Laci remek kedvel érkezett be új munkájába hétfő reggel. Szinte kiugrott a bőréből. Mindenki megcsodálta. Az egész azért volt ,mert az nap este nagy estéj lesz náluk. Lina és a fiúk rendetraktak a házba (persze amiután hazajöttek a suliból; Lina egyébként divattervező és a divatért felelős igazgató volt a Steinitzék vállalatánál). Laci bement irodájába. 3 személyi titkárt kapott. Martin Greschmeid deák volt az irodavezető. A beceneve Marti volt. Már 5 éve dolgoztak együtt a Kormányzósági Néptanácsnál. A másik 2 Andris deák és Tibi (Jákay).
- Jó reggelt pajtikáim. Hogy vagytok?,kérdezte Laci
- Látom te jól vagy nagyon glücklich bist.(=boldog vagy), Marti mondta a szász tájszólásával, mivel ő erdélyi szász.-mi az oka ennek,Laci?
- Jól vagyok erősen, ma este lesz nagy estéj nállunk. Ti is jöjjetek.
- A feleségem jöhet?, kérdezte Andris deák.
- Persze...oh,kopog valaki,Andris nyiss ajtót.,mondta a főügyész
- Ahhh,szervusztok.,Majláth volt,- hát hogy vagytok? Mindjárt nem fogtok vigyorogni,BORZASZTÓ!!!
- Ne ijeszgess minket. Mondmár mivel.,mondta mérgesen Tibi.
- Itt a bizonyíték hogy valami köze van a dzselelistáknak Raffihoz. Ezt 1 hete írták alá. Azért hogy te ne kapd meg 2 milliót!,nyögte ki Majláth.
- Ez nem lehet igaz., és megérkezett hirtelem Raffi. Csöpögött róla a víz.
- Raffi???Mitörtént veled?,kérdezte aggódóan Laci.
- A dzselelisták...., leesett a földre.
- Adjatok neki vizet és hívjátok fel dr. Emmerichet,hogy azonnal jöjjön. Gyerünk!
Andris felhívta a doktort és Marti vizet hozott. Laci nagyon megilyedt. Az irodájának a kanapéjára fektették. Eközben jött hír a katonaságtól és a Petrilakai polgármesteri hivataltól hogy a dzselelisták a kormányzóság határán vannak. A vezetőjük a régió kormányzója a "Mohási gróf". Egyeztettek. Másnap összehívják a divánt amin Laci is részt vesz. Kiderült az is hogy a feltételezett gyilkos a marosoroszi Mustárgyár megbízottja volt. Pénteken tárgyalás lesz. Laci ennyi minden miatt egy kicsit mérges lett. Megérkezett a doktor.
- Üdvözöllek titeket. Raffi jobban vagy már? Mi történt?
- Az utcán találkoztam a birtokom gondnokával aki megsebesített és a kb. 20 fős csapatával üldözött egész az ortodox zsinagógáig és a Pék utca sarkáig.
- Hol sebesültél meg?
- Itt a karomnál meg itt a gerincemnél.,mondta Raffi. Dr. Emmerich megkönnyebült.
- Ne félj ,csak kicsi seb. Bekössük és karácsonyig helyre jön.
Megcsörrent Laci telefonja. Lina volt az:
- Hálló szivem, lassan gyere haza mert 1 óra mulva a pályaudvaron kell legyünk.
- Rendben,készüljél,csók!
- Szia.
- Rendben van pajtikáim, most kell menjek mert érkeznek a lányaim és a 2 unokám. A többi eseményről részleges jelentést kérek holnap reggelre. Rendben Marti?
- Világos.,mondta büszkén Marti.
- Este várok mindenkit., Elbucsúzott tölük. Hazaérkezett. Elvette Linát és indultak a pályaudvarra. A vonat érkezésük után 2 perccel érkezett. A nagyobbik és lánya Boglárka és a kisebbik a fiával Zsolttal. Boglár 4 éves, Zsolt pedig 3. A vejei is ott voltak. A nagyobbiknak a férje iskolaigazgató volt, míg a másiknak református esperes (egyházkerület-vezető). A kisebbik férjének a családja igazi egyházi család, az egyházi hierarchiában kiemelkedők, még püspököt is adtak, és birtokuk van a Radnóti bórvidéken. Az ifjú pár az egyetemen ismerkedtek meg,de az most nem lényeges.
Mindenki boldog volt. Egyelőre csak hazamentek. Mindenki elment a szobájába. Számukra 1-1 szobát készítettek elő. Egy kicsit megpihentek.
Este jött a party...
YOU ARE READING
Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]
Teen FictionVicces a story,így kell elképzelni a '30-as évek világát egy 21. Századbeli nyelvezettel szinesítve. Ahol minden a pénz,pletyka és a szerelemről szól,a mai világ is erről szól,csak másképpen.