DANISH POV
BBANG
Aku menendang kerusi dihadapanku dengan sekuat hati . Perlu ke Lena keluar dengan lelaki lain kalau dia nak balas dendam atau sakit hati dengan aku sekalipun ? Ini tak adil !
" ARGHHHH " Aku menendang sekali lagi kerusi di hadapanku .
" Wooo woo Danish , calm down man ... Istighfar lah daripada kau mengamuk macam ni "
Iskandar terus menepuk belakangku kuat .
" Aku tak faham lah , perempuan kalau marah memang suka cari jantan lain eh ? Hell lah sial ! "
Aku meninggikan suaraku .
" Chill bro , aku rasa diaorang keluar sebab lama tak jumpa je kot . Aku tak rasa Lena nak jeleskan kau bro . Lena tu dah matured , aku tau lah ... "
" boleh serabut aku fikir benda ni . Kiara lah Lena pulak . Menyesal aku ikut cakap dia ! "
" Hahaha bro , aku dah cakap dah bro . Macam ni lah , kalau kai rasa Lena betul2 sayang kau , suruh dia jumpa kau . Simple "
" Thanks bro , aku try "
Iskandar terus membetulkan kerusi yang aku tendang tadi . Aku tersenyum lalu dia pergi keluar dari dorm . Aku terus mengambil telefonku dan menghantar mesej kepada Lena .
* WHATSAPP MESSAGE *
ME : If you're still into me , meet me tomorrow at rooftop on 8p.m. Jangan nakal2 dengan Putra , i let you go for this time . I love you Lena and I'm very sorry for this . 💞
....Hantar.....
Sejujurnya aku risau dengan Putra walaupun dia cakap dia tak akan sentuh Lena , tapi dia lelaki . Apa-apa je dia boleh buat .
○ ○
LENA POVAku membaca mesej dari Danish yang dia hantar tadi . Aku mengeluh . Aku terus menutup telefonku dan kembali makan .
" siapa tu Lena ? Problem ? "
" ouhh Nothing " aku senyum pada Putra .
Mula-mula aku ragu-ragu mahu keluar dengan Putra kerana Danish . Tetapi , aku dah rindu akan Putra sebagai kawan , aku tak ada niat nak sakitkan hati Danish .
" So .. Lena . You ada problem dengan Danish ke sekarang ? I nampak tadi macam ada . "
" It was nothing . Sikit je ni , nanti okay lah "
" If You need me , just call me . I'll be there for you . "
" Thanks Putra , okay stop talking about this and just eat hehehe "
" you ni comel lah "
Aku memandang Putra lalu aku memalingkan mukaku . Aku taknak tergoda dengan Putra , aku taknak perasaan itu muncul sekali lagi . Aku mahu Danish sahaja .
○ ○
" Thanks for dinner Putra , I will text you later okay ? Take care "
" okay Lena . Take care too . Goodbye love "
Aku hanya tersenyum dan tidak mampu membalasnya . Aku hanya memandang keretanya sehingga hilang dari pandangan .
" Assalamualaikum .. " Aku membuka pintu bilikku . Tiada orang ? Mana kiara ?
Aku terlihat tubuh kecil yang berada di atas katilnya . Sudah tidur rupanya . Baru aku teringat dengan kejadian petang tadi . Bagi aku , kalau aku marah sesiapa , aku marah sekejap je , aku tak suka berdendam .
Aku meletakkan beg di atas katil dan membersihkan diri .
" Lena ... " Aku memandang ke belakang terlihat tubuh badan Kiara yang megah duduk di atas katil sambil memandangku . Bukan tadi dia tidur ke ? Aku terus duduk di katilku dan memandangnya .
" hmmm " terlihat muka Kiara yang resah .
" takyah risau lah Kiara , aku maafkan kau . Ye aku percayakan kau ."
Tiba-tiba badnaku di peluk Kiara .
" Thanks Lena , I janji I tak akan sesekali pegang Danish lagi . Thanks Lena ! " Aku tergelak kecil dan membalas pelukannya .
" Lena , you dah slowtalk dengan Danish ? "
" Belum , esok kot . InsyaAllah " aku mengeluh .
" jangan salahkan dia Lena , salahkan I yang gatal gelabah ni . Please ... "
" Memang gatal pun ! Haih okay Kiara I will "
○ ○
Aku melihat jam di telefonku sudah pukul 8, Aku terus bersiap untuk berjumpa dengan Danish . Semasa perjalanan ke sana , aku bertembung dengan Aaron bersama seorang gadis yang seksi dan aku tak kenali . Sanggupnya dia permainkan cinta Kiara . Aku terus matikan lamunan ku dan berjalan pantas ke rooftop .
Semasa dah sampai di sana , aku terkejut . Terlihat satu meja makan serta dekorasi lilin dan bunga di atas meja itu . Terdaoat juga hiasan kain duntuk background. Sumpah romantik ! Aku melihat ke arah gelang yang Danish beri padaku . Aku rindu dengan susana ni .
" Assalamualaikum beautiful , I hope You're not eat dinner yet cause i made something special for you . "
Aku terkejut mendengar suara Danish secara tiba-tiba di belakangku .
" Danish , I hampir get heart-attack tau , ish ! "
Danish tergelak besar . Amboi , kelakar sangat ke ?
" I'm sorry my dear , tak de niat pun . Hmm , may I ? "
Danish menghulurkan tangannya ke depan bermaksud untuk aku berjalan ke arah meja makan . Aku tersenyum kecil .
" you can sit now Danish why are you standing lagi ? "
" because my heart beat so fast when I look at you and I can't move ."
Aku tergelak kecil . " Eyyy suka kan cheesy macam ni "
Danish menarik kerusinya dan duduk . Aku melihat ke arah meja , terlihat makanan favourite aku , fish and chip.
" you yang masak ? "
" ehh for sure lah I yang masak that's why panggil special tau . "
Aku mencebik dan tergelak kecil .
Selesai makan , aku melihat pemandangan dari rooftop itu . Sungguh cantik walaupun dengan kesibukan kereta . Aku tersedar yang Danish sudah berada di sisi ku .
" thanks for the food Danish "
" anything for you my dear "
Aku melihat ke arahnya . Sungguh aku rindu , walaupun dalam satu universiti tetapi masa untuk luang bersama mencemburui kami .
" Lena ... I'm sorry sebab Kiara tu tau . I really don't mean it at all "
" it's okay Danish , Kiara dah cerita kat I . I k ow that was sudden . "
Danish menghadap ke arahku .
" I just want you to know that I really love you . Even we're not the halal one yet , but InsyaAllah we will . You are my everything . You are a part of me , i don't know how i fall in love with you but then , I do . when you're truly and honestly want to be with me I really know that you wants me so bad ! I'm scared if I hurts you someday but i now Allah's plan is better . "
Aku terdiam dan terasa sebak bila Danish berkata begitu . Aku terus mengalirkan air mata .
" Don't cry Lena , please .. "
" I'm sorry for everything Danish , I love you .. "
Aku tak mampu mengungkap kata2 di hadapannya , aku terharu .
" You're mine "
YOU ARE READING
[ COMPLETED ]YOU're MINE ©
Teen FictionTak tau nak letak apa , baca eh jangan tak baca . ✌