dv ; chapter two ~°

492 48 2
                                    

" Okay class, suka hati miss nak maklumkan yang 10 orang antara kamu semua akan pergi ke satu ceremony dekat Gangnam untuk menyertai fashion show, " kata Miss Yoona.

Semua sudah bising-bising.

" Class shut up! And, miss dah decide siapa yang akan pergi tu. So, miss harap kau orang semua boleh terima dengan hati yang terbuka okay? " tanya Miss Yoona.

" Nae, " balas semua student.

" Okay. Saya panggil nama ni datang depan ye, sign. Bagi girls, Son Naeun, Park Chorong, Jung Eunji, Bae Irene dan Mina Syaron Myoi. Bagi boys, Jeon Jungkook, Kim Taehyung, Oh Sehun, Kim Junmyeon and Kim Mingyu. So, sepuluh orang ni boleh datang depan, " kata Miss Yoona.

Kesepuluh-sepuluh orang mereka pergi ke depan dan sign apa yang patut. Kemudian, mereka kembali duduk di tempat masing-masing.

" Okay petang ni, saya nak jumpa kamu-kamu yang terpilih tu, " kata Miss Yoona lalu keluar daripada kelas.

" Wow! Excitednya aku nak pergi show tu, " kata Chorong.

Eunji dan Naeun menganggukkan kepalanya sambil senyum.

*Skip*

Pada petang hari, mereka bersepuluh berkumpul di sebuah cafe yang berdekatan dengan university mereka.

" Okay semua dah ada kan? " tanya Miss Yoona.

Semua menganggukkan kepalanya.

" Show tu berlangsung pada malam esok. So, kita akan menginap kat hotel semalaman. So, esok pukul 10 pagi, semua berkumpul dekat lobi dekat uni. Semua faham? " terang Miss Yoona.

Semua menganggukkan kepalanya.

" Kalau macam tu, kita boleh bersurai. Terima kasih sebab bagi kerja sama, " kata Miss Yoona.

Kemudian, mereka semua bersurai dan melakukan aktiviti masing-masing.

🌸🌸🌸🌸🌸

Tepat pukul 10 pagi, kesepuluh pelajaar sudahpun menunggu Miss Yoona di lobby uni.

Selang beberapa minit, Miss Yoona datang dengam tergesa-gesa.

" Sorry miss lambat. Sebenarnya, saya ada masalah sikit. Bas yang saya tempahkan tu tiba-tiba rosak. So, driver tu tak dapat bawak kita. So, dekat sini siapa yang drive kereta? Campur kereta saya, lagi dua buah kereta pun dah cukup dah," tanya Miss Yoona.

Kemudian, Taehyung ngan Suho mengangkat tangan.

" Kalau macam tu, saya agihkan ya. Kereta saya, Irene, Mina and Eunji. Kereta Taehyung, Jungkook, Chorong and Naeun. And last, kereta Suho, Sehun and Mingyu, okay? " tanya Miss Yoona.

" Okay! " jawab semua.

Kemudian, mereka semua memasukkan barang-barang ke dalam kereta masing-masing dan bergerak ke sebuah hotel di Gangnam. High Star Hotel!

" Taehyungie, berhenti jap. Aku nak beli makanan lah. Lapar, " kata Chorong sambil buat puppy eyes.

Taehyung mendengus perlahan.

" Nasib baiklah sayang. Cepatlah! " jawab Taehyung lalu memakirkan keretanya di tepi sebuah supermarket.

Jungkook yang baru bangun tidur bertanya, " Sampai dah ke? "

" Banyaklah kau dah sampai. Tu hah Chorong pergi beli makanan. Dia cakap dia lapar, " jawab Taehyung.

" Bagus jugak. Aku pun lapar, " kata Jungkook.

© devil crush Where stories live. Discover now