KIARA POV
Aku mengekorinya hingga ke parking lot , aku memasuki keretanya dan berdiam diri sahaja di dalam kereta , dia pun . Dalam beberapa minit begitu , aku sudah berada di Putrajaya dan dia membawaku ke sebuah taman dengan pemandangan air tasik yang luas .
Sudah sampai di situ , dia keluar dari kereta . Dia membuka pintu keretanya untukku , aku memandangnya dan keluar dari perut kereta itu . Dia menarik tanganku ke bangku yang disediakan dan kami duduk di situ berdiam diri .
" Kalau you dah tau dia perangai macam tu , why you still with him ? Tau tak bahaya ? " kedengaran suara Putra yang memecahkan susana hening itu .
Aku memandangnya dan dia meraup mukanya . Mukanya nampak bengis , aku tak berani nak berkata jadi aku berdiam diri .
" Lelaki ni janganlah percaya sangat even you tengok dia baik macam mana pun , but they're still want that 'thing'. Apa diaorang tau NAFSU "
" habis you bukan lelaki ? "
Dia memandangku , aku menjauhkan diri ku sedikit daripadanya .
" For sure lah and at least I selamatkan you dari dia okay "
Aku tergelak kecil .
" thanks , Putra . But I pelik how you boleh tau .. "
" Lena . lena suruh I tengokkan you sebab dia balik lambat sikit , dia jumpa parents dia dengan Danish . Nasib baik I datang on time tau kalau tak , dah lama you kena baham ! "
" Sorry .. I ... I tak maksudkan nak susahkan you "
" takpe , tanggungjawab I "
Tanggungjawab dia ? Ehh dia bukan suami aku kenapa pulak dia bertanggungjawab ? Aku terus berdiri dan berjalan ke hadapan untuk melihat keindahan tasik di malam hari . Cantik , indah sungguh kebesaran tuhan ni .
" Kiara .. Aaron tu boyfriend you ke ? "
Aku memandangnya , aku menunduk kepalaku . Boyfriend ? Aku rasa macam aku ni hamba dia dah .
" yes... but i think it's better to end up with him later . I tak sanggup "
" why he called you bitch , so rude you know "
" you don't know how my life lagi Putra , one day i will tell you "
Kami berpandangan dan tersenyum .
" cantikkan pemandangan kat sini , ni dah boleh jadi tempat favourite I ni hehehe "
" elehhh sebab I ada kat sini kan ? "
" ish perasan ! " Putra senyum kepadaku dan tangannya memegang tanganku .
" promise with me that you never see Aaron again , promise ? "
Aku tersenyum tawar kepadanya . Aku tak tahu perlu ke aku mengikut arahannya , ni disebabkan aku terlalu takut dengan perbuatan Aaron
" Promise "
○ ○
6 bulan kemudian
DANISH POV
Hari ni aku pulang ke rumah Lena bersamanya memandangkan zaman kolej aku sudah habis . Maklumlah dah lama tak balik dan jumpa dengan future mak ayah mertua aku . Hehehehe
" Assalamualaikum , uncle and auntie . We're back ! "
Aku terus menyalam ayah Lena dan kami berpelukan manakala Lena berpelukan bersama mamanya .
YOU ARE READING
[ COMPLETED ]YOU're MINE ©
Teen FictionTak tau nak letak apa , baca eh jangan tak baca . ✌