Mint már említettem Laci péntek délután babrált egy picit. Aláírt 1 bírósági végzést és tanulmányzta az új jogszabályt. A másnapi események viszont érdekesebben alakultak. Szombat, vagyis kaszínónap. A kaszinóban ott volt Majláth,ki Steinitzel és a főorvossal társalgott. Marti,Tibi,Kerekes és Karcsi römiztek. Csak egy valaki hiányzott, Raffi. Viszont ő máshol játszotta Rómeó szerepét. Zsófikával találkozott a Havashegycsúcs kávézóba. Laci mikor benyitott az ajtón mindenki nagyon szívélyesen fogadta. Majláth szinte kiugrott a bőréből.
- Lacikám. Isten Hozott!,mondta Majláth mosolyogva.
- Szervusz komám! Hogy vagy?,kiáltott fel Tibi.
- Jól vagyok. Örülök ,hogy látlak titeket. Mi újság van erre felé?
- Jaj, ne is kérdezd. Van ám elég., jelentette ki a főorvos nevetve.
- Kezdje az elejéről doktor úr., szólalt meg Kerekes.
- Képzeljétek el, most hallottam ,hogy a fővárosban van egy 2 emeletes, 15 szobás villa,eladó. És az orfeumba jár álítólag a focicsapat edzője. Jaj, persze. A polgármester azóta is továbbturbékolt annak a primadonnának.
- Jól húzza az ipart. Kinek a villája kerül eladásra?, faggadózott Karcsi.
- Nini,csak nem akarod máris megvenni?,nevetve mondta Marti. Betoppant Kretsch.
- Nahát, rólad is még lehet hallani., mondta hetykén Laci.
- Te Laci, kell még az félmillió?, kérdezte furcsa hangnemben Kretsch. Eközben nézzük meg mit csinált a turbékoló pár. Raffi bókolgatott miközben Cappucinóját kortyolgatta és fogta Madame Zsófika kezét. A kávézóból Ica néni jött ki. Ma még csak 3 deci barack páleszt fogyasztott el,így nem volt becsípve. Útja a Csárdába vezetett. Raffi még megis jegyezte ,hogy ilyen dámát nem látott "ország szerin tova".
- Édesem...,szólalt meg suttogva Zsófika,...mikor mondjuk el a bátyámnak a házzaságunk tervét? Édes bogaram. Szerelmem!
- Drága angyalom,amikor te akarod! De most a bátyád elfoglalt nagyon. Beszélj anyáddal. Lásd véleményét.
- Rendben...,sóhajtott egy nagyot Zsófi,...bókolj még nekem szerelmem. Közelséged már-már mesébe illő.
- A tiéd is napfényem. Olyan édes vagy mint a cukor. Szépséged mint Aphrodité. Hajad fénye mint a lenyugvó nap. Tested mint a mámor....
- Édesem...,Zsófi nekifogott énekelni, de elöbb fizettek és séta közben jött rá ez:..."Táncolnék a boldogságban,szívem lángja ég, melletted öröm a tánc és a csókos éj....(Raffi is beszállt az éneklésbe)....Szeretlek téged,napfényem,szerelmem. Álomodom vagy valóság? Ez itt a kérdés. De én csak egyet tudok, hogy szeretlek!"
- Én is szeretlek Raffi téged.
- Na jó. Majd még hívjál. Szólj mikor találkozunk újra. Pá!
- Pá!,megcsókolták egymást és útnak indultak. Majláth is elköszönt a kaszinóba a fiúktól és elment Eszterhez. Ki ugye a szeretője volt. Ők is beszélgettek. Tiszta pletyka volt az egész. Majd elérkeztek egy érdekes beszédtémához:
- Majli van egy kérdésem!
- Parancsólj szivem.
- Mikor lesz az eljegyzésünk?
- Hát ezt Lacitól kérdezd. Egyelőre ne. Elfoglalt nagyon! Erre majd visszatérünk., és így abbamaradt a vita. Térjünk vissza a kaszinóhoz. Laci leült kártyázni Is
Kretschel és a főorvossal.
- Mi a véleményed az új gazdaságról?, kérdezte a játékpártnerjeit.
- Ez az új miniszter, ez a Kovács Vilmos egszerűen rémísztő. A lej miatta veszítette értékét. Az infláció már 25%-körül jár. És a sikkasztása.,panaszkodott a főorvos.
- Nyilvánvaló. Egy nem erős nemesi háttérel rendelkező személy nem alkalmas a birodalom vezetésének csúcsában!,szólt hozzá Laci.
- Egyetértek!,jelentette ki a Kretsch.
- Erdély így sosem épül újra a '29-es gazdasági válság után..., mondta szomorúan Laci és folytatta,...ha így lesz győznek a dzselelisták. De amíg lényeges. Fíuk!,mindenki összegyült.
- Akarlak titeket figyelmeztetni valamire.
- Történt valami.,szólt bele Kerekes.
- Majd megtudjátok. Szerdán 3-ra összehívom a dívánt. Legyetek ott!
Én megyek most haza, most 1 óra táj van már. Linácskám vár ebéddel. A viszont látásra!,kitoppant ezzel az ajtón.
A többiek időhosszat gondolkoztak mi történhetett. Féltek az ügy komolyságától. De majd kiderül.....
YOU ARE READING
Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]
Teen FictionVicces a story,így kell elképzelni a '30-as évek világát egy 21. Századbeli nyelvezettel szinesítve. Ahol minden a pénz,pletyka és a szerelemről szól,a mai világ is erről szól,csak másképpen.