dv ; chapter sixteen ~°

373 36 2
                                    

Sehun keluar daripada wad Naeun. Kemudian, dia terserempak dengan Eunji.

" Eunji, aku ada nak cakap something dengan kau, " kata Sehun.

Eunji menganggukkan kepalanya lalu duduk di sebuah bangku. Sehun duduk di sebelahnya.

" Eunji, kau tahu kan? I really really like you, " luah Sehun.

Eunji mengeluh perlahan.

" Eunji, let me know why you don't like me, " tanya Sehun.

" Because I already love someone else and he is not you. And, there someone who really love you too, " luah Eunji.

Sehun mendengus perlahan.

" Why? Why you can't love Naeun? " tanya Eunji.

Sehun memandang Eunji. Tiba-tiba, dia teringatkan peristiwa dia piggyback Naeun.

" Kau tinggal fon kau kat mana hah? "

" Tu hah. Kat bangku tu, "

" Tu lah lain kali jangan nak cuai, "

" Kenapa? Dah menyusahkan kau ke? Kalau macam tu, kau boleh je turunkan aku dekat sini. Aku boleh je berjalan, bukannya kaki aku takde, "

Naeun terus turun daripada belakang Sehun. Dengan pantas Sehun memegang kedua-dua belah lengan Naeun dan memandangnya.

" Kenapa kau ni degil sangat hah? Kaki tu kan sakit, "

" Buat apa tolong kalau tak ikhlas, "

" I'm sorry! "

Naeun terkejut. Sehun juga tergamam buat seketika dan,

" Dahlah. Kau tunggu sini. Biar aku ambikkan fon kau, " kata Sehun lalu beredar pergi.

Sehun menampar pipinya perlahan.

" Tapi, aku bukannya sukakan dia pun. Aku sukakan kau. Tak boleh ke kau bukakkan hati kau untuk aku? " rayu Sehun sambil menggenggam tangan Eunji kejap.

Eunji mengeluh lalu melepaskan genggaman tangan Sehun.

" I'm sorry, " kata Eunji lalu beredar masuk ke dalam bilik Naeun.

Tiba-tiba,

Awwww

Sehun dan Eunji terus memandang ke arah suara mengaduh tadi. Tapi, tak ada orang.

Eunji kemudian terus masuk ke dalam bilik Naeun.

Naeun baring di atas katilnya. Dia mengiringkan badannya. Dia memandang tingkap. Air matanya jatuh.

Aku bukannya sukakan dia pun.

Naeun teringatkan kejadian tadi. Dia rasa sangat gembira, tetapi hanya seketika.

Eunji mendekati Naeun lalu duduk di sebelahnya.

" Naeun, kau percayakan aku kan? Naeun, aku yakin yang dia sebenarnya sukakan kau cuma dia still confuse dengan perasaan dia. Satu hari nanti, dia akan sedar," pujuk Eunji sambil menepuk perlahan bahu Naeun.

" Entahlah Eunji. Aku pun tak tahulah apa yang aku rasa sekarang ni sebenarnya. Aku sebenarnya dah penat dah menangis macan orang gila padahal namja tu tak pernah sukakan aku pun. Aku penat. Tapi, aku still nak menagih cinta aku kat dia yang aku sendiri tak pasti bila aku akan dapat, " luah Naeun.

" Eunji kau balik lah dulu mesti kau nak rest kan. Aku nak tidurlah. Bye bye, " kata Naeun lalu memejamkan matanya rapat.

Eunji mengeluh perlahan lalu keluar dari wad Naeun. Dia memandang Sehun yang sedang duduk di bangku luar lalu mendekati Sehun.

" Aku menyesal bagi Naeun terus berharap dekat kau Sehun. Lepas ni please jauhkan diri kau daripada dia. Dia dah penat menderita dengan kau," kata Eunji lalu dia beredar pergi.

Sehun mengeluh perlahan lalu berjalan mendekati wad Naeun. Dia memandang Naeun yang lena tidur melalui kaca pada pintu wad tersebut.

Sehun menarik nafas lalu masuk ke dalam wad Naeun. Dia menarik kerusi lalu duduk di sebelah Naeun.

" Mianhae Naeun. Tapi aku tak boleh nak paksa diri aku sukakan kau. And, aku tak nak sakitkan kau dengan aku berlakon cintakan kau padahal aku sebenarnya tak sukakan kau pun,"

Tiba-tiba,

" Kau tak payah nak terang apa-apa kat aku Sehun. Aku dah terima kenyataan yang kau tak akan sukakan aku. Aku terima, "kata Naeun lalu membuka matanya. Dia memandang muka namja di depannya. Dia tersenyum tawar.

" Ehh aku ingatkan kau tidur. Sorry ganggu kau. Aku kelaur dulu lah kalau macam tu, "

" Rilekslah. Duduk je lah kat situ. Bila lagi aki nak borak-borak dengan crush aku. Bukan selalu kan," kata Naeun sambil tersenyum tawar.

" Sehun, kalau suatu hari nanti kau tiba-tiba rasa yang kau dah mula sukakan aku bagitahu aku tau. Manalah tahu kan. Tapi kalau masa tu tak datang pun, aku harap aku masih tunggukan kau lah, " luah Naeun.

Sehun mengeluh.

" Kenapa kau sukakan aku?" tanya Sehun.

Naeun bangun daripada pembaringannya lalu duduk menghadap Sehun. Dia menjongketkan bahunya.

" Aku pun tak tahulah kenapa aku boleh sukakan kau padahal kau tak akan sukakan aku balik pun. Padahal ramai je namja nak kat aku, tapi aku still sukakan kau. Hahhh! I'm so tired, you know. And, aku pun tak tahulah kenapa aku boleh pulak share perasaan aku dekat kau. Kau dengar je lah ye, " kata Naeun sambil menghadiahkan senyuman manisnya walaupun dengan mukanya yang kelihatan agak pucat.

" Asal muka kau tiba-tiba pucat ni!? Kau okey tak? Kau nak aku panggilkan doktor tak? " tanya Sehun kalut.

Naeun tersenyum.

" Rilekslah. Aku tahu yang masa aku akan datang jugak suatu hari nanti. Aku tak tahulah pulak secepat ni hari tu menjemput aku,"

" Apa yang kau mengarut ni? " tanya Sehun kalut. Dia pantas memeriksa suhu dahi Naeun.

"Sehun, I really love you. Sebenarnya aku ada satu penyakit ni. Penyakit memang tak ada penawar tau. So, nak buat macam mana aku just kene tunggi grim ripper datang jemput aku je lah kan," kata Naeun sambil ketawa perlahan.

"Apa yang lawak sangat hah? Kau ada penyakit apa hah?"

" Penyakit tu ialah HEARTBROKEN," jawab Naeun lalu ketawa kuat.

Sehun mendengus perlahan lalu mencubit perlahan lengan Naeun.

"Kau ingat lawak ke?"

"Kau pahal nak emo-emo? Kalau aku mati pun bukannya affect apa-apa kat kau pun. Kau still boleh kejar cinta kau. And, kau tak payah nak susah hati fikirkan pasal aku,"

"Hah dah dah. Tak payah nak merapu dah. Apa kata mulai hari ni kita kenal hati budi masing-masing. Manalah tahu suatu hari nanti hari yang kau tunggu-tunggukan akan muncul jugak,"

"Okay deal. Tapi masa aku pun ada limit dia tau. Aku harap hari tu datang sebelum aku, emm entahlah. Friends okay?"

"Okay."

To be continued

© devil crush Where stories live. Discover now