Távírat és a Díván ülése

0 0 0
                                    

A reggel beköszöntével megkezdődött az igazi nagy csata. Laci elfogyasztotta szokásos reggeli kávéját,elolvasta az újságokat és felöltözött a kormányzó kaftánjába. Ma a reggelit a barátaival egy asztalnál költötte el,és egész végig folyt a tárgyalás.
- Pajtikáim, én aláírtam egy távíratot amit elszeretnék küldeni Ludasra,a fővezér hadiszállására., mondta Laci,és eközben letörölte a verejtéket a homlokáról.
- De ne feledd el,ez csak egy átmeneti megoldás., jelentette ingerülten ki Majláth.
- Szósem lehet arról hogy őket megtürjük a kutyfalvaiak között. Ez egy szóval lehetetlen.,tette hozzá Kerekes.
- Csak őfelsége fülébe ne jusson el,mert akkor mindannyian repülünk.,fejtett ki gondolatait félelemteljesen Laci.
- De akkor is csak 4 dzselelista hivatalnokról lehet szó.,mondta Tibi.
- Döntöttem,a távirat nem lesz aláírva,nehogy bizonyítékot küldjenek öfelségének és akkor ne adja hogy mi legyen.,mondta összezavarodva Laci. Eközben feltálalták a reggelit,ami egyszerű de finom volt. A könnyed reggelit maga Laci és Majláth akarta hogy ne járjanak úgy mint az első világháború idelyén Récsey kormányzó,kit a Forró Kávé pletykalapban kövérnek és tolvajnak álítottak be. És egyes álítások alapján napi 4000 kalóriát fogyasztott el,melyből országosan botrány lett,a nevét Zabáló Gróf-ra változtatták,melyben Kelemen József író látta a humort és megírta a Zabálók királya című hatalmas sikerű operettjét. A gyors reggelizés után mindenki elfogyasztotta italált (nem szeszesre gondolok,hanem valami normálisra,pl. Tea stb.) és a vita továbbment.
- Laci kérlek olvasd fel a levelet amit küldesz neki,engemet nagyon érdekel.,mondta izgatottan Marti.
- Főkomornyik,L27.,súgta Laci a főkomornyiknak,az L27 az a titkos levelekre vonatkozó kód volt. De nem kellett sok és már visszajött a kezében a lepecsételt levéllel.
- Nem távíratról volt szó?
- Nem mert azt minden állomás lefoghatná.,mondta idegesen Laci.- Nos olvasom:
Tisztelt gróf Krettechvelch,
A Kutyfalvai Kormányzósági Díván elfogadta ajánlatát és 4 személyt helyez pozíciókba az elkövetkező héten és továbbra is kiállunk önök mellett,hogy a szent cél irányába haladhassunk.
Üdvözlöm.
- Kicsit nyálas de lényegretörő.,fűzte hozzá Karcsi.
- Ugyan,kérlek.,mondta nevetve Laci és így folytatta:-Egyébként üzentem mindenkinek és mi is igyekezzünk,összehívtam a dívánt.
- És ez most mire jó? Mi is megtudjuk oldani a dolgokat.,mondta mérgesen Karcsi.
- Raffi ügyét még nem intéztük el,megkéne beszélni.,mondta Majlath,habár tudta hogy Lacinak ez nehéz téma,mégis felhozta.
- Erről a témáról egy szótse. Nem is érdekel,majd megoldom.,mondta idegesen Laci. A többiek pont ettől féltek,hogy egyedül fog cselekedni. Megvolt a veszély hogy Laci túl kegyes lesz és akkor felborúlhat az egész rendszer. Mindegy,a témát nem folytatták,hanem elindultak a terem felé. A többi a reggelin nem jelenlévő is már a többieket várta. Laci elfoglalta helyét és a szokásos imádság után elkezdték a tárgyalást. Laci megszólalt:
- Fel kell készülnünk a várható támadásra,így elrendelem a megyehatár szigorúbb ellenőrzését és ha valami esedékes akkor azt elsőként nekem közöljék,ha elérhetetlen vagyok akkor a hadügyminiszter kell tudja és szóbelileg továbbítsa.
-

Parancsodra.
- A levelet id. Répei vigye el. Ő jól ért a diplomáciához.,jelentette ki meggyőzödötten Majláth.
- Az idősebbik menjek akkor,rendben. Írnok,kérem írja: Ha id. Répei elvállalja a megbízást kap 8000 lejt érte,halála estenén kap családja 10 évig 1500 lejes járandóságot.
- Óvatosak kell legyünk,az elefánt még nagyot rúghat.,mondta Steinitz,félelemmel.
- Nem kell félni,mert ha szembeszáll velünk tudja hogy veszít.,mondta büszkén Kerekes.
- Hát ez nem nagyon így van.,fűzte hozzá szkeptikusan Laci. Ezek voltak az ülés utolsó mondatai,Laci kiadta az utolsó feladatokat és mindenki hazament. Mindenki remélte hogy ezzel minden baj elhárult.
.......

Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang