DANISH POV
Aku mengetuk pintu bilik Lena , terdengar sahutannya yang membenarkan ku masuk .
Lena terus meluru ke beranda bilik aku mengekorinya ." Assalamualaikum , Lena .. buat apa tu ? " Aku mengeluarkan senyumanku .
" Nothing , why ? " Lena membalas pelawaanku tetapi dia tidak memandangku . Aku mengeluh kecil .
" Penat ke keluar tadi ? "
Lena mengangguk ." Awak marah saya ke ? "
Lena menggeleng kepalanya ." Kalau tak marah kenapa tak pandang saya "
" Sebab harini langit malam cerah sangat ... "
Cerah lah sangat kan . Alasan je.
" Okay , my fault kali ni . Danial bagitau saya tadi . "
Lena terus memandangku.
" Cuba bagitau saya , kenapa dari awal awak dingin dengan saya ? "
" should I say it ? "
Lena mengangguk .
" okay okay fine .. Sebab saya nampak awak rapat dengan Danial dekat kolam haritu "
" SAYA DAH AGAK ! Mesti awak nampak dari beranda kan ."
" I'm sorry sebab jump to conclusion terus . "
" I'm sorry jugak sebab tak bagitau the truth hm .. "
Aku memandang mata Lena drngan pandangan yang dalam . Sungguh aku rindu !
" I miss you ."
" Mengada " Lena memukul lenganku dan mengukirkan senyuman . " Miss you too " .
° °
LENA POV" Hah cantik pun .. " Aku mengukirkan senyuman dan melihat diriku di cermin .
" Thanks Kiara .. emm Mama mana ? " Aku mngerling dan mencari kelibat mama di dalam bilik tetapi tiada .
" Mama ada kat luar kot layan tetamu . "
Aku mengangguk tanda faham . Tiba-tiba ..
" yes Lena , I'm here .. "
aku mengukirkan senyuman.
" Ma , how do I look ? "
" You look beautiful as usual Lena .. " Aku terlihat titisan air mata Mama mengalir .
" Ma , don't cry . Harini kan Ma and Abah kena happy. " Aku mengesat air mata Mama menggunakan ibu jariku.
" Okay Lena . Hah cepat siap semua tengah tunggu kamu tu "
" Lena gementar lah Ma .. "
° °
DANISH POV" Danish Ahmad Bin Adam , aku nikahkan dikau dengan Nur Allena Binti Dato Ahmad dengan mas kahwinnya RM 500 tunai "
" Aku terima nikahnya Nur Allena Binti Dato Ahmad dengan mas kahwinnya RM 500 tunai "
" Sah , Amin .."
Alhamdulillah syukur pada yang Esa , sekarang ni aku dah sah jadi suami kepada Lena . Gementarnya jangan cakaplah , macam nak tercabut jantung ni .
" okay sekarang untuk sarungkan cincin ye .. "
Aku memerhatikan Lena , masyaAllah cantik sungguh ! Lena menghulurkan tangannya dan aku menyarungkan cincin kepadanya . Aku menghulurkan tanganku dan dia menyarungkan cincin di jariku dengan berhati-hati dan Lena terus menyalam tanganku .
YOU ARE READING
[ COMPLETED ]YOU're MINE ©
Novela JuvenilTak tau nak letak apa , baca eh jangan tak baca . ✌