dv ; chapter twenty-one ~°

335 29 0
                                    

Jungkook mendekati Naeun perlahan lalu duduk di sebelahnya. Naeun menolehkan mukanya lalu tersenyum manis.

" Kau pergi mana hah? Asal aku tak nampak kau harini? Ponteng ehh? "

Jungkook tersenyum tawar. Dia memandang langit yang gelap tapi penuh dengan kelipan bintang - bintang.

" Aku nak bagitahu kau something nii, " Jungkook menarik nafas dalam lalu bertentang mata dengan Naeun.

" Kau kenapa nii? Kau nak bagi aku wasiat ke apa ni? Kau nak pergi mana-mana ke? Kau ada penyakit apa-apa ke? " Naeun menggenggam tangan Jungkook lembut. Jungkook tersenyum manis.

" Aku tak pergi mana-mana pun lah. Cuma aku nak lepaskan semuanya kat kau. Actually, aku dah lama sukakan kau sejak kita sekolah rendah lagi, " Jungkook melihat muka Naeun yang sudah pun terkejut seribu. Jungkook senyum lagi.

" Tapi kau jangan risau, aku tahu yang kau sukakan Sehun and luckily dia pun dah sukakan kau. Kan aku cakap aku just nak lepaskan semuanya. Aku tak nak pun nak buat kau rasa bersalah, tapi kau fahamlah kan perasaan aku macam mana. Tapi izinkan aku terus cintakan kau, Son Naeun boleh? " luah Jungkook. Naeun melepaskan genggaman tangan Jungkook lalu dia menyapu air mata namja di depannya perlahan.

" Kenapa kau nak still sukakan aku? Takkan kau tak sedar yang ada orang lain yang cintakan kau? Aku tahu kau tahu Jungkook. Apa kata kalau kau lupakan aku, and kau bukak hati kau untuk dia, "

Jungkook senyum lalu menganggukkan kepalanya lalu mengusap perlahan rambut Naeun.

" Ye lah ye lah. Aku mengalah. Aku cuba okay. Tapi kalau kau ada masalah apa-apa, just cari aku tau. Aku akan selalu ada untuk kau. Sementara aku masih free ni lah, "

" Yelah. Tapi aku just nak kau notice dia. Dia dah lama sukakan kau. Actually dulu, Sehun sukakan dia tapi dia reject Sehun sebab dia sukakan kau, "

Jungkook menganggukkan kepalanya perlahan. " Kan aku dah cakap aku try okay. Aku dah lama dah notice dia tapi kau tahu lah kan aku sukakan kau pun dah lama, " Naeun senyum lalu hug Jungkook.

" Thanks sebab selalu ada untuk aku, saranghae Jeon Jungkook but as my friend okay? " " Ye lah asalkan kau sayangkan aku dah cukup dah, ". Mereka berdua berpelukan tapi tanpa mereka berdua perasan ada sepasang mata yang tanpa tersengaja terlihat.

" Jungkook, jom temankan aku makan. Aku laparlah. Penat kut aku tunggu kau, ". Naeun melepaskan pelukannya lalu menarik tangan Jungkook dan berdiri.

" Asal kau tak ajak namchin kau tu? " perli Jungkook tapi dalam masa yang sama mereka berdua berjalan berpegangan tangan dan mereka berdua menunggang motorbike milik Jungkook.

🌸🌸🌸🌸🌸

" Sehun, can I borrow some of your times? "

Sehun pandang atas bawah yeoja depan dia. Who is she?

" Kau siapa? " tanya Sehun sambil pandang sekeliling. Takut-takut ada orang nak kenakan dia ke.

" I Seolhyun. I nak cakap something ngan you boleh? ". Sehun menganggukkan kepalanya lalu Seolhyun menarik kerusi dan duduk berhadapan dengannya.

" Kau nak cakap apa ngan aku? " tanya Sehun sambil main dengan fonnya.

" actually I nak tunjuk something kat you, ". Seolhyun mengeluarkan iphone nya lalu menunjukkan satu video dekat Sehun.

" Apa ni? ". Sehun melihat keseluruhan video. Dalam masa yang sama, dia mengawal eksperi mukanya.

"Mana kau dapat ni? " tanya Sehun lalu terus delete video tu. Suka hati mak bapak dia je nak delete2 video orang.

© devil crush Where stories live. Discover now