● 6

4.1K 118 1
                                    

🏡🏡🏡🏡🏡🏡🏡🏡🏡🏡🏡🏡🏡🏡🏡

" Assalamualaikum , Lena dah balik " jerit aku .

" My lovely Lena dah balik lah hehe . Hari ni Sis Mia ada dish special for you . Fish & chippp yaw with watermelon juice "

" Hahaha apa lah Sis ni , okay Lena siap kan diri apa yang patut then Lena makan kay " aku terus memanjat tangga dengan pantas bila perutku sudah mula menyanyi koir , aih lapar betul ni .

" Sis can U teman I makan " jerit aku sambil menuruni tangga .

" Why not . Ni mesti ada news yang best ni hehe " Sis Mi terus duduk di meja makan sambil menuang air untukku.

" Em ada but nanti lah Lena cerita . Kejap lagi Lena nak pergi rumah kawan kejap ada hal sikit . Kalau fish and chip tu ada lebih can u tapau kan untuk I ? Mama dengan Abah pun takde kan rini "

" okay then careful tau , kejap Sis tapau kan "

Aku dah fikir masak-masak yang aku nak pergi rumah Danish , dah dia ajak apa salahnya kan hehe .
.
.
.
. " Lena pergi dulu Sis , thanks tapaukan . Bye Assalamualaikum ! " kataku terus menuju ke kereta . Tak tau lah kenapa aku rasa teruja sangat nak jumpa hehe .

Sedang aku sibuk memandu sempat lagi aku ber'carpool' dalam kereta . Macam tak biasa kan kalau duduk dalam kereta then nyanyi bagai nak gila hehe .

" I think this is it , Rumah Danish "  I'm not sure if this is his house or his village . Bukan apalah sebab dia pun terer gak duk habaq speaking macam orang berada. Bila aku keluar dari kereta je , aku nampak seorang nenek tua sedang menyapu di luar rumah . Nenek Danish ke ? Em baik aku tegur nenek tu dulu .

" Emm Assalamualaikum nek , tumpang tanya ni rumah Danish ke ? " kataku malu2 sambil salam tangannya , nasib nenek tu tak terkejut tapi tengok muka nek ni comel pulak hehe .

" Waalaikumussalam cu , i..ye cu ni ru..mah Da..nish , cu ni kawan dia ke ? " Nenek pun membalas salaman ku itu . Hah For sure ni rumah Danish ! Comel lah nek ni gagap pulak hehe .

" Haah nek , dia ajak saya datang rumah dia tadi kat sekolah sebabtu saya datang" kataku dengan senyumanku yang menawan tu eheh .

Bila Nenek tu nak reply convo aku dengan dia , tiba2 ada sorang mamat ni datang sergah , em boleh tahan . Memang keturunan Danish ni semua Good Looking ke cana ish !

" Awak kawan Danish kan ? Hah sila masuk , Danish kat dapur tu dia siapkan makanan " sapa dia dengan baik dan lembutnya . Cobalah si Danish macam ni kan bagus . Aku rasa ni abang dia lah haih nosy lagi Lena oii.

" Okayyy , terima kasih "  aku terus memanjat tangga kayu rumah tu . Nak habaq sat ah , dalam rumah ni lawo bakhang ! Unik gila aku suka style macam ni .

" Woii kau tercegat apa tu meh sini duduk makan dulu "  sergah Danish dari dapur . Bongok betul nasib tak terkejut beruk . Danish ni pulak dah lah aku segan  tiba2 datang suh makan . Jadi , aku terus panggil dia dengan isyarat tangan . Fuh faham gak dia ni hahaha.

" Asal lak ajak makan ni , kata nak cakap something . Seganlah saya ish awak ni " kataku sambil memandang tajam ke arah matanya .

" Kau kan guest aku apa salahnya . Ke kau taknak makan sebab tak selesa ? Yelah aku kan miskin , orang kampung lepastu aku ni dah lah tak--" belum sempat lagi dia nak habiskan ayat dia aku dah menyampuk .

" Bukan tu maksud saya lah ish ! Saya ada bawak awak makanan jugak eh jap alah tertinggal kat kereta jap saya pergi amik " belum sempat aku nak pecut menuju ke kereta aku Danish dah halang .

" Biar aku amik , bak kunci kereta . Dah pergi duduk sana makan " arah Danish .

