Aku memasuki bilik Danish . Nasib baik tak kunci , aku terus meluru kepadanya dan duduk di sebelahnya . Aku memandang mukanya yang sedang lena itu . Haih , kalau betullah kau jodoh aku , mohon lah kita jadi halal dengan serta merta . Eh apa kau ni Lena , Gatal !
Aku memandangnya lama , bulu matanya yang panjang itu kalah dengan aku . Lepas tu aku tengok bibirnya yang merah itu , haihh tergugat iman aku . JAP ! Bukan ke selalunya lelaki yang macam ni . MasyaAllah Lena !
" emm kalau nak , cakap " tiba-tiba Danish bersuara . Aku terus bangun kerana terkejut .
" ermm aa.. sorry , wak bangun lah solat subuh ." Danish bangun dari tidurnya dan mengeliat . Dia serabaikan rambutnya . MasyaAllah , Danish stop being so handsome !
" kenapa diri lagi kat sini ? Turun dulu nanti saya turun . " Aku mengabaikan percakapannya dan fokus kepadanya .
Tiba-tiba aku tersedar Danish sudah berdiri di hadapanku . Kami bertentangan mata .
" awak ni , ada jugak tak solat subuh kejap lagi " Dahiku dijentik olehnya . Aku terus meluru ke bilik solat dengan perasaan malu . Ya Allah Lena , behave please !
○ ○
Aku , mama dan Danish duduk di ruang tamu melayan cerita di televisyen . Cerita favourite aku lah , Running Man !
" kamu berdua ni dah siap packing ke belum ? Esok nak gerak dah " soal mama yang tengah makan popcorn itu . Aku dan Danish saling berpandangan .
" Be..lum Ma , kejap lagi boleh ? "
" Pergilah packing sekarang , nanti ada benda tertinggal lah , apalah "
Dahiku dijentik oleh Danish . " Tahnya , pergi packing cepat " Aku memandangnya tidak puas hati . Ceh , macam dia dah siap je packing tu .
" ehh , awak tu dah siap packing ke ? " Danish terus membuat amaran untuk senyap . " Apa kata korang berdua pergi packing sama-sama , cepat sikit siap " . Tiba -tiba lengan bajuku ditarik untuk naik ke atas . Aku membantah mula-mula sebab aku nak tengok cerita favourite aku tu , Ish spoiler !
" memang mama kahwinkan korang berdua ni , haihh "
○ ○
" eyy awak ni , saya nak layan running man lah . Episode baru tu ! " Eh budak ni , aku cium karang baru tau !
" layan saya pulak asyik layan tu je . Dah cepat packing , jangan malas ! " Aku terus mengambil bagasi Lena itu dan membukanya tapi alena tetap duduk di atas katil .
" awak nak saya packingkan ? " Lena mendiamkan diri . Hah , selepas dah tau hati masing-masing , aku dah guna 'saya' 'awak' dengan Lena . Sweet sikit cehh . Aku terus bangun
dan menghampiri closet Lena , aku memandang Lena ." serious ni ? Saya bukak eh..." Aku memandang Lena lagi . Kemain lagi dia ni ish ! " em baguslah , boleh tengok underwear awak pastu Br... " Lena terus menghampiriku dan berdiri di depanku .
" Eyyy pervert ! Yelah saya packing . " Aku gelak kecil . Tau pun hah , aku keluar dari bilik dan menyiapkan semua yang perlu .
○ ○
Selesai packing , aku baring di atas katil . Banyak jugak benda yang aku nak bawak ni harap muat lah kargo tu hehe . Bila aku terfikir , kenapalah aku mengada -ngada sangat dengan Danish tadi , haih behave Lena , BEHAVE !
Aku mengambil telefonku di meja . Aku membuka whatsapp message dan aku teringat dengan Putra .
*Whatsapp message*
ME: Assalamaualaikum , heya . What you doinnnnn .
PUTRA: Heyyy my princess 💞 tengah tunggu you je ni . Hehe why ni ?
ME : Ish mengada ! Btw u ingat lagi tak yang I cakap nak pergi holiday tu ?
PUTRA : Ouhh yah why ? Your mom ajak I ?
ME : Ey you ni jangan perasan boleh tak ? I holiday dengan my fam and Danish kat Paris . That's all .
PUTRA : what do you mean Danish ? Dia ikut ?
Tiba-tiba pintuku diketuk dan aku terdengar suara Danish memanggilku.
Me : Yes Danish ikut , hey i got to go . Talk to you later . Bye !
○ ○
Rasa macam neraka bila Lena cakap Danish ikut dia sekali pergi holiday . SERIOUSLY LENA ? ! I Can't hold this anymore , i need to go with her .
Aku turun ke bawah dan terlihat mommy sedang berborak menerusi telefon di ruang tamu . Aku duduk di hadapannya .
" Mommy , we need to talk " mommy yang sedar kehadiran aku itu memberhentikan percakapamnya itu.
" What Put ? Mommy busy ni . Later please . "
" Please , just a minute . " Mommy mengendahkan rayuan aku . Aku terus berdiri di depan mommy .
" kalau I hilang esok , don't ask me . Bye ! " aku terus meluru ke bilik . Tapi mommy sempat memanggilku .
" Put , okay mommy salah yes what do you want ? " aku terus memegang tangan mommy .
" Can you please let me pergi holiday to Paris tomorrow ? Pleaseeee " . " You nak pergi sana for what ? Shopping ? " . " I nak pergi sana sebab nak bawak my future wife . Please mommm.."
Mommy melepaskan tangannya dari ku . " You jangan mengarut ! Cuba be serious ! " . " This time I serious ! "
Aku memandang muka Mommy lama . Dia mengeluh tanda mengalah .
" okay fine , Mommy booking kan all the things when you get there . Go pack your stuff " Aku terus memeluk mommy dan naik ke atas untuk menyiapkan barang .
" You will be mine , Lena "
○ ○
Kami tiba di Airport pada 9.00 pagi . Abah tidak dapat pergi bersama sebab dengan urusan kerja . Jadi hanya kami berempat sahaja yanh pergi . Selepas selesai sesi menyalam dengan abah kami berlepas dari situ . Aku duduk di sebelah Danish manakala mama dan sis Mi duduk di belakang kami . Aku mendengar lagu dari mp3 ku manakala Danish melihat movie di skrin tempat duduk hadapannya .Tting Tting
Telefonku berdering tanda mesej masuk .
*Whatsapp message*
PUTRA : Hey princess , will see you there okay ? Wait for me !
WHAT ? Takkan Putra pergi ke Paris jugak ? Dia ikut aku ? Oho tak mungkin.
ME : Stop fooling around Put . Jangan mengada sangat boleh tak ? 😂😥
PUTRA : I'M NOT AND I'M SERIOUS RIGHT NOW .
Aku terkejut dengan tindakan Putra itu . Tiba-tiba bahuku ditolak .
" Lena , asal ni ? Sapa whatsapp ? " Aku memandang Danish . Haih takkan aku nak bagitau Danish pulak ? Memang spoil mood dia nanti .
" err... emm... nothing "
Danish memandangku lama . Sempat dia mengangkat keningnya satu itu . Ingat handsome ?" sureee ? "
" yes I'm sure , ok dah nak tidur "
Aku berasa serba salah pada Danish . Haih maaf Danish
YOU ARE READING
[ COMPLETED ]YOU're MINE ©
Dla nastolatkówTak tau nak letak apa , baca eh jangan tak baca . ✌