FARKLI OLAN!!!

219 8 0
                                    

          Sevmiyordur belki de insanlarla fazla bir arada olmayı.Olamaz mı? Olur elbet lakin kabul etmiyoruz bir türlü farklı düşüncelerle besliyoruz beynimizi. Ne yani çekingen bir insan olamaz mı ya da konuşmayı gereksiz buluyordur belki. Mecbur mu herkesle tanışmaya bir insan. Kendi halinde mutludur belki asosyaldir ya da. Yara almıştır da içindeki masumluğa kaçıyordur olamaz mı? Ama yok yok olamaz bir topluma giriyorsan tanımıyorsan dahi selam vermelisiniz. Hayatımızın şartı benimsemişiz bir kere güzel elbette lakin boyle olmayan durumlarda var. Susuyor sadece insan bazen. Dışlıyoruz hiç gerek yokken bizim tersimize farklı olanı. Garip garip düşünceler atılıyor ortaya. Yok kendini begenmişmişte, yok giyimi iticiymiş, yok yüzü asık çok soğukmuş gibi daha bir çok örnek verilebilir.Lakin böyle değil. Tamam aralarında böyleleride var ama hepsi böyle değil. Kimi yorgun oluyor konuşmaktan, konuşupta derdini anlatamamaktan ya da anlaşılmamaktan. Kimisi kirpi oluyor yaklaşırsa istemeden dikenlerini gösterecek onlarda kaçacak biliyor duruyor olduğu yerde. Kimisi de sadece çekingen. Ama kimisi var ki yaşamış kendinden büyük tecrübeleri var sadece susmayı seçmiş o kadar.
          Vardır ya hani hayatımızda Yasama, Yürütme, Yargı milletimizde buna uymuş durumda herkes kendince yasasını koyuyor o yasaya uygun yaşamını sürdürüyor uymayanıda insafsızca yargılıyor. Değil, saygıyla sevgiyle yaşamak bu değil. Anlamıyorum da  ben gerçeklerden yanayım deyip sırf gerçeklere aykırı olduğu için saygısız davrananları. Sonunda da saygı herşeyden önemli diyenleri. Anlamıyorum!!!
               Saygı, karşındakini yargılamadan yaklaşabilmendedir.
               Saygı, sana ne basit gelirse gelsin onu dinleyebilmendedir.
               Saygı, bir konuda karşındaki insanın savunduğunun yanlış olduğunu bildiğin halde dinleyip, uygun dille doğruyu anlatıp hala kendi düşüncesini savunuyorsa kibarca geriye çekilmendedir.
      Boşuna demiyor ki sevdiğim İslâm ın güzel insanları "Söz gümüşse sûkut altın dır." diye.
      Gerçekleri kabul edip gerçeklere aykırı olana yeri geldiğinde susabilmektir saygı.
          Saygısızlığın altında sabırsızlık var. Sabırsızlığın altında hayat telaşı lakin hayatta geçici be....





Zaman Ve Yaşam Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin