" Again? "
Sehun merengus perlahan lalu meraut rambutnya kasar. Dia mendekati Taemin.
" Mianhae, " kata Sehun lalu berlari keluar kelas. Dia bergerak ke tandas dan mencuci mukanya. Dia teringatkan kara-kata yang dilontarkan kepada Naeun tadi.
gelaklah puas-puas yeoja murahan!
Sehun menumbuk dinding kuat. ARGHHHHH!
" Kau buat lagi Oh Sehun. Kau cakap kau sukakan dia, tapi kau still nak sakitkan hati dia. Kau rasa kau layak ke untuk dia huh? " bentak Sehun lalu keluar daripada tandas. Dia duduk di sebuah bangku yang berdekatan dengan padang uni.
Dia menari nafas dalam-dalam lalu menghembusnya. Kemudian, dia menghantar pesanan kepada Naeun.
Oh Sehun
Mianhae. I,m sorry Naeun. Aku tak
maksudkan apa yang aku cakap
dekat kau tu. I'm sorry.
Son Naeun
Hurm. Aku maafkan kau.
Sehun tersenyum manis. Dia kiss fonnya.
Oh Sehun
Kau kat mana ni? Aku nak jumpa kau.
Son Naeun
Kau jumpa aku esok je lah.
Sehun mengeluh perlahan. Dia tahu yang mesti sekarang ni Naeun tengah menangis. Dia tahu yang dia salah, so, tak salahkan kalua dia nak pujuk bakal yeojachingu dia. Dia tersenyum.
" Okay Sehun. Kita ada misi baru. Nama misi ni ' GET NAEUN'S HEART! '! Fighting! " jerit Sehun lalu dia berjalan-jalan dekat padang.
Tiba-tiba, dia terpandangkan seorang yeoja yang sedang duduk di bawah sebatang pokok yang redang. Dia menyembamkan mukanya pada lututnya. Sehun mengeluh perlahan lalu mendekati Naeun perlahan-perlahan. Dia tak nak Naeun tahu keberadaan dia dekat situ.
Sehun terkejut apabila Naeun tiba-tiba mengangkat mukanya dan pandang depan tapi nasib baik Sehun sudahpun berada di belakang Naeun.
" Hishhhh geramnya aku ngan namja tuuuu! " bebel Naeun.
" Aku punyalah sukakan dia, tapi dia entahlah. Ke kitaorang memang tak akan selama-lamanya bersama. Please God, kalua betullah dia tak ditakdirkan untuk aku, please give me hint earlier so, aku boleh berundur dulu, " gumam Naeun perlahan. Tangan dia busy mencabut Lalang-Lalang di sekelilingnya.
Sehun mengeluh perlahan.
" Sehun, sebenarnya kau cintakan aku ke tak? Kalau kau tak cintakan aku, aku tak kisah, aku boleh je undurkan diri aku berbanding kau kena berlakon sukakan aku and aku akan sakit kemudian hari, "
Sehun melutut lalu memeluk Naeun daripada belakang. Naeun tergamam.
" Please, jangan pusing belakang, " kata Sehun.
Naeun mengeluh perlahan.
" Bila kau ada kat sini? Kau dengar ke semua tu tadi? " tanya Naeun sambal tangannya masih sibuk menarik-narik Lalang-Lalang.
" Mianhae, " ujar Sehun.
" Aku tak tahulah kenapa aku senang sangat terima kau punya mianhae and kau dengan senangnya ungkapkan perkataan tu. Aku terima mianhae kau and lepastu, kau buat hal and kau cakap mianhae and aku still terima. Kau cakap mianhae lagi and aku terima lagi. Kenapa aku ni MURAH sangat terima mianhae kau tu? Aku curious, " luah Naeun.
Sehun hanya mendiamkan diri. Dia tak tahu nak cakap apa dah. Last-last, Naeun hanya membiarkan Sehun memeluknya dan keheningan menyepi.
" Naeun, aku betul-betul menyesal sebab cakap kau macam tu. Aku mengaku yang aku ni memang panas baran. Please, percayakan aku yang aku tak akan sakitkan hati kau. Lagipun tadi kau ingatkan kau tak bagitahu lagi ka diorang yang aku ni chingu kau, so aku ingatkan diorang sajeje nak perkenakan aku. Mianhae. Aku dah mintak maaf dekat Taemin dah tadi, " luah Sehun ikhlas.
