Selepas pulang dari sekolah , aku dan Danish gembira memberitahu tentang keputusan kami yang cemerlang itu pada mama , abah dan Sis Mi . Mereka turut gembira dengan kami dan aku bersyukur .
Aku masuk ke dalam bilik dan duduk di atas katil . Macam tak percaya dengan apa yang berlaku tadi . Aku gembira juga dengan Danish , aku melihat skrin telefon aku dan membuka gambar Danish dan aku bersama-sama . Aku tersenyum .
Ttok ttok
Aku terus mengalihkan pandangan ku ke arah pintu . Aku turun dari katil dan membuka pintu .
" Boleh aku masuk ? " Danish yang berdiri tercegat dengan senyumannya yang manis itu .
" boleh , masuklah " Danish memasuki bilik aku . Aku tidak menutup pintu , yelah untuk mengelakkan setan sana sini kacau . Jadi lebih selamat kalau biar macam ni .
Danish berdiri di balkoni bilikku . Aku pergi ke arahnya dan berdiri di sebelahnya . Kami berdiam diri .
" Thanks a lot for everything , i really appreciate it " Danish memandang mukaku . Aku memandangnya kembali .
" ish , hal kecik je wak . Apa lah sangat " aku memandangnya yang memandang ke bawah .
○ ○
Aku masuk dalam bilik Lena dan duduk di luar balkoni bilik dia . Serius aku gementar . Patut ke aku cakap benda tu sekarang ? Argh .
Aku mengangkat mukaku dan memandang ke arahnya . Dia memaling mukanya kepadaku , Ya Allah , sungguh bidadari tu wujud .
" Lena .. ak...aku " aku tergagap . YES AKU GAGAP DEPAN DIA . Pertama kali macam ni , malunya aku !
" Ye wak , kenapa awak haha asal ni ? " Dia ketawakan aku ? Cehh malu tau tak !
" Saya sebernanya .... " tiba-tiba telefonku berdering . Spoiler betullah ! Aku terus mengeluarkan telefonku dari poket jacket ku . Aku melihat siapa yang dail aku itu , ceh Danial ni .
" Hah ! Nak apa spoiler ! "" CONGRATULATIONN LENA AND DANISH !! " Aku membuka speaker untuk lena mendengarnya sekali . Telefon aku sebab tu je ? Serious spoiler .
" hehe thanks Danial ! " Lena tersipu malu , ceh jangan mengada ngada sangat ok .
" tu je ? Ok thanks . Rasanya dah boleh matikan panggilan ni tak ? " aku membuat suara dingin . Danial hanya tergelak besar .
" Lah aku kacau kau dating ke ? Maaflah . Anyway I'm sorry sebab tak dapat datang , ada kerja kat oversea ni . Nanti aku dah balik , kita hangout together okay ? "
" Ok , bye ! " Aku terus menutup panggilan itu . Serius dia menyakitkan hati aku . Ish , peluang terbaik tadi tu ! Aku memandang Lena yang berkerut dahi dengan seribu pertanyaan itu .
" Asal awak tutup ? "
" Biarlah , telefon aku . Asal ? " aku memandang Lena dan terus ia menundukkan mukanya .
" awak nak cakap apa tadi ? "
" takde apa , nanti lah . Aku nak mandi dulu . Bye " aku terus keluar dari biliknya . Kecewa SANGAT KECEWA !
○ ○
Usai solat berjemaah bersama Danish , aku terus naik ke bilik . Aku mengemas bilikku untuk tidur . Tak tidur lagi sebab aku selalu layan drama hehe .
Ttok ttok
" Assalamualaikum , sayang .. " Aku terlihat mama yang memasuki bilikku . Aku terus duduk di atas katil dan menghadap mama .
" kenapa tak tidur lagi ni ? " mama menepuk pehaku yang sedang bersila itu .
" hehe macam biasalah , drama korea dulu then i go to sleep " aku tergelak kecil , mama menggelengkan kepalanya .
" actually , mama ada cuti for next week , Lena kan ada planned for holiday , so jom ? " Aku bersorak kecik di atas katil . Yes , finally holiday !
" Yes , Yes we should ! What if we .. "
Tiba-tiba ketukan bilikku didengari dan dibuka .
" Lena , aku nak ... " Aku memandang muka Danish yang terkejut dengan kehadiran Mama .
" Ouh sorry , nevermind . Hehe keep goin .. "
" Danish , come here . We need to plan something "
Mama mengajaknya masuk ke dalam bilikku . Aku tau dia ragu2 , tapi takpe sebab ada mama kan hehe . Danish duduk di birai katil aku .
" macam ni , for next week mama ingat nak plan pergi holiday together but tak decide lagi nak pergi mana . Danish ada cadangan ? " WHAT ? Aku tak suggest apa2 lagi tempat lepastu mama suruh Danish pilih , ish not fair !
" ma , Lena nak buat cadangan . Pleaseeee " aku membuat muka comelku . Danish hanya menangguk faham .
" okay , you nak holiday mana ? "
" how about ... NEW ZEALAND ! "
Aku memandang Danish dan mama . Mereka berdiam diri .
" Danish , how ? " Mama bertanya kepadanya . Ceh kena confirmation dari dia ke ? Danish menggeleng . Aku memasamkan muka aku , habistu nak pergi mana ? Ish !
" how about , Paris ? "
Aku pandang Danish dan mama . Paris ? Dia ni suka city romance ke apa ?
" so Lena , yay or nay my dear ? "
Aku menganggukan kepala tanda setuju . Aku tak tau kenapa aku cepat mengalah dengan Danish .
" okay , goodnight guys , jangan tidur lambat . Nanti mama set date okay ? Bye ! " Mama terus beredar dari bilik aku dan tinggal kami berdua sahaja . Ye , kami berdua ! Kami berdiam diri lama , akward gila wey !
" emm , taknak keluar ? " aku bertanya kepada Danish dan terus berdiri di depannya . Danish pulak membaringkan badanya di atas katil aku . Suka hati dia je baring atas katil anak dara orang ! Melampau !
" kalau taknak ? " WHAT DOES HE MEANT TAKNAK ? aku membuntangkan mataku dan menyilangkan tanganku .
" Danish , we're so haram " Tiba-tiba Danish terus bangun dari katil dan mendekati aku .
" So , let's be the halal one " Danish tersenyum nakal . Dia mendekati aku sehingga badanku tersandar ke dinding .
" lah jom lah , Lena .. " Mukanya mendekati ku lagi . Aku memejamkan mata dan mendiamkan diri . Tiba - tiba kedengaran suaranya yang tergelak besar .
" HAHAHAHA KAU NI LAWAK LAH ! " badannya telah jauh dari aku . Aku terus menarik lengan bajunya dan tariknya keluar dari bilik aku .
" IT'S NOT FUNNY ! BENCI ! " Aku menghempas pintu bilikku dan terus berlari ke arah katil . Malu woi !
Tting Tting
Kedengaran ada mesej masuk dari telefonku .
* WHATSAPP MESSAGED *
Danish : aku tak bodoh lagi nak sentuh kau , but i will one day . Goodnight 😘😉 .
Aku terus menutup telefonku . Ish tau tak malu ! Tapi malu2 aku , aku suka juga . AIP LENA JANGAN MACAM NI !
YOU ARE READING
[ COMPLETED ]YOU're MINE ©
Teen FictionTak tau nak letak apa , baca eh jangan tak baca . ✌