●31

2.9K 78 0
                                    

LENA POV

" Okay  , stop you guys can go now"  aku terus pergi ke belakang studio dan meminum air . Walaupun hanya suara sahaja yang memainkan peranan , memang ah sakit tekak .

" Lena , you should practice more . Malam ni practice lagi , stay up lama sikit . restkan your tekak tu okay ? "

" okay sis , i will . Thanks " Aku menyandarkan badanku ke arah dinding .

Mia mengahmpiriku dan duduk di sebelahku . Mia mendapat sama universiti dan course dengan aku . Cuma Ira sahaja yang berlainan .

" fuhhhh , Lena . Your voice hari ni quite bad jugak . What's wrong ? "

" Nothing lah , sikit je ni . Maybe aku selalu push myself "

" huh , tulah kau . Rehatkan diri kau tu . Should i tell Danish about this ? "

Aku memandangnya tajam .

" Don't you dare "

Mia tertawa kecil . " okay then aku gerak dulu , hari pun dah petang so bye Lena ! "  Aku memandangnya dan tersenyum kecil  . Jadi sekarang ini cuma ada aku dalam studio ni , lagi bagus kalau aku berlatih alone hehe.

" emm what song will I start first eh ? " aku membelek senarai lagu di dalam telefonku itu .

" Never forget you from zara larrson is kinda great " . Aku menekan telefonku dan memainkan lagu itu .

" I will never forget you .... You will always be my side " Aku bernyanyi dan menghiraukan suasana di situ .

  Hah dah nak sampai verse yang laki punya ni , my favourite part !

" Cause once upon a time you ..... "
Kedengaran sura asing di belakangku yang turut sama nyanyi dengan aku . Aku toleh ke belakang dan kelihatan Danish yang sudah memegang mikrofon , aku berhenti menyanyi dan tersenyum kecil .

" wowww Pandai jugak my man ni nyanyi , The best ah ! "

" you saja je puji lebih2 kan padahal perli , huhhh ngajuk lah "

Aku menghampirinya .

" ey mengada lah nak mengajuk , ni skip kelas ke macam mana ? "

Danish tersenyum kecil , aku mencebik .

" mengada lah ponteng2 pulak " aku menjeling kepadanya .

Danish menghampiriku dan memegang bahuku . " amboi pandai dah jeling2 eh ? Korek mata tu kang dah tak nampak I yang hensem lagi ni "

Aku menepuk dadanya kuat , dia mengadu kesakitan . Padan muka !

" I tak ponteng lah , prof takda , busy . I datang sini nak tengok you lah sebab rindu "

Aku mencebik sekali lagi dan meneruskan nyanyianku yang tergantung tadi . Sedang sedap aku bernyanyi , laguku dihentikan .

" Ish I nak practice lah , kenapa tutup ? Bukak balik ! " Aku melihat tubuh badan Danish yang tidak memberi respon dan membuat muka tidak bersalah . Aku menghampirinya dan memasang balik laguku .

TTUP

Terhenti sekali lagi .

" You ni kenapa ? Ish ! " Danish masih mendiamkan diri . Aku mengambil beg aku dan meninggalkannya .

" I tutup sebab I taknak you push yourself . Ingat I tak perasan ke you sakit tekak teruk lepastu nak salahkan I ?" Aku memberhentikan langkahku dan menghadap ke belakang .

" kalau sakit pun , I sakit . Bukan you "

" If you sakit , I pun sakit jugak "

" tak nampak sakit pun , okay je tekak tu . Acahness " Aku menjeling kepadanya .

" oh jual mahal eh "

" eh of course , tak kan nak jual murah pulak "

" kalau you nampak ramai girls I layan next time , don't ask me why . "

" ceh ingat hensem ke ? "

" for sure , kalau tak takkan you fall in love with me "

Aku tak tau nak cakap apa . Aku melihat senyumannya tanda menang dan aku mengalah , jadi aku terus keluar dari studio dan balik ke dorm . Walaupun namaku disahut-sahut banyak kali dari belakang oleh Danish , aku mengendahkannya .

Bukan aku tak suka caranya , tapi aku nak berlatih bersungguh-sungguh untuk pertadingan peringkat seterusnya . Tak pasal-pasal sebab benda kecik boleh gaduh .

" Assalamualaikum , Lena here " aku terus membaringkan badanku di atas katil kerana keletihan . Aku melihat tanda whatsapp masuk daripada Danish yang bersungguh untuk memujukku , tapi aku mengendahkannya . Aku mengeluh .

" Aik Lena , awal betul kau penat hari ni "  terlihat Kiara yang baru lepas mandi itu duduk di katilnya .

" mana ada , saja je ni landing2 "

" yelah Lena , asalkan kau bahagia "

Kiara ni the best student dan popular jugak lah di kampus ni . Aku tak sangka aku satu dorm dengan dia . Aku ingat dia ni ketua geng mean girls ke but she's not !

" Kiara , how your boyfriend , okay ?"

" macam tu jelah Lena , can't stop to be jinak , asyik liar je "

Walaupun Kiara ni best student , tapi dia ni sosial high betul . Lagi2 bila dia dengan boyfriendnnya , Aaron .

Aaron ni banyak mix dia . Mak dia Inggeris bapak dia melayu . Disebab kan maknya dari budaya barat , Aaron dan keluarganya terpengaruh dengan budaya itu . Sama juga seperti Kiara .

" You should stop him . Nanti lagi teruk . I tak sanggup tengik scars from him dekat badan you . This is called abuse dah tau "

" It's okay Lena , I can hold it . Thanks  " Walaupun semua student dekat kampus ni nampak Kiara dan Aaron pasangan yang sweet and goals , hanya aku seorang sahaja yang tau perangai sebenar Aaron tu macam mana .

" Tadi you date dengan Danish ke ? "

" Takde lah , I practice je tadi pastu dia sibuk datang . "

" eleh sibuk2 pun mesti rindu . Appreciate lah Lena , nanti dia dah pergi baru tau rasa kehilangan tu "

" okay miss Kiara , thanks sebab buat bebel-show . I Appreciate sangattt " aku memerli Kiara dan Kiara hanya tergelak kecil  .

" eh I baru teringat ada budak baru masuk kat kelas I . He's so handsome doh . Lagi handsome dari Danish . "

" ceh , you tengok muka I ni kisah ke ?"

" mana tau you jodoh you , well faith kita tak tau " Kiara mencebik denganku . Aku terus mengambil bantalku dan tidur lena .

GUYS I REALLY REALLY REALLY SORRY ABOUT SLOW UPDATE , I HAVE A LOT OF THINGS DO AND THIS WEEK IS MY EXAM WEEK . I REAALY SORRY 😭😭😭😭😭 . I PROMISE NANTI UPDATE BANYAK2 FOR YOU GUYS , THANKS FOR WAITING . KEEP VOTING , COMMENT AND READ GUYS . SARANGHAE 💖💖💖💞💓💞💖





[ COMPLETED ]YOU're MINE ©Where stories live. Discover now