dv ; chapter eleven ~°

360 25 0
                                    

Naeun masuk ke dalam kelasnya. Dia berjalan menuju ke tempatnya, tiba-tiba matanya tertentang mata dengan Sehun. Dan, dengan sepantas kilat Naeun mengalihkan pandangannya.

Dia duduk di atas kerusinya. Dan,

" Weyh Naeun, kau menghilang pergi mana hah malam tadi? Penat aku cari kau tahu tak, " bebel Jungkook lalu duduk di depan Naeun.

" Tak pergi mana-mana pun. Aku tak sedap badan so, aku balik awal malam tadi. Lupa nak bagitahu kat korang semua. Mian, " luah Naeun lalu membuka bukunya. Dia malas nak bercakap apa-apa. Takde mood!

" Hey Naeun, kau ada masalah apa-apa ke hah? " tanya Jungkook prihatin.

Naeun menggelengkan kepalanya.

" Jungkook, please jangan ganggu aku. Aku nak study ni, " kata Naeun agak dingin. Dan, dengan muka tak puas hati, Jungkook memalingkan mukanya ke depan.

Naeun mengeluh perlahan.

" Mian Jungkook. Aku bukannya sengaja, cuma aku rasa, entahlah, " gumam Naeun dalam hati.

Kemudian, dia meletakkan kepalanya atas meja dan memandang Sehun yang sedang main fonnya.

" I hate you Oh Sehun, " gumam Naeun perlahan.

Tiba-tiba, dia teringatkan peristiwa malam tadi. Dia memejamkan matanya.

" Kau memang suka dekat namja yang tak akan terima kau, Naeun, " gumam Naeun perlahan.

🌸🌸🌸🌸🌸

" Okay class, hari ni kita ada transfer student daripada UK. Silakan masuk, " kata Miss Jihyo.

Kemudian, seorang namja masuk ke dalam kelas tersebut. Kemudian, tersenyum.

Naeun tersentak. Dia memandang namja tersebut tidak percaya.

" Alah terkejut sangat principessa aku ni, " gumam dia dalam hati. Kemudian, dia mengeyitkan matanya pada Naeun.

Jungkook mendengus lalu pandang Naeun. Pelik!

" Kau kenapa Naeun? Asal muka kau terkejut sangat? Kau terkejut ke dia kenyitkan mata dekat kau? " perli Jungkook.

Naeun menjeling tajam Jungkook.

" Banyaklah kau, " bantah Naeun.

" Annyeong semua. Nama saya Lee Taemin. Korang semua boleh panggil Taemin. Selamat berkenalan semua! By the way, saya ada yeoja kesayangan kat sini, so, saya warning awal-awal, siapa yang ada sakitkan hati dia, siaplah, "

Taemin memperkenalkan dirinya sambil bergurau sedikit. Dia memandang muka Sehun yang tengah memandangnya dengan kerutan di dahi. Maybe, dia masih tak ingat Taemin tu namja yang ada dengan Naeun malam tadi.

Taemin tersenyum lalu duduk di sebelah kiri Taehyung.

Semasa dia lalu di depan Naeun, dia tersenyum manis. Manakala Naeun memandangnya tajam.

Semasa kelas tamat, Naeun pantas pergi ke tempat Taemin lalu memukul lengan Taemin.

" Asal tak bagitahu awal-awal huh? Saje ah tu nak suprise kan aku konon, " bebel Naeun.

Taemin tergelak.

" Relakslah principessa. Suprise tak? " gurau Taemin.

" Banyaklah kau suprise, " jawab Naeun.

Tiba-tiba, Jungkook ngan Taehyung datang.

" Korang berdua ni dah kenal lama dah ke? " tanya Taehyung manakala Jungkook dengan muka tak puas hati hanya memandang Taemin tajam.

" Kau apahal pandang Taemin macam tu hah? Nak kena ke hah? " marah Naeun sambil pandang Jungkook pelik.

Jungkook tersengih lalu menggaru belakang tengkuknya.

" Nampak pulak jeles dia, " gumam Jungkook perlahan.

Taemin memandang Jungkook sambil tersenyum.

" I smell something fishy, " kata Taemin.

" By the way, Taemin ni kawan aku sejak aku sekolah rendah, " terang Naeun.

Taehyung ngan Jungkook menganggukkan kepala mereka serentak sambil cakap oooooo!

🌸🌸🌸🌸🌸

Naeun menatang dulangnya dengan berhati-hati.

" Kurang ajar betullah diorang. Boleh pulak diorang buli aku belikan air. Dah lah banyak. Berat, " bebel Naeun perlahan.

Tiba-tiba, ada seseorang melanggarnya daripada belakang dan,

Splassshh

Mata Naeun terbuntang luas. Dia melihat cawan-cawan yang ditatangnya tadi sudah bertaburan atas lantai.

Kemudian, dengan takut-takut, dia memandang gerangan manusia di depannya yang malang tu. Dia nampao ada sedikit tompokan pada lengan yeoja di depannya itu.

" Hey! Mata kau mana hah? " bentak yeoja di depannya. Dan dengan serta-merta, semua mata terarah kepada Naeun dan yeoja di depannya.

" Mian, Yoona. Aku tak sengaja, " kata Naeun lalu berdiri untuk membersihkan baju yeoja di depannya.

" Tak sengaja kepala otak kau. Kau tahu tak basah! Yeoja tak guna! " bentak Yoona kuat.

Naeun mengangkat mukanya yang sudah merah menahan marah.

" Kan aku dah cakap sorry. So, yang kau nak bentak-bentak aku lagi tu kenapa? Aku tak sengaja, kau faham tak? Lagipun, sikit je kan. Yang kau nak marah beria sangat tu kenapa? " bentak Naeun perlahan.

Yoona terkejut. Kemudian, dia mengambil gelas siapa entah yang lalu sebelah dia tu and, dia mencurahkan air tersebut atas kepala Naeun sehingga habis.

Naeun menggetap bibirnya lalu memandang muka Yoona yang kelihatan sangat bahagia.

Naeun mengangkat tangannya untuk menampar muka Yoona, tetapi gerakan tangannya terhenti apabila dia terdengar,

" Don't you dare to slap her with your dirty hand! Don't touch her with your dirty hand! "

Naeun tersentak.

To Be Continued 🌸

© devil crush Where stories live. Discover now