Dia ingat aku ni wife dia ke nak arah aku ish ! Dengan menebalkan muka aku terus pergi ke dapur.

" Duduk lah makan cu jangan segan2 buat macam rumah sendiri ye ? " sapa nenek Danish dengan ramah .

" Terima kasih nenek " ikutkan hati nak je aku amik semua lauk . Sebab semua lauk ni aku dah lama tak makan guys !! Lauk kampung ni sedap wey , bukan apa aku ni asyik makan western je kat rumah haih .

" Sorrylah tak dapat nak buat makanan western kau tu , tak mampu  . Bon appetite eh " tegur Danish dengan cara perli dia . Eleh dia ingat aku tak makan ke masakan kampung ni . Jap awat laju na dia amik makanan aku ni

" Woi Gila ah kau bawak fish and chip ! Aku dah lama tak makan ni hohoho"  jerit Danish sampai memeranjatkan aku . Haish mamat ni ada jugak aku sailang .

.
.
.
.
.
.
.

" Sedap makan ? Meh aku nak cakap ni " arah Danish untuk aku duduk dengannya di beranda rumah , luas & selesa .

" Aku ajak ni pun sebab abang saudara aku yang suruh , hadiah untuk kau sebab hantar aku balik haritu . Tu je . "

" Lah kenapa susah2 je , saya okay je lah . " kataku dengan rsa serba salah .

" Benda dah jadi . Ni aku nak tanya apa hubungan kau dengan Putra sampai dia otw ROGOL kau hah ? " sempat lagi dia menekankan perkataan ROGOL tu . Ish suka sangat flashback !

" Sebernanya dari haritu , asal saya nak pergi library je dia ikut lepas tu dia buat macam tu . Tapi tak expected pulak dia sampai macam tu sekali , apa apa pun thanks tau ! " kataku dengan penuh menyesal , bukan apa sebab hal aku dia kena campur haih .

" kau tu perempuan lain kali elok lah perangai . Mana taknya dia nak baham kau dah asyik kau sorang je " katanya dengan tegas .

" benda dah jadi nak buat macam mana kan ish "

" aik rela ke ni ? Okay dah pergi balik kang parents kau pikir apa kang . " arah danish , wah cem nak menghalau .

" parents saya busy je em. Okay then saya balik dulu thanks for the foods " kataku . Aku terus pergi ke Nenek Danish untuk salam . Sempat lagi nenek dia cakap macam ni kat aku .

" Ada masa jumpa lagi ye cu , nenek dah lama tak borak dengan anak/cucu perempuan . Kalau jadi isteri Danish pun boleh senang sikit hehe " kata nenek dengan gembiranya . Wah kemain lagi , nenek dengan cucu takde beza !

" aish apa Nenek ni smpai ke situ , SPM tak habis lagi , insyaAllah saya jenguk lagi ye . Assalamualaikum nek " terus aku bersalaman dengan Nenek Danish . Aku pun terus pergi ke kereta tiba tiba ..

" Eh awak ni bekal terlupa ke hehe " katanya sambil berlari ke arahku .

" ouh eh terima kasih eh , btw saya Lena . Hehe "

" saya Danial abang saudara Danish . Nanti kalau ada masa lapang jenguk lah selalu kat sini ye " kata Danial tersengeh sengeh sambil menggosok belakang lehernya .

" InsyaAllah saya akan da--"

" ABANG DANIAL TAKYAH NAK MENGGATAL , FLIRT LENA EH . I'M WATCHING YOU " jerit Danish . Aik mana datang pulak suara tu . Lahh baru aku perasan dari tingkap rumah rupanya .

" HHAHAHAHA abaikan dia . Thanks sebab datang , and tumpangkan Danish ye "

" eh tak apa hehe , oh sekejap" aku berhentikan kata ku lepastu aku memanggil Danish untuk berjumpa denganku .

" Danish nak number , senang sikit contact " kataku tersenyum sambil mengeluarkan Iphoneku .

" boleh , bagi number kau dulu " arahnya

" ish saya mintak dulu dia pulak yang nak dulu . 013 - ******* "  tiba2 Iphoneku berdering .

" Done , apa2 wasap kay bye ! "

Aku pun berlalu pergi meninggalkan tempat itu , sempat lagi aku melambai tangan ke arah mereka bertiga , meriah .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
. TO BE CONTINUE

[ COMPLETED ]YOU're MINE ©Where stories live. Discover now