dv ; chapter nineteen ~°

328 28 0
                                    

Naeun masuk ke dalam kelasnya dan,

"Naeunnn! Rindunya aku dekat kau. Kau dah okay dah ke?" jerit Taehyung sambil berlari ke arah Naeun dan memeluknya.

"Hish kau ni apa peluk-peluk ni. Malulah orang tengok," bebel Naeun lalu berjalan menuju ke tempat duduknya dan duduk di sebelah Chorong.

"Naeun, sorry tak aku tak melawat kau pun. Busy ahh hari tu. Aku balik kampung lawat mak aku," kata Chorong sambil peluk bahu Naeun.

"Aku tak kisah lah lagipun aku dapat kawan baru," kata Naeun ceria.

"Siapa-siapa?" tanya Taehyung ngan Chorong serentak. Lalu, mereka berdua pandang sesama sendiri.

"Kau ingat sweet ke hah?" bebel Chorong.

"Mestilah kena sweet-sweet. Kau kan yeojachingu aku," jawab Taehyung.

"Wooo. Dah couple tak share ahh. Macam ni ahh kawan," ujar Jungkook sambil buat-buat merajuk dekat Taehyung.

"Ala aku memang nak buat suprise kat korang pun harini. Aku baru je nak announce dekat depan. Acah macho sikit pastu cakap she's my girl. Sweet tak Chorong," tanya Taehyung.

Chorong merenung Taehyung tajam.

"Kau jangan berani - berani ehh buat macam tu," gertak Chorong sambil tunjuk penumbuk.

"By the way, siapa chingu baru kau tu?" tanya Jungkook.

Naeun tersenyum manis lalu menundingkan jarinya ke arah seorang namja yang tengah tidur berlapikkan lengannya. Semua tergamam.

Oh Sehun!

" Biar betul kau Naeun? Dia dah chingu kau! Daebak ahh! Lepas chingu, jadi namjachingu kau pulak. Hahahah kan Jungkook? "gurau Chorong.

" Kau ingat lawak ke hah? " bentak Jungkook lalu beredar pergi.

" Apahal dengan dia tu? Period ke apa? Tiba-tiba, nak marah aku, " tanya Chorong.

Taehyung hanya memandang pemergian Jungkook. Dia sahaja satu-satunya manusia yang tahu Jungkook sukakan Naeun. Tapi, dia juga tahu yang Naeun sukakan Sehun. So, dia tak tahu nak belahkan siapa. Dan akhirnya dia mengambil keputusan untuk mendiamkan diri sahaja.

" Wey aku nak cari Jungkook jap lah, " kata Naeun lalu dia berlari keluar kelas. Naeun mencari Jungkook di merata tempat sehinggalah dia ternampak Jungkook tengah sandar pada sorang yeoja. Naeun kenal yeoja tersebut lalu dia tersenyum.

" Mian Jungkook. Kau tak ditakdirkan untuk aku. Jungkook, aku harap kau bukakkan hati kau untuk Eunji, " gumam Naeun perlahan lalu kembali ke dalam kelas. Dia ternampak Taemin tengah duduk di depan meja Sehun manakala Taehyung ngan Chorong sudah terkekek-kekek gelak di sebelah Taemin.

" Apa bendalah yang Taemin tu tengah buat. Ada-ada je lah namja tak betul tu, " gumam Naeun dalam hati lalu mendekati mereka bertiga.

" Bapak hensem do muka dia. Hahahahah, " gumam Taehyung perlahan.

" HAHAHAHAHAHHAH! "

Chorong menutup mulutnya manakala Taehyung ngan Taemin merenung Sehun yang terjaga daripada lenanya dan menguap. Terbeliak mata dia apabila ada bertiga tu depan mata dia.

" Korang buat apa hah kat sini? " tanya Sehun sambal membetulkan rambutnya.

" Kitaorang tak buat apa-apa pun. Saje je nak jalan-jalan kat tempat kau. Jom Chorong, Taemin kita balik tempat kita. Kerja pun dah siap, " kata Taehyung.

Chorong ngan Teamin terketawa perlahan lalu mereka beredar ke tempat mereka. Naeun menggelengkan kepalanya apabila terkenangkan perangai kawan-kawannya lagi-lagi Taemin tu. Dia memang suka perkenakan orang macam tu.

