dv ; chapter fifteen ~°

496 43 4
                                    

" Eunji, " gumam Sehun perlahan.

Eunji mendekati Sehun.

" Sehun, noona nak pergi canteen kat bawah. Nak beli makanan. Sehun nak apa-apa tak? Noona boleh belikan, " tanya Hayoung.

Sehun menggelengkan kepalanya. Hayoung menganggukkan kepalanya lalu memberikan senyuman kepada Eunji dan berlalu pergi.

Eunji mengeluh perlahan lalu duduk di sebelah Sehun.

" What's happening? " tanya Eunji.

Sehun hanya mendiamkan diri.

" Sehun, kan aku dah cakap. Aku tak sukakan kau and, Naeun really really love you. Why you hurt her feeling so much? Why? " bentak Eunji agak kuat.

Sehun mengeluh perlahan.

" Macam mana kau boleh ada kat sini? " tanya Sehun.

Eunji mendengus perlahan.

" Tukar topik! Taemin call aku suruh jagakan Naeun, " jawab Eunji dingin.

" Cinta tak boleh paksa, " luah Sehun.

Eunji memandang wajah Sehun.

" Do you really think that you don't like her? " tanya Eunji.

Sehun merenung anak mata Eunji dalam dan menganggukkan kepalanya.

" Because I really love you, " luah Sehun lalu kiss dahi Eunji.

Eunji terkejut lalu terus berdiri.

" Please Naeun, jangan salah anggap, " kata Eunji kalut.

Sehun berdiri lalu memalingkan wajahnya. Dia melihat Naeun yang sedang berdiri di pintu wadnya.

Naeun tersenyum tawar lalu mendekati Eunji dengan langkahnya yang perlahan.

" Eunji, aku tahu yang dia memang sukakan kau. So, kau terimalah dia. Lagipun, from this moment, aku tak nak tengok muka dia dah. I hate him! " luah Naeun lalu beredar pergi.

Eunji tergamam. Manakala, Sehun rasa tersentak.

She the one who donates her blood for me. And, oppa dia yang selamatkan noona daripada kena rogol dengan namja tak guna tu!

Sehun terus mengejar Naeun dan menahannya.

" Apani? Lepaskan aku lah! " bentak Naeun kasar.

" Aku nak discuss something dengan kau, "

" No. I don't want! Lepaskan aku lah! " bentak Naeun kuat.

" Aku lepaskan kau kalau kau dengar apa yang aku nak cakap dekat kau, "

Naeun merenung muka Sehun tajam lalu mendengus kasar.

" Fine! " jawab Naeun dingin.

Sehun melepaskan pegangannya dan menarik Naeun duduk di sebuah bangku. Naeun mengeluh kasar.

" Kau nak bincang apa? " tanya Naeun.

" Kenapa kau dermakan darah kau dekat noona aku? " tanya Sehun.

" Kenapa? Tak boleh ke? Sebab aku ni kan kotor, lepas tu nak derma pulak darah kotor aku ni dekat family kau kan. Sorry lah sebab tak bagitahu kau and family kau pun tercemar dengan darah kotor aku, " jawab Naeun sambil merenung muka Sehun.

" Kenapa kau tak bagitahu aku yang oppa kau bukan namja yang rogol noona aku? " tanya Sehun lagi.

Naeun buat muka tak percaya.

" Kenapa? Kenapa aku kena bagitahu kau? Lagipun kalau aku bagitahu kau, kau ingat kau percaya ke hah? Kau percaya ke dekat adik Son Dongwoon ni huh? " jawab Naeun dingin.

Sehun mengeluh perlahan.

" Kau nak tanya benda tu je ke? Kalau macam tu aku blah dulu, " kata Naeun lalu berdiri.

Tetapi, Naeun tersilap langkah dan dia terjatuh atas Sehun dan mulut mereka bertaut. Mata mereka berdua terbeliak luas.

Dengan pantas Naeun bangun tetapi dia merasakan sakit pada kakinya dan mengerang perlahan. Dia terus berlalu pergi dengan menahan kesakitannya dengan menggetap bibirnya kuat.

Tiba-tiba, dia merasakan dirinya diangkat. Sehun!

" Sehun! What are you doing? Turunkan aku! " bentak Naeun kuat.

" Kau nak pergi mana? " tanya Sehun.

" Turunkan aku lah! Now! " jerit Naeun.

" Cepatlah! Kau nak pergi mana? Sakit-sakit pun bukannya reti nak duduk diam. Berjalan je. Huh, nak pergi mana? " tanya Sehun.

Naeun mendengus perlahan.

" Taman. Tertinggal phone, " terang Naeun ringkas.

Sehun tersenyum.

" By the way, nak tukar posisi! Malu macam ni, " kata Naeun dengan mukanya yang merah menahan malu.

Sehun ketawa halus kemudian menurunkan Naeun dan Naeun naik di belakangnya.

Mereka bergerak ke taman.

" I'm very confident that you also love her, Oh Sehun! " gumam Eunji yang melihat daripada jauh sambil tersenyum manis.

Kemudian, dia mengeluh.

" Engkau je bilalah Jungkook nak tahu yang kau sukakan dia, " gumam Eunji dalam hati.

To Be Continued 🌸

© devil crush Where stories live. Discover now