●22

2.7K 88 0
                                    

Aku , mama , Sis Mi dan Danish pergi ke shopping mall untuk membeli barang dan keperluan masa holiday nanti . Abah ? Abah tak dapat ikut sebab dia sibuk kerja huhu.

Banyak lah jugak aku beli baju dengan barang2 baru . Memandangkan tarikh yang kita pergi tu pada hari sejuk , so kena prepare awal2 hehehe .

Semasa aku tengah sibuk mencari baju , aku singgah ke cafe . Ouh , aku dan Danish tak bekerja hari ni sebab ada reason yang munasabah hehe .

" Kau nak gi mana ? " Danish menarik lengan bajuku dan membuat aku terperanjat .

" ish awak ni tak boleh bagi salam ? Saya nak pergi cafe tu kejap beli air . Nak order apa ? "

Tiba-tiba Danish menarik lenganku dan membawa ku ke cafe itu . Aku nak ajak mama dengan Sis Mi tapi dia pulak yang sibuk cehh . Aku duduk di tempat makan , Danish pulak pergi order untuk kami .

Aku membelek telefonku dan terlihat ada whatsapp mesej masuk .

*WHATSAPP MESSAGE*

PUTRA: Hi lena ! Where are you ? Ingat nak ajak out huhu .

ME: HEYYA ! I kat luar ni , dekat KLCC.

Tiba-tiba ada orang menyapa aku dari belakang .

" Ehh Putraa ! How can u be here ? " Putra terus duduk di kerusi hadapanku .

" Actually I keluar alone je ni . Wahh jodoh ke ni ? Hehehe "

" Ish you ni , mengarut je . I keluar dengan Family I . Beli barang sikit for holiday nanti "

" Wow , holiday ? Can i go with you ? Cool "

Aku hanya tergelak kecil dan menggeleng kepalaku .

" Hahaha , if you can so why not ? But use your own money ! " Putra tergelak besar .

" Takkan you sorang je , where is your mom and dad . Or i should call them my mertua ? "

Sungguh aku terkedu dengan Putra ni . Dia punya cakap lepas fuhhh .

" Hahaha My dad busy for work . My mom dengan sis Mi shopping sekejap . "
Putra mengangguk kepala dan tersenyum . Kami berdiam diri , awkward situation is begin HaHa . Tiba-tiba tanganku disentuh olehnya , aku terkejut .

" You're so beautiful today " Aku terdiam . Putra ni memang pakar buat semua gadis cair ke apa ? Argh ! Aku terus bangun dari mengelamun dan menarik tanganku perlahan-lahan .

" I'm sorry Lena , my fault " Putra menundukkan mukanya , ya dia tahu kesalahannya . Aku cuma tak selesa dengan sikapnya yang suka sentuh aku secara sengaja dan tiba-tiba .

" That's okay " aku hampir lupa dengan Danish . Mana dia ni , lamanya order .

" i need to go , I ada hal . Nanti apa2 call I ok ? See you later , bye sweetie " putra berlalu pergi , aku mampu senyum dan melambai tangan ke arahnya .

10 minit kemudian

Mana Danish ni , lambatnya ! Aku terus bangun dari kerusi dan mencari dia di sekitar cafe itu . Tak ada ? Mana  dia pergi ni . Jangan - jangan ....

                                ○ ○

Selepas aku order makanan dan air yang Lena pesan aku pergi ke tempat duduknya . Tiba- tiba aku ternampak Putra dan Lena , berpegangan tangan . Yes , PEGANG TANGAN ! Kenapa Lena sanggup rela tangannya disentuh dengan Mamat tu ?

Aku terus meletakkan makanan itu kembali dan terus pergi dari situ . Aku menelefon Mama Lena yang aku nak balik naik teksi , walaupun sudah dibantah banyak kali , akhirnya diberi juga . Sumpah , aku sakit dengan Perbuatan Putra dan Lena tadi . PERIT ! 

Aku tak balik ke rumah Lena terus , aku pergi ke atas bukit untuk menenangkan fikiran . Ye , tempat tu juga yang buat aku tenang .