Naeun memusingkan badannya lalu merenung muka handsome Sehun. Dah lama dah dia crush kan namja di depannya itu. Macam mana pun Sehun sakitkan hati dia, dia still akan maafkan namja tersebut sebab dia memang mencintai namja di depannya itu sepenuh hatinya.
" Sehun, do you love me? " tanya Naeun terus-terang.
Sehun menganggukkan kepalanya bersungguh-sungguh. Naeun tersenyum.
" Saranghaeeeee, " kata Naeun lalu kiss pipi Sehun. Sehun tergamam and dia blushing teruk.
" Kau ingat kau comel ke hah nak blushing-blushing? " gurau Naeun sambil tergelak kecil.
Tiba-tiba, Naeun terkaku buat seketika dan dia terus menutup mukanya.
HAHHAHAHAHAHHAHAHA
" Takpe Naeun. Aku tak kisah pun kau nak blushing-blushing sebab kau memang comel pun. Sini lah aku nak tengok muka kau, tak yah ahh nak tutup-tutup bagai. Aku confirm comel! " gurau Sehun sambil cuba menarik tangan Naeun.
" Tak payah lahh! Tak baik lah kau nii! " jerit Naeun lalu berdiri dan beredar pergi.
Sehun pantas berdiri lalu berjalan disamping Naeun.
" Alah kau pun sama je. Aku baru kiss dahi kau bukannya aku kiss lip kau pun, " gurau Sehun.
" Baik kau diam and tak payah cakaplah pasal benda tu, kalua kau bangkitkan aku takkan benarkan kau kiss lip aku, " gertak Naeun sambil buat muka garang.
"Amboi ganasnya kau gertak aku. Okay-okay aku tak bangkitkan dah isu tu sebab aku nak kiss lip kau. So, boleh tak aku nak kiss sekarang? " gurau Sehun lagi.
Naeun memukul bahu Sehun. Sehun gelak lalu dengan pantas dia kiss bibir Naeun. Naeun tergamam.
" Saranghae Son Naeun! " jerit Sehun lalu berlari pergi.
Naeun tersenyum sambil memegang bibirnya perlahan. Dia terus teringatkan kejadian tadi.
" Nado saranghaeyo Oh Sehun! " gumam Naeun perlahan.
" Alahai korang berdua ni buat drama percuma pulak dekat padang ni, "
Naeun terejut lalu terus pusing belakang. Alangkah terkejutnya dia bila dia nampak Taemin ngan Chorong sudahpun tersengih-sengih pandang dia.
" Amacam Naeun, happy tak Sehun sukakan kau balik? " tanya Chorong sambil tersenyum manis.
" Adoiiii! Macam mana korang boleh ada dekat sini? Alaaaa! Malulah aku! "jerit Naeun lalu menyembamkan mukanya pada dada Taemin.
" Oiii oiii. Jangan buat macam ni nanti kalau namchin kau nampak kita macam ni tak pasal-pasal aku dapat penumpuk free lagi. Aku tak nak weyy! Padu doo penumbuk dia! " gurau Taemin lalu dia mengusap perlahan rambut Naeun.
" Aku harap kau bahagia dengan dia Naeun. Aku happy dapat berkawan dengan kau and aku tak akan menyesal yang aku pernah sukakan kau, " gumam Taemin dalam hati.
" Wey korang jangan bagitahu yang lain tau. Biar aku bagitahu sendiri nanti, " pinta Naeun.
Taemin ngan Chorong menganggukkan kepala mereka. Diorang boleh bayangkan reaction Taehyung kalau dia tahu news ni. Mula ahh jadi tak betul. Sengih sana sengih sini nanti.
" Jom balik class, " kata Taemin and Naeun ngan Chorong hanya membuntuti langkah Taemin daripada belakang sambil berpeluk bahu.
Taemin teringatkan kejadian yang mana Sehun kiss bibir Naeun. Dia tersenyum pahit.
" Kau jangan sekali-sekali sakitkan hati dia Oh Sehun. Kalau kau sakitkan hati dia aku tak kisah sakitkan penumbuk aku untuk tumbuk muka kau, " gumam Taemin dalam hati.
To be continued
YOU ARE READING
© devil crush
Fanfictionson naeun x oh sehun ___________________ ♡( their chapters ˃͈ દ ˂͈ )