" Chorong, kenapa aku boleh sukakan Sehun hah? Bagi kau dia tu handsome ke? " tanya Naeun.
Chorong buat muka pelik.
" Kau apahal tiba-tiba tanya kat aku macam tu. Manalah aku tahu. Dah kau suka dia, adalah sebab apa kau sukakan dia. Kalau bagi aku, handsome lagi Taehyung daripada dia, " jawab Chorong lalu ketawa.
Naeun buat muka. Dia teringatkan peristiwa ketika Sehun mendukungnya. Dia tersenyum tapi senyumannya mati apabila dia teringatkan kata-kata Sehun.
Aku benci kau.
" Chorong, aku masuk bilik aku dululah. Penatlah. Aku nak tidur. Nanti kalau dah nak malam tu, kau kejutlah aku, " kata Naeun lalu masuk ke dalam biliknya.
Naeun mencampakkan badannya ke atas katil dan merenung siling biliknya.
" Kenapa dia bencikan aku sangat? Aku pernah jumpa dia ke sebelum ni? Aku rasa tak pernah pulak. Aku baru jumpa dia dekat uni ni, " gumam Naeun.
Kemudian, dia memandang frame gambar di atas meja di sebelah kanan katilnya.
Dia tersenyum melihat gambarnya bersama Dongwoon dan seorang yeoja yang merupakan yeojachingu lama oppa nya.
" I miss you Hayoung unnie, " gumam Naeun perlahan.
Tiba-tiba, dia terfikir sesuatu.
" Rasa-rasanya oppa aku kenal tak Sehun? Takkanlah. Kenapa dia boleh kenal Sehun pulak, " gumam Naeun perlahan.
" Tapi, lama aku tak jumpa Hayoung unnie. Rindu gila. Tapi, kasihan jugak dekat dia sebab Dongwoon oppa break up dengan unnie, " gumam Naeun lagi.
Naeun membaringkan dirinya atas katil dan lama-kelamaan matanya tertutup.
-Skip-
" Naeun, bangun! Jom dinner kat luar. Aku malaslah nak masak. Yah Son Naeun! Cepatlah bangun! " kejut Chorong.
Naeun membuka matanya dan menggeliat.
" Makan kat luar? " tanya Naeun yang masih mamai.
" Ya. Cepatlah bersiap. Aku tunggu kat bawah, " kata Chorong lalu dis beredar keluar.
Naeun bangun daripada pembaringannya dan menyiapkan diri.
Kemudian, dia turun ke bawah dan mencari Chorong.
" Mana pulak yeoja ni? " bebel Naeun perlahan.
Tiba-tiba,
Takkk
Naeun kelam-kabut. Semuanya gelap.
" Yah Park Chorong! Janganlah main-main dengan aku, " jerit Naeun.
" Park Chorong! Cepatlah datang sini! Aku takut ni! " jerit Naeun lagi.
🎶Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday to Naeunnie
Happy birthday to you 🎶Naeun tergamam. Dia mendekati Chorong yang sedang memegang sebiji kek dan membuat hajat dan terus meniup lilin.
Semua bertepuk tangan. Naeun senyum gembira.
" Gomawo guyss. Aku tak ingat langsung yang harini birthday aku, " kata Naeun.
" Kitaorang kan kawan kau, so, mestilah kitaorang ingat birthday kawan kita, kan? " kata Taehyung.
" Ye lah kau? Birthday aku bila? " tanya Jungkook.
Taehyung memegang batang tengkuknya.
YOU ARE READING
© devil crush
Fanfictionson naeun x oh sehun ___________________ ♡( their chapters ˃͈ દ ˂͈ )