● 1

21.8K 270 4
                                    

Hari yang cukup indah pada pagi hari ni bagi semua orang kecuali aku . Aku tak suka hari Isnin iaitu hari persekolahan . Ouh lupa ! Aku Lena umur aku 17 tahun and as you guys know tahun ni tahun paling seram bagi aku . SPM guys !  Nak taknak memang aku kena hadap haih .

" Lena , cepat bangun nanti lambat ke sekolah . Nak saya siapkan air panas dalam bathtub tuan tak ? "

" Berapa kali saya cakap jangan panggil saya TUAN and saya boleh urus sendiri , Sis Mi pergi siapkan breakfast untuk family saya je okay. Dahh dah "

Hah , yang duk kejut aku tadi tu orang gaji aku , aku panggil dia Sis Mi je sebab aku dah anggap dia macam kakak aku , yelah aku ni takde siblings . Okay2 nak dikatakan memang aku ni hidup senang parents aku banyak duit  , semua benda orang gaji aku buat urus makanan , basuh baju aku tapi satu je dia takleh buat , JADI BOYFRIEND aku . Yelah guys sebab dia perempuan HAHAHA.

Selesai mandi aku terus pergi ke bawah untuk sarapan bersama keluarga . Masa di dapur aku sudah kecewa

" Maaf Lena , saya dah try buat diaorg breakfast dengan Lena tapi diaorang sibuk sangat kerja , tapi dia ada bagi duit untuk Lena , nahh "

" Emm takpelah dah biasa (senyum) , Sis amik jelah duit tu buat belanja . Saya dah lambat ni , bye Assalamualaikum ! "

" Ehh ehh tapi Lena ni duit tuan ba-- , hem takpelah dah dia bagi buat apa nak tolak hehehe boleh beli snacks bebanyak ni . CAREFUL DRIVE LENA ! "

Setiap pagi selalu situation tu berlaku , aku dah cuba suruh Sis stay kan parents aku untuk breakfast sama2 tapi diaorang sibuk sangat dengan kerja . Tapi takpe , sebab bila dinner diaorang selalu dengan aku hehe . Ouh ya , aku pergi sekolah naik kereta , hah kereta apa kau nak Marcedes ? Volkswagen ? Mini cooper ? Hah cakap je lah memang ada semua tu , tapi aku prefer Mini cooper senang sikit bawak hehe .
.
.
.
.
.
🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫

Haih dah sampai kelas , aku duduk keseorangan . Bukan nak kata aku takde kawan ada je 2 orang tu si Mia dengan Ira . Mesti lambat datang sibuk makeup datang sekolah . Haih tak faham aku dengan diaorang ni .

" Haih jodoh oh jodoh , bila lah kau nak wujud and bahagiakan life aku ni , harap kau hensem , tinggi macam boyfriend kim bok joo tu , oho! " aku terus berangan sambil menongkat dagu aku di atas meja .

" LENAAAAAAAAA "

" Ehhh Bok joo hensem ! Weh YAHHHH Terkejut kau tau tak bongok ! " sempat lagi aku pukul Mia & Ira tu , hah hambik kau terkejutlan aku lagi .

" Aduhh duu yahh sakitlah , BAHAHAHHA kejap awat Bok Joo hensem pulak ? BHAHAHA " Ira terus gelak kuat2 sampai satu kelas memandangnya

" Ehh eh em sorry ehh hehehe Mianhae , saranghae " Kata Ira sambil membuat bentuk LOVE

" woii woii kau ingat cute sangat ke kau buat macam tu , eleh "

" Cute apa au , eleh tau lah dia tu lawo even tak makeup ke apa en , pastu complain nak ada boyfriend padahal ramai beratur tu hah tu tu "

" Hah tu semua Fake ! Aku nak yang ikhlas tau tak ikhlas , yang boleh bawak aku kebahagiaan and syurga hah kau ! "

" Acah je kau , Cliche syal BHAHAHA "

Dia cakap kita cliche ? Wah wah betul apa aku cakap , yang semua dok beratur konon nak jadi boyfriend aku tu semua Fake ! Apa diaorang nak sebab famous lepastu duit . Menyampah aku . Takpe kita tunggu je yang THE REAL MAN FOR ME ohohoho !

" wahai Cik Elena anak Dato Ahmad kenapa duk selesa atas kerusi sedangkan satu kelas dah bangun ? STAND UP NOW ! "

Waduh , ni punca lah ni punca berangan . Bila pulak Mr Fitri dah masuk ni ish !  

" Emm sorry Mr Fitri saya garu kaki tadi ada semut hah gigit ish Semut ni ! Hehe sorry hehe " hah lantaklah semut pulak aku salahkan hehe nasib .

TO BE CONTINUE
.
.
.

Assalamualaikum , hi hehe yeye saya Izzah , panggil zah boleh jah boleh sis boleh hah tu je boleh ! Jkjk . Nak katakan ni first story saya takkot sebab ada lagi satu but dah delete hoho , harap korang enjoy lah eh . Bagi support vote ke comment ke oho . Sesiapa yang dah baca tu THANKYOUVERYMUCHHHHHH  !  Rilek ni first chap KAHKAHKAH , enjoy ! 🌙

[ COMPLETED ]YOU're MINE ©Where stories live. Discover now