Naeun menarik kerusinya lalu duduk di depan Sehun. Sehun agak terkejut.

" Asal kau Nampak sangat? Kau tak tidur ke malam tadi? Ke kau usya gambar aku lagi? " gurau Naeun. Dia menahan gelak apabila memandang muka Sehun.

" Berseni betullah Si Taemin ni! " gumam Naeun dalam hati.

" Banyaklah kau. Tak de maknanya aku usya gambar kau, baik aku masuk bilik kau pastu aku usya muka kau puas-puas. Baru gempak! " gurau Sehun.

" Aii kau ni byuntae pulak. Kalau kau buat macam tu kau jangan mimpi kau akan hidup esok tu, " balas Naeun bergurau.

Naeun menahan gelaknya lagi. Bayangkan Taemin lukis misai bapak panjang. Pastu, dia lukis pulak taik lalat dekat dua dekat tepi mulut. Satu kiri satu kanan. Pastu, dia warna mata Sehun dengan marker hitam. Dah macam hantu ahh gamaknya.

" Kau pahal gelak-gelak? Gila ke? " bebel Sehun lalu membela rambutnya.

Dan akhirnya, HAHAHHAHAHAHHAHHHAHA

Naeun gelak sakan. Sehun pelik lalu dia berdiri. Naeun menahan tangannya.

" Kau nak pergi mana? " tanya Naeun pelik sambal tergelak kecil.

" Kau ni pahal gelak-gelak ni? Ada apa-apa ke dekat muka aku? Baik kau bagitahu kalua tak aku bagitahu orang yang malam tadi aku tidur dekat rumah kau," tanya Sehun dengan mukanya yang agak serius.

" Hishh kau ni ugut-ugut aku pulak. Tak gentleman langsung! " bebel Naeun. Dia baru nak keluarkan cerminnya daripada poketnya, tiba-tiba,

" Wey Sehun! Jom temankan aku pergi café, " jerit Taehyung lalu memegang tangan Sehun.

" Kau pahal nak ajak aku. Kau ajak ahh Taemin. Taemin tu ada kan, "

" Alaaa Sehun! Jomlah temankan aku. Sian aku tauuu. Aku dahaga gila sekarang ni. Aku belanja kau nak? "

Naeun tersenyum. Dia tahu yang mesti Taehyung nak pamerkan muka Sehun tu dekat orang ramai.

Naeun mengetuk kepala Taehyung.

" Ada-ada je lah kau ni. Kau jangan ingat aku tak tahu apa yang kau nak buat tu, " bebel Naeun.

" Alaa sekejap je. Sampai luar kelas je pastu aku bawak dia masuk balik. Ala kau ni tak fun ahh. Boleh okay? " pujuk Taehyung lalu dia menarik tangan Sehun dan mereka beredar keluar. Tak sempat Naeun nak haling. Tiba-tiba, Taemin meletakkan tangannya pada bahu Naeun.

" Rilekslah Naeun. Main-main je kan. By the way, pandai kan aku make up muka dia," pujuk Taemin.

Tiba-tiba, Sehun masuk ke dalam kelas lalu menumbuk muka Taemin. Naeun terkejut lalu membantu Taemin yang sudahpun jatuh ke atas lantai.

" Kau tak de kertas ke nak conteng hah?! " tengking Sehun.

Naeun berdiri di depan Sehun lalu merenungnya tajam.

" What's wrong with your attitude huh? Dia bergurau je kan, " bentak Naeun. Dia tahu yang Taemin salah jugak tapi Sehun tak sepatutnya tumbuk Taemin macam tu. Lagipun, bukannya teruk mana pun Taemin buat dekat Sehun.

Sehun memandang Naeun tajam.

" Hah kau! Best lah kau huh gelakkan aku. Gelak ahh lagi. Gelak lah puas-puas yeoja murahan! " tengking Sehun. Semua mata tertumpu pada Naeun. Naeun mendengus perlahan lalu membisikkan sesuatu pada telingan Sehun. Sehun tergamam.

" Again? "

To be continued

© devil crush Where stories live. Discover now