Naeun duduk di sebuah bangku sambil tersenyum memerhati Hana happy sambil main dengan L.
" Naeun, sinilah join kitaorang sekali, kan Hana? ", panggil L sambil disokong oleh Hana. Naeun hanya senyum sambil menggelengkan kepalanya.
Naeun memusingkan badannya dan pandang dekat satu kolam yang agak kurang orang sebab dalam. Naeun main-main dengan kakinya, tiba-tiba ada seorang budak berlari di depannya sambil ketawa sakan. Tetapi malangnya dia terlanggar batu dan terjatuh ke dalam kolam. Naeun tergamam lalu berlari ke arah kolam tersebut, dia nak tolong tapi dia tak reti berenang.
Tiba-tiba, ada seorang namja terjun ke dalam kolam dan menyelamatkan budak lelaki tadi. Naeun memandang seorang yeoja yang berdiri di sebelahnya.
" Jaemin! Jaemin! Gwenchana? " tanya yeoja tadi cemas. Naeun tergamam apabila melihat namja di depannya yang sedang menggendong budak lelaki yang bernama Jaemin dan keluar daripada kolam.
" Sehun, Jaemin okay tak tu? " tanya yeoja tersebut lalu mendukung Jaemin dan menepuk pipinya lembut. Dalam beberapa minit, Jaemin tersedar lalu memuntahkan air dan terus menangis.
" Sayang, dia okay je lah. Nasib baiklah I berdiri je and sempat selamatkan anak kita. Sayang you bawak Jaemin pergi dekat pondok tadi nanti I datang balik," kata Sehun.
" Apa yang you cakapkan ni? " tanya yeoja tadi tapi pantas dicelah oleh Sehun. " Dear, please dengar cakap husband you ni. Nanti I datang dekat you two, " kata Sehun lalu yeoja tadi beredar pergi sambil mendukung anaknya yang dalam lingkungan 7 atau 8 tahun.
Sehun memandang Naeun hanya hanya memandang ke arah kolam tadi.
" Kau kenapa tak selamatkan dia huh? Kau nak dia mati ke apa? Dia budak je kot, takkanlah kau tak ada hati perut nak selamatkan dia. Ke kau sanggup tengok budak tadi tu mati huh? " perli Sehun tetapi Naeun hanya mendiamkan diri.
" Ke kau tahu yang budak tadi tu anak aku lepas tu kau saje nak bunuh dia? Kau saje je kan tolak dia jatuh dalam kolam sebab kau nak dia mati sebab nak balas dendam dekat aku, " perli Sehun lagi.
Naeun mendengus kasar lalu berjalan pergi tetapi Sehun menyentaknya tangannya kuat dan membuatkan Naeun terpelanting ke dalam kolam.
" Kau suka buat aku sakit hati kalau aku cakap dengan kau, ni hah aku bagu sikit balasan dekat kau sebab buat anak aku macam tu, " kata Sehun lalu dia beredar pergi.
Naeun meminta pertolongan. Dia cuba untuk berenang ke atas tapi dia still tak reti nak berenang. Kemudian, dia dengan sepenuh tenaganya menanggal baju tshirt nya. Tiba-tiba, dia merasa dunianya gelap dan dia tenggelam.
🌸🌸🌸🌸🌸
" Sejun, apa bende merah yang terapung tu? Jom tengok jap, ". Lalu dua orang namja mendekati kolam tersebut dan terkejut apabila melihat seorang yeoja sudah tenggelam tak sedarkan diri.
"Sejun cepat call ambulance! " kata salah seorang namja lalu terjun ke dalam kolam lalu membawa yeoja tersebut keluar daripada kolam.
Dia membaringkan yeoja tersebut lalu terus buat CPR. Semakin lama semakin ramai orang mengkerumuni tempat tersebut dan pada masa yang sama, L dengan Hana juga mendekati tempat tersebut.
" Mommy, " gumam Hana perlahan lalu terus berlari memeluk eommanya. L terus melutut di sebelah Naeun dan menghalau namja tadi. Dia terus-menerus membuat CPR tetapi Naeun tidak menunjukkan yang dia akan bangun.
Tiba-tiba, pihak ambulance datang menyusung Naeun dan berjalan membawanya ke van. L dengan Hana ikut sama menaiki van ambulance dan bergerak ke hospital terdekat.
YOU ARE READING
© devil crush
Fanfictionson naeun x oh sehun ___________________ ♡( their chapters ˃͈ દ ˂͈ )