Aku mengeluarkan gambar arwah nenek , aku rindu dengan nenek . Tiba-tiba air mata ku jatuh mengenang peristiwa lama bersama nenek .

Nenek dah pergi , tapi tolong Lena , jangan kau juga . Aku tak sanggup .

Hari sudah malam , aku terus pergi ke rumah Lena supaya mereka ridak risau padaku .

                              ○ ○

Hari dah malam tapi Danish tak pulang lagi . Ye aku risau ! Mama cakap dia balik naik teksi tapi kenapa ? Aku tunggu Danish di ruang tamu .

" Assalamualaikum " kedengaran suara sayup2 di pintu masuk . Aku terus berlari ke arahnya .

" Awak pergi mana ? Tau tak mama , abah dengan Sis Mi risau pasal awak ? " 

" habistu kau ? "  aku terkedu . Mestilah aku risau ! Aku terlihat matanya yang sembam , dia menangis ke ?

" Mestilah saya risau pasal awak juga. Kenapa mata awak sembam ni ? Awakk pergi mana ni ? " Beribu-ribu soalan yang aku mahu tanya padanya , tapi disebabkan anginnya yang tak baik , itu jelah soalan yang mampu aku tanya .

" takyah risau pasal aku , risau je lah kat buah hati kau sorang tu . Leave me alone " Danish terus naik ke atas .

Buah hati aku ? Tiada Danish . Kau sorang je dalam hati aku . Tiba-tiba air mataku jatuh . Aku terus mengesat air mataku dan naik ke atas dalam bilik .

                              ○ ○

Aku mengetuk pintu Danish banyak kali tapi tiada sahutan . Dengan desperatenya , aku terus membuka pintunya , aik tak kunci rupanya .

Aku terlihat dia baring di atas katil . Aku pergi ke arahnya dan duduk di tepi katil .

" Danish , awak marah kat saya ke ? "

Diam

" Mesti awak marah sebab nampak Putra pegang tangan saya kan ? "

Diam

" Dia yang tiba-tiba je tau . Saya tak tau apa apa pun . Awak tau tak saya risau gila kat awak ! "

Diam . Takleh jadi ni , dia buat bodoh je .

" Asal awak diam je ni ! "

Diam lagi .

" Eyy sifat jeles awak ni kan memang teruk betul ! " Aku terus bangun dari katilnya dan tiba-tiba tanganku ditarik dan dibaringkan di atas katil .

Danish berada di atas badanku tetapi kami tak bersentuh . Aku menekup mulut , muka kami sangat dekat .

" Kau dah tau aku jealous , lepastu kau layan mamat acah baik tu kenapa ? "

Dah agak dia jealous !

" ma..naa saya tau awak jeea..lous "

Aku menutup mataku tanda malu . Malu lah woi ! Nasib mama dengan abah takde kat rumah . Sis mi pulak pergi rumah kawan dia .

" sebab kau dah buat aku jealous , so ada denda "

" Denda apa ? "

" layan aku .. " Danish tersenyum nakal . Aku terus menolak dadanya dan dia menjerit kesakitan . Hah Padan muka , gatal lagi !

Aku mahu keluar dari biliknya , tetapi dia lebih pantas menahan aku . Aku ditarik dalam pelukannya and yes sekali lagi ! Nasib baik dia dengan aku pakai jaket tebal so tak sentuh kulit !

" Lena , janji dengan aku jangan layan mamat tu lagi please . Aku tak suka lah ." 

" but he's my friend .. "

" friends with benefits ? "

" That's not what i meant ! "

" lelaki lena , nafsu tinggi . Dia pegang tangan kau pun dah boleh bayang macam2 "

" then yang you peluk I ni ? "

" u ada rasa kulit I sentuh dengan kulit U like how he did to you ? "

Aku mendiamkan diri . Betul jugak . Danish terus meleraikan pelukan dan memegang bahuku .

" I love you "

Terbuntang mata aku , betul ke apa yang aku dengar ?

" omo , whh..aat ? "

Danish tergelak besar .

" I love you Lena "

[ COMPLETED ]YOU're MINE ©Where stories live. Discover now