Naeun berjalan dan duduk di sebuah bangku. Dia duduk melutut.
" Kenapa? Aku tak patut ke dicintai? Apa masalah namja tu? " gumam Naeun perlahan.
" Please Naeun, don't cry. You're strong, " gumam Naeun lagi.
Namun, setitis demi setitis air matanya gugur.
" Kenapa kau still nak bazirkan air mata kau dekat namja yang tak akan terima kau. Yang tak akan nampak kau, "
Naeun menyembamkam mukanya pada kedua-dua belah lututnya.
Seseorang memerhatinya daripada jauh.
" Maafkan oppa, Naeun, "
Naeun mengangkat mukanya dan memandang namja di depannya dengan mata yang masih berair.
" I saw everything sweety. Maafkan oppa, ni semua salah oppa, " luah Dongwoon lalu duduk di sebelah Naeun.
" Apa maksud oppa ni? " tanya Naeun pelik. Dia mengelap air matanya pantas.
" Naeun betul-betul sukakan Sehun ke? " tanya Dongwoon.
" Sehun? Macam mana oppa boleh kenal dia? " tanya Naeun pelik.
Dongwoon tersenyum tawar.
" Kalau oppa tak buat macam tu dekat Hayoung, benda ni semua takkan jadi. Maafkan oppa. Oppa rasa bersalah sangat-sangat, " luah Dongwoon.
" Oppa please, jangan buat Naeun tertanya-tanya macam ni. Cuba oppa cerita dekat Naeun semuanya, " arah Naeun.
" Sebenarnya, Sehun tu adik lelaki Hayoung. Naeun kenal kan Hayoung eonnie, yeoja yang rapat dengan oppa dulu. Tapi, Hayoung menaruh hati dekat oppa, tapi oppa tak cintakan dia. Oppa dah cakap kat dia, tapi dia still tak nak mengalah. Sampai satu hari, dia hampir kena rogol dengan namja mana entah, tapi sempat datang and selamatkan dia. Tapi waktu tu Hayoung tak sedarkan diri dan pada masa yang sama, Sehun datang and dia fikir yang oppa buat benda tu dekat Hayoung, " terang Dongwoon.
" Oppa bagitahu tak dekat dia yang bukan oppa buat semua tu dekat eonnie? " tanya Naeun ingin tahu.
Dongwoon menggelengkan kepalanya.
" Kenapa oppa tak bagitahu dia? " bentak Naeun lembut.
" Sebab lepas tu oppa nampak wallet seseorang, rupanya namja yang cuba nak rogol Hayoung tu, chingu baik Hayoung. Oppa tak nak persahabatan diorang putus kalau oppa bagitahu. So, oppa diamkan je, " terang Dongwoon.
" Patutlah Sehun bencikan Naeun sangat. Sebab ni lah rupanya, " gumam Naeun perlahan.
" Naeun pulak, cuba cerita kat oppa macam mana Naeun boleh sukakan si budak beku tu? " tanya Dongwoon sambil ketawa.
" Entah lah oppa. Maybe, love at the first sight, " jawab Naeun sambil tersenyum manis.
" By the way, kenapa oppa ada dekat sini? Mana Hyuna eonnie? " tanya Naeun.
" Oppa balik kejap nak melawat Naeun sebab lepas ni oppa kena outstation lama kat Jepun. Nanti oppa takut oppa rindu pulak dekat adik kesayangan oppa ni, so oppa decide nak jumpa Naeun, " jawab Dongwoon.
Tiba-tiba, ada coklat di depan mata Naeun dan seikat belon.
" Saengil chulkahae Naeunnie, my principessa, "
Naeun terkejut. Dia kenal dengan suara itu.
" Taemin, " gumam Naeun perlahan lalu pandang belakang. Dia tersenyum lebar lalu berdiri dan memeluk Taemin kejap.
" I miss you principessa, " luah Taemin.
Dongwoon hanya tersenyum.
' Oppa harap Naeun jumpa jodoh yang terbaik untuk Naeun, ' luah Dongwoon dalam hati.
🌸🌸🌸🌸🌸
Naeun berlajan-jalan ditemani Taemin.
" Berapa lama kau balik sini? " tanya Naeun.
" Lama lah jugak, " jawab Taemin.
" Kenapa kau tak bagitahu aku yang kau nak balik. Kalau tak aku boleh jemput kau kat KLIA, "
" Relakslah Naeun. Aku kan nak suprise kan kau. Harini kan befday yeoja kesayangan aku ni. So, aku nak lah celebrate ngan dia ni, " kata Taemin sambil mengusap rambut Naeun.
' Taemin, kalaulah Sehun tu layan aku macam kau layan aku, mesti bahagia kan hidup aku, ' gumam Naeun dalam hati.
Mereka akhirnya masuk ke dalam sebuah kedai runcit.
" Naeun, tunggu aku kat sini jap. Aku nak pergi tandas jap. Tak tahan dah ni, " kata Taemin.
" Hishh tak senonoh lah kau ni. Pergilah cepat. Kau nak air macam biasa kan? " tanya Naeun.
" Macam biasalah dear, " jawabnya lalu melarikan dirinya.
Naeun tersenyum halus lalu mendekati peti sejuk dan mengambil dua botol calpis anggur dan bergerak ke kaunter untuk membayarnya. Kemudian, Naeun mendekati sebuah bangku dan duduk. Dia memerhati sungai Han di hadapannya.
" Kenapa dia buat tak adil macam tu dekat aku? Padahal dia tak selidik betul-betul, " gumam Naeun perlahan.
Tiba-tiba, mata Naeun terpandangkan seorang namja yang sedang bersembang dengan seorang namja di sebelahnya. Aku tersenyum apabila nampak dia bergelak ketawa dengan chingu nya.
" Kenapalah kau boleh macam ni sekali Naeun, " gumam Naeun perlahan lagi sambil tersenyum lebar.
Seseorang mengeluh perlahan.
" I know this would happen, " ujarnya dalam hati.
To Be Continued 🌸
YOU ARE READING
© devil crush
Fanfictionson naeun x oh sehun ___________________ ♡( their chapters ˃͈ દ ˂͈ )