Laci elköszönt Krisztinától,és akkor nagy meglepetésére megérkezett Kretsch. Meglepődött őméltósága ,hogy ismerősét itt lássa. Neki is volt itt szeretője, Irma. Mind a ketten megnézték egymást de amikor beállított Steinitz akkor elcsodálkoztak,mivel ő egy textilipari vállalat feje és tudni való ,hogya felesége az első,habár ez most megkérdőjeleződött.
- Na na,ti mit kerestek itt? Mi ez a fertő?,kérdezte Steinitz mérgesen.
- Hát töled is megkérdezhetnénk ezt. Te mit csinálsz itt,kivel találkozhatsz??,kérdezte Laci
-Helyes jó kérdés...
Ekkor megérkezett Majláth,ő csak bement beszélgetni egy kicsit,de erre a társaságra nem számított. Ami hozzátartozik ,hogy Eszterrel kellett a jobb 4-es szeppáréba (fülkében) találkoznia,de most máris akadályba ütközött. Arra gondolt ,hogy már csak a részeges Ica néni hiányzott. Nagyon boldog lehetet (valószínűleg), elsáppadt amikor meglátta. Laci azt gondolta, hogy na csak ez hiányzott még és már a fél bagázs ismerőség is ott volt. Nemhiába sóhajtott ilyen nagyokat. Egymást 5 percet nézték kimeresztett szemekkel és végül Steinitz elunta magát és megszólalt:
- Apukám,hát te is it vagy? Na te se benézni jötte ide!
- Kérlek....te.....ti....hogyhogy.....itt vagytok?,kérdezte dadogva.
- Ez fordítva is igaz,téged mi szél hozott ide? Csak tudja meg a feleséged aztán lesz nemulass...
- A tiétek is ha megtudja,nem lesznek boldogok,azonnal feljelentenek titeket...
- Nos, egy ilyen főügyész mellett,ne reménykedjél túl sokat.,mondta mosolyogva Kretsch,de mindjárt lefagyott a mosoly az orcájáról amikor beállított a polgármester.
- Hát ez meg hogy kerül ide?, suttogta Majláth Steinitznek. A polgármester nem vette észre őket, majd Lacinak támadt egy ötlete hogy kövessék. Utána lopoztak. És nini a színház prímadonnája volt a pártnerje. Mindenki meghökkent. A polgámester ki kővér és elég csúf megkaparintja magának mindenki álmát a kutyfalvai fertályban. De ez nem így volt, megérkezett a színház mendzsere, mellette pedig a csendőralparancs -nok. Mi lehetett a téma? Az hogy aznap este terveznek egy merényletet a kormányzó ellen. Mindenki megmerevedett. Ez hogy lehet? A mi tervünket most akarják keresztül húzni? Akkor eszébejutott Kretschnek az hogy ő kilép és megbeszéli az ügyet. Amikor kilépett, mindenki veletartott. A polgármester kiakadt.
- Szervusztok pajjjj...,ti ittttt..,dadogott és nagyon izzadott.
- Na most számolunk el!, mondta Laci.-kezdje el, számoljon be az összes tervéről ,különben holnap a bíróság elött áll.
- Ezt milyen alapon mondja, hogy merészel így beszélni velünk, ABSZURDUM!?, jelentette ki a sértődötten a csendőralparancsnok.
- Hát figyelj ide kisapám, most itt van a puccsnak a bizonyítéka, egy szó és mindenki börtönbe kerül!
- Ezt másképp is elintézhetjük., mondta a menedzser,-mit kérnek tölem?
- Tudja mit. Azt hogy nevezte ki Karcsit alpolgármesternek, meg ma estig kell nekem 2 Millió Lej.
- Elintézzük. Ne aggódjon megkapja amit akar...
- Jaj és váltsák le Sicirişt.,mondta Steinitz, akinek a román Siciriş alpolgármester úr nagy ellenfele volt.,- holnapután már ne legyen a városba és kérje a császárt ,hogy Bodzafordulóra száműzzék.
- Rendben, de mostmár menjünk mert kezdődik.,mondta a prímadonna,
Gyerünk!...
ESTÁS LEYENDO
Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]
Novela JuvenilVicces a story,így kell elképzelni a '30-as évek világát egy 21. Századbeli nyelvezettel szinesítve. Ahol minden a pénz,pletyka és a szerelemről szól,a mai világ is erről szól,csak másképpen.