●27

3K 79 1
                                    

LENA POV

Aku mengenakan jubah hitam yang aku beli dari Mekah pada tahun lepas . Tudung shawl maroon ku aku lilit di kepala . Cantik . Aku mengambil beg tangan aku dan mengambil jaket hitamku untuk bawa. Tiba-tiba pintuku diketuk .

Aku tahu itu semestinya Danish . Dia mengajak aku untuk keluar malam ni , katanya ada suprise , aku ikutkan saja . Aku meluru ke pintu untuk membukanya dan terlihat Danish yang memakai sut hitam dan jacket hitamnya dipegang . Tergamam aku melihat Danish yang segak itu , rambutnya yang disikat rapi itu dan matanya yang cantik dari aku tu .

" You are so beautiful tonight Lena "
Aku tersenyum .

" Kenapa hensem sangat ni ? Nanti minah Paris flirt you around macam mana ? " Aku sengaja menyakatnya dan Danish terus mendekatkan dirinya kepadaku .

" Flirt lah macam mana pun even sexy , hot and else but i still choose you "
Boom ! Gugur jantung aku bila Danish cakap macam itu . Aku memandang ke bawah dengan perasaan malu . Baru nak kenakan dia , dia kena kan kita balik , ceh !

Danish menarik beg tanganku dan aku mengikutnya sambil aku memegang beg tanganku juga . Danish sangat hormat dengan maruah aku , dia sanggup tidak memegang aku . Kalau ada pun dia tersengaja dan dia meminta maaf .

Kami turun ke lobby , orang di kaunter dan yang duduk di situ semuanya memandang kami . Yang paling kami terkejut ada seorang perempuan muda yang sebaya mama dia menegur kami .

" I hope you have a great honeymoon today , You guys are so perfect couple married "

Kami terkejut dan mengucap terima kasih kepadanya pada perempuan itu . Danish yang menahan gelak dari lobby terus tersembur gelaknya apabila kami tiba di luar hotel .

" How i wish what that woman said are true right now "

Aku memandangnya dan dia tersenyum kepadaku . Aku tersentum dan menepuk bahunya , kami terus berjalan ke restoran .

Kami prefer berjalan kaki untuk pergi ke restoran itu , nasib baik tidak jauh . Aku berjalan di sisinya dan kami diam sahaja . Aku sempat mengintai Danish untuk lihat mukanya yang kacak itu . Haih .

" ceh ngintai-ngintai pulak nak tengok orang . Ingat orang tak perasan ke ? " Aku menjadi malu .

" Eh perasannya , orang tengok ada kucing kat seberang jalan sana . Ceh "

Ye aku tipu ! Memang aku mengintainya .

" nak tengok kucing tapi takut kucing . Ek elehh " Aku terus memukul belakangnya perlahan , ambik kau ! Danish hanya mengadu kesakitan dan menggosok belakangnya . Selepas 5 minit berjalan , kami tiba di restoran untuk kami bermakan malam . Kami banyak berdiam diri dan makan sebab kami berdua sangat lapar malam tu ! Apa yang ditanya Danish aku hanya mengangguk dan kata " ya " " no " .

Selepas makan kami berjalan menuju ke hotel . Tiba di dalam lif , Danish menyuruh aku menutup mata . Mula2 aku menolak tetapi dengan rayuan comelnya itu aku mengalah . Danish memakaikan aku penutup mata dan aku terdengar dia menekan butang lif . Hatiku berdebar .

" okay Lena , jangan takut . I tarik beg U then U just jalan je , ikut apa I cakap "

Aku mengangguk setuju . Aku melangkah ke hadapan dengan berhati-hati , yang aku tau aku dah keluar dari lif . Terasa tiupan angin sejuk malam yang kencang tapi aku menahannya .

" Lena .. move forward , just take one step ! " Aku pun melangkah ke hadapan sedikit .

" okay , we're here " Aku berasa berdebar , apa yang dia nak suprisekan aku ? Penutup mata dibuka perlahan-lahan oleh Danish .

[ COMPLETED ]YOU're MINE ©Where stories live. Discover now