Alarm kedengaran lalu aku terus menutup alarm di telefonku itu . Aku menyiapkan diri untuk ke sekolah dan solat . Aku rasa macam aku ada terlupa sesuatu tapi apa dia ? Serious aku betul-betul lupa apa yang ada untuk hari ini . Aku mengendahkan perasaan ku lalu aku solat subuh .
○ ○
Hari ni aku bangun awal sebab nak pergi rumah Lena . Aku berasa teruja gila ! Selepas solat dan menyiapkan diri , aku pergi bersarapan bersama nenek . Usai sarapan , aku terus meluru ke bawah untuk pergi ke rumah bersama basikal lama ku .
Lena ada beri alamat dekat aku malam tadi . Em taman rumah dia jujur aku cakap semua orang berada dan kaya2 . Siap ada security guard lagi ! Pengawal kat situ pun was - was nak bagi aku masuk ke tidak , ceh hina sangat ke bwak masuk basikal dalam taman ni ? Aku cari rumah Lena dah ye aku jumpa ! Besarnya rumah dia , terpegun aku .
Aku meletakkan basikal di hadapan rumahnya lalu aku menekan lonceng dan memberi salam . Lalu , ada seorang perempuan muda membuka pintu , nak kata orang gaji Lena takkan muda sangat heh .
" Assalamualaikum . Ni Rumah Lena kan ? " kata aku sambil tersenyum senyum . Choii .
" waalaikumussalam , hah ye ni rumah tuan Lena . Awak ni siapa ? " katanya sambil menunding jari telunjuk kepadaku .
" Saya kawan Lena , Danish . Emm saya dah janji dengan dia nak amik dia bawak pergi sekolah sama-sama " jawabtu acuh tak acuh .
" ohhh , em masuklah . Kereta awak letak kat mana bawaklah masuk dulu " katanya sambil memandang luar rumah mencari - cari kereta aku . Ah sudah , mananya aku bawak kereta , aku pinjam tuan kau punya kereta ada lah haish malu aku !
" ouh itu saya guna kereta Lena sebernanya hahaha " . Aku menggosok tengkuk belakang ku . Malu woi !
" ouhh i see . Masuklah dulu nanti saya panggil Lena "
Aku terus memasuki rumanya yang besar itu . Wahh ini kali pertama aku memasuki rumah macam ini . Untungnya Lena , sementara menunggu aku duduk di ruang tamu . Aku melihat reka bentuk dalam rumah ni , fancy betul !
○ ○
Usai solat , aku memakai tudung sekolah aku . Semasa solat aku terdengar bunci loceng , siapa yang datang pagi2 ni ? Em boyfriend Sis kot hahaha .
" Lena kawan kamu tunggu kat bawah tu ? Siapa dia tu Lena ? Hensemnya dia ! " kata-kata sis mi terperanjatkan aku , dah lah masuk bilik tak bagi salam ! Kejap , kawan ? Handsome ?
MasyaAllah ! Aku lupa hari ni Danish nak teman aku pergi sekolah sama-sama . Kau nyanyuk Lena nyanyuk !" MasyaAllah , okayy kejap kejap " Aku terus menyusun semua barang sekolahku dengan gelabah . Kenapalah aku boleh lupa pasal ni ! Ish ! Sempat lagi aku menampar pipi aku . Aku terus turun ke bawah nak nampak susuk tubuh Danish tengah duduk di sofa itu .
" Danishh , I'm sorry lambat sikit tadi , awak nak breakfast dulu ? "
" Ehh its okay . Aku dah breakfast dengan nenek aku tadi "
" Ahh takde atleast jamah dulu kay cepat-cepat " aku mengajaknya duduk bersarapan sesama kami . Danish tidak menolak , dan terus duduk di hadapanku . Selepas makan aku dan Danish terus pergi ke sekolah bersama - sama .
○ ○
🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫🏫
Ohmygod tu bukan Lena dengan Danish ke asal diaorang pergi sekolah together ?
