Megérkezett az amit annyira vártak. Az első vendégek be is toppantak: Majláth,Karcsi,Kerekes és a polgármester meg a "neje". Az ifjúság eközben átment a Karcsiékhoz. Tibi is megérkezett, majd Steinitz. Majláth és Steinitz szóba elegyedett:
- Na ez a botrány; te is hallottad., jelentette ki Majláth.
- Ne is mond! Amit ez a Raffi tett az szégyen.,mondta felhúzottan Steinitz.,- nem is gondoltam volna hogy a dzselelisták őt kapják meg.
- Dehiszen az egyértelmű, a legjobb barátját akarta tönkre tenni., Tibi közbeszólt:
- Ez csak is hazúgság engedelmetekkel. Az csak érc lehet, te láttad hogy milyen állapotba volt...
- Nem mondthadsz addig semmit amíg nem tudod biztosra. Zavar engemet már ez az olasz gengszter..,monda mérgesen Majláth, sőt átváltott a hangja a végére irigységbe.Laci odalépett.
- Valami gond van?
- Semmi.,mondták korúsba.
Megjött a két deák, a főorvos és persze Lina nővére Magdaléna.
Aki megvolt invitálva a férje által ki Laci és Kerekes egyik régi munkatársa volt. Laci intett hogy lehet menni a nagyszobába és kibontott egy Törley pezsgőt. Az asszonynép Hugot ivott. Utána felszervírozták a harapni valót és Laci pohárköszöntőt mondott:
- Tisztelt vendégek, nagyon hálásak vagyunk hitvesemmel hogy e hó mai napján vizitációs szándékuknak eleget tehetünk és az este folyamán jó szórakozást kivánok! Egézségükre!
Magdaléna nem bírta ki, a nővéréhez Linához kellett szólnia:
- Nagyon jól létrehoztátok ezt drágám, valami ábszolut remekre sikerült és ez a pezsgő...
- Magdi fejezd ezt azonnal be. Emberek között vagy.,mondta mosolyogva Lina.
- Jóvanmá! Csak dícsértelek drágám.,mondta nyávogva és hetykén Magdaléna.A polgármester odament Lacihoz kecsesen és dícsérni kezde:
- Ah, pajtikám ez itt nálad már jobb se lehetne valami remek. Ez a hidegtál....
- Kálmán mostmár ez elég., súgta oda a neje a polgármesternek.
- Nos hallotta a vasárnapi eseményeket. Micsoda helyzet?,mondta Raffi és felfigyelt Majláth és Steinitz nem tetszésére.
Mindegy,ez elég volt a polgármester véleményének kikéréséhez.
- Én ott voltam a helyszínen, ez valami rémisztő volt,úgye Klári (neje),és amikor megölték szegény parancsnokot az valami borzasztó volt. A kormányzó fel-alá járt és egészen hajnali 2-ig tárgyaltunk...
- Hogyan mondta?,biccentett a fejével Raffi és ez azt jelentette hogy azonnal fejezze be. Nem akarta hogy a hölgyek megtudják.
-....mindegy ezt máskor elmondom most szerintem legyünk vidámak.
- Úgy van,úgy van. Gyerünk enni!
Elmentek enni és addig nem történt semmi. Mindenki megszeppent hisz ezt még nem tudták.
Befejezték. Mindenki nagyon jól lakott, még a polgármester is.
A nők átfáradtak a nappaliba,míg a férfiak le az alaksorba a biliárd szobába. Laci megállította a polgármestert és így szólt hozzája:
- Miről beszélt az ebédlőben? Felvilágosítom arról ,hogy azonnali magyarázat megtagadása esetén elárulom a titkát!,jelentette ki erősen mérgesen.
- Szooovvvaaallll...,elkezdte tördelni kezét,-hát,nos elmondom.,Laci egyre izgatottabbá vált.,- Raffival kapcsolatos.
- Mi az?!!
- Ő tagja a dzselelista szervezetnek. Azért állt be hogy a kormányzót megölesse és övé legyen a rang. Azért ölték meg a csendőralparancsnokot,mert ő megtudta ezt és jelenteni akarta nekem. De neked nem akart ártani....,pont ekkor érkezett oda Tibi.
- Valami baj van pajtikáim?,kérdezte aggódóan. Laci elsáppadott és leizzadott. Nem akart hinni a fülének.
- Semmi nincs Tibi, polgármester úr hivja Raffit kint várom az erkélyen.
- Rendben.
Laci erősen sáppadtan kiment a balkonra. Leüllt. Nagyon fájt a feje és a gyomra. Ivott egy korty vizet és egy picit megnyugodott. Raffi nyugodtan megérkezett, de Laci látványán még maga is megrémült. Leüllt melléje.
- Laci,jól vagy? Ne hívjam a főorvost?,mondta lágy hangon.
- Ne,ne...,suttogta Laci.,- valamit mondanom kell neked, ízé ,kérdeznem,mi igaz az egészből? Miért titkoltad el előlem?
- Hidd el ez így kellett. Nem akartam ,hogy idegösszeroppanást kapjál. Bocsáss meg,mondta lágyan és erősen elgondolkozva.
- Tudod mindig is csak benned bíztam nem akarom hogy erős barátságunk tönkremenjen.,sóhajtott egy nagyot.
- Bemegyünk?
- Igen Raffi,igen!, letörölte szemét és bementek. Bent ezek nagyon aggódtak. Majláth amúgyis ellenséges a csárdában történtek óta Raffira. De ezek beraktak egy jazz zenét és aközben iszogatták a pezsgőket. Marti egy picit becsípett. Laci esperes veje már tárgyalt Steinitzzel egy 50-50%-os vállalat létrehozásáért. Laci megjött; Majláth szinte bőréből ugrott ki mikor meglátta. Már 12 óra körül járt. Az asszonynép kártyázott és dumcsizott. A férfiak sakk és römi játékokkal múlatták az időt. Fontosabb esemény aznap este már nem történt. Valamikor 1 óra tájt elmentek a vendégek. Laci átölelte Linát és ezt mondta:
- Ez igen, megtörtént ami kellett. Ezt a békát is lenyeltük. Itt az éj úgyhogy szedjük össze ezeket a holmikat.
- Rendben szívem.
- Drágám, szerelmünket beragyogja a holdfény. Elértük a csúcsot. Boldogabbak nem is lehetnénk már. Szeretlek, te napsugaram az éjszakába.
- Ohh Laci. Telik az idő. De szerelmünk lángja még ég. Én is szeretlek téged.
Majd megcsókolták egymást. Mindez a holt-marosra nező erkélyen mondták.Nagyon későre fejezték be a holdfény átragyogott a holt-maroson. Aztán 3 óra tájt lefeküdtek. Másnap nehéz nap várt Lacira....
YOU ARE READING
Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]
Teen FictionVicces a story,így kell elképzelni a '30-as évek világát egy 21. Századbeli nyelvezettel szinesítve. Ahol minden a pénz,pletyka és a szerelemről szól,a mai világ is erről szól,csak másképpen.