op weg naar mijn werk luister ik wat muziek op de radio en bedenk ik me wanneer ik het best naar mijn baas zou kunnen gaan om hem het een en ander te vragen over deze studiereis. Dit is waarschijnlijk de pauze van tien uur, of toch de middag pauze. In de loop van de dag merk ik dat ik het best even wat eerder kan stoppen met mijn werk (op dit moment als secretaresse) en op dat moment even langs gaan.
Ik ruim mijn spullen op en loop richting het kantoor van mijn baas. Waarschijnlijk is hij bezig met betalingen gezien hij druk bezig is met het intoetsen van cijfers op zijn rekenmachine. Ik klop aan en wacht even tot ik antwoord krijg. ‘kom binnen;’zegt hij. Ik doe de deur open en loop naar binnen, ga rustig zitten op de stoel voor zijn bureau en zeg waarvoor ik kom. Hij begreep mijn vraag en heeft me uitgelegd dat kosten gedeeltelijk betaald wordt door mijn werk, data, verzekeringen, uiteindelijk begreep ik alles en zag ik op mijn horloge dat het al bijna half 4 was! Naar Nina haar school was zeker 20 minuten rijden. Gauw stapte ik in de auto en rij ik als een gek naar Nina haar school wat misschien niet heel verstandig was gezien ik een bejaarde vrouw van een jaar of 75 bijna aanreed. Eenmaal daar stond Nina al klaar met haar tas op de rug om te gaan. Ik verontschuldigde me tegenover de juf en vertrokken we naar huis. Nina vertelde dat ze allemaal kerst tekeningen hadden gemaakt omdat het inmiddels al bijna kerst was. Bij mezelf dacht ik: Dus ook school is dus al weer helemaal in de kerst sfeer. Thuis hebben we lekker een kopjes thee gedronken met een lekker koekje er bij wie er natuurlijk ook al erg Kerstachtig uitzag. Het was Vrijdag middag dus besloot ik met Nina in het weekend maar eens iets leuks te gaan doen. Dat zou misschien de gelegenheid kunnen zijn om haar te vertellen dat ik een tijdje weg ga. Zo kan ze vast aan het idee wennen en heb ik tijd genoeg een plekje voor haar te vinden.
JE LEEST
lost
Mystery / ThrillerEva gaat een studie doen in Amerika, wat een hele opgave is, vooral het onderbrengen van haar dochtertje Nina zal niet erg gemakkelijk zijn en of dat al niet genoeg is komen er nog meer problemen bij... Na het oplossen van deze volgen zich er in Ame...