Diaorang ni ada apa-apa ke ? Terlepas seyh aku nak ngorat Danish
Tak guna Danish rampas my future princess !
Sampai je kami ke sekolah , itulah aku dengar dari mulut - mulut kat sekolah aku . Takde kerja lain ke ? Aku berasa tidak selesa dengan pelajar2 yang berkeliaran di situ dan memandang kami semacam . Rileklah aku bukan buat benda tak senonoh dengan Danish pun sekrang . Jadi , aku pergi ke kelas seorang diri . Danish nampak keraguan aku itu , pantas dia menarik lenganku .
" Takyah peduli apa orang cakap . Diaorang kan jenis judge life orang , pastu tak sedar diri . Stay with me " nada Danish kelihatan serius , wah memang hati padu dia ni . Aku mengangguk kata setuju .
○ ○
Stay with me
Ayat tu terngiang - ngiang dalam pemikiran aku . Aku tersenyum seorang dan ye aku tak fokus belajar . Sedaq lah wahai Lena !
Tengah sedap aku mengelamun Mia di sebelah aku menyiku tanganku ..
" Woi awat hang ni mengelamun ? Kang kena tangkap dengan Miss Lee tak naya ? FOCUS LAH DOH ! "
Aku hanya memandangnya dan tersenyum . Aku peduli apa ? Aku tengah gembira sekarang ni jadi jangan kacau aku .
Krring Krring
" Cem biasa aku taknak makan so korang dua pergilah shuh shuh " halauku . Takde lah halau mana saja gurau hehe .
" Alah Lena kau dah lama tak rehat ngan kitaorang sampai hati " IRa dah mula perangai merajuk dia . Ingat comel ke ? Tengah sedap aku gelak sebab Ira tiba-tiba ada seorang mamat ni terus meluru duduk di hadapanku .
" Heyy guyss Lena takpat rehat ngan korang sebab dia rehat dengan aku , so em sorry kay ? " Aku terkejut ? Tak , kami terkejut ! Danish ni memang unexpected doh !
" Ouhhh , ok have fun ! Wey aku rasa manis kat sini jom blah " perli Mia , wahwah kemain lagi diaorang ni . Sempat lagi senyum2 nakal . Lalu mereka oergi ke kantin dan tinggal aku dan danish .
" Awak ni , terkejut tau saya ! Kenapa tiba-tiba je ni ? Mikail mana ? "
" Tak suka ke aku nak rehat dengan kau ni ? Ok fine aku blah bye " kata Danish sambil mahu mengangkat punggungnya .
" I don't meant that lah gila ! Duduk lah makan saya bawak bekal " kataku sambil menarik bajunya . Danish tersenyum tanda menang .
Ye mereka bahagia . Situasi bahagia mereka itu dipandang dan diperhati oleh Putra dengan hasad dengki dan cemburu .
" Kau memang nak cari kasar dengan aku ke Danish , we will see "
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
TO BE CONTINUE- Hey guys ! Sorry if story ni macam hambar then lambat sikit en , I'm so sorry . Ok nak cakap ni , i don't think zah boleh update selalu huhuhu . For this year memang jarang on wifi but I still pegang phone cse nak dengar lagu . But don't worry ye , cuti weekend Zah update 👌 . Thank you for anyone who dah baca story zah , thank you ! 🙆 keep supporting me ! Thanks to my friend lagi2 Alwani hohoho sampai ke sekolah dia dok cakap nama Danish , also my cousin yang gumbira tak balik maktab lagi . Malas aku sebut nama kau 😂 Sorry if slow update or boring , first day dah ada homework kau ghase ? 😂 okay guys . Byeeeee keep supporting comment and vote ! 💞💜
YOU ARE READING
[ COMPLETED ]YOU're MINE ©
Teen FictionTak tau nak letak apa , baca eh jangan tak baca . ✌