Hogy is kezdődött?

144 2 2
                                    

Egy havas szombat délelött Laci sétált a Főutcán ,mikor szembetalálkozott az egyszerűen gyönyörű,borzasztóan nagyszájú és pletykás húgával,Eszterrel.
-Szervusz Eszter,te ilyenkor itt sétálsz?,kérdezte aggodóan,mivel félt,hogy az elkövetkező 30 percben feltartja őt.
-Itt voltam csak Julcsinál, bátyuskám,képzeld el,tudtad hogy eladták a Béláék villáját,tudtad hogy ifjabb gróf Petressy ismét újabb nőt szerzett magának....
Már amikor azt hitte,itt a vég,agyon beszélik a mai napra a fejét;szerencsére megérkezett a legjobb barátja Majláth.
-Szervusz barátom,csókolom a kacsóját Esztike.,köszöntötte Esztert Majláth,aki titokban Eszter szeretője volt hónapok óta.
-Most már igazán mehetnénk tovább Laci ,mivel,mivel....fontos hírt kaptál,gyere. Nagy nehezen megmenekült és elfutottak onnan ,a kormányzóságra de amikor azt hitték ,hogy már semmi sem történhet,megtörtént a nagy baj. A Rongyos Csárda elött is elhaladtak ahol a részeges Ica néni már reggel 9-kor kivolt dőlve,bizonyára szellőztette az agyát,mert akkor már bizonyosan megitta a 3 deci pálinkáját és egy negyed liter wiskit,ennek köszönhetően ott heverészett a padon. Mellette ült gróf Steinitz aki kártyázott az asztaltársásá-gával, ami meglepő hogy csak már a hokedli jut neki és nem bőrfotel a Kaszinóba és né egy ismerős arc Tibi,aki báró Jákay büszke leszármazottja,habár a család nem oly büszke rá.
-Szervus Laci bátyám!,szólalt meg valaki az ismeretlenből.
-Szia Tibi....,itt gondolta hogy már baj lesz.-hogysmind?
-Jól vagyok,te és a családod?Képzeld el....
-Jó,jó....most sietek,na szia!,és mind a ketten továbbfutottak. Szerencséjükre pontban érkeztek meg a tanácsülésre ahol már várták őket.Ekkor a kormányzó a következőket mondta:
- Íme az uralkodó levelével érkeztem, nagyon fontos dolgot kell tudassak önökkel. E napi hatállyal kinevezte kedves barátunkat Kállnasikk Lászlót a Kutyfalvai Kormányzóság főügyészévé,gratulálunk!,és átnyújtotta a megbízói levelet, "kutyabőrt". A polgármester már is gratulált és megszerette volna őt látogatni. Ezután megmutatták az irodáját és ekkor megcsörrent az irodai telefon.
-Vajon ki lehet ez?Ki tudja a telefonszámot?
Lina volt az a felesége,csak gratulálni akart a férjének de most Laci mérges volt,talán a 25 Ezer Lejes sikkasztása ,mert a titkos kapcsolatának a biztosítékát ,csak valaki ki kellett fizesse? Bár biztos vagyok benne hogy az egy éjszakás kalandjainak a drága Linácskája nem igazán örülne,habár ő már megbánta. Úgyanúgy Majláth is játsza a játékát. A telefonbeszélgetés után együtt elmentek a Kaszinóba, ahol találkoztak dr. Emmerichhel. Ő a városi kórház főorvosa volt,maga is gazdag,háza volt a villasoron az előkelő negyedben,amint látszik ma szabad volt és csak a sakk-játszmán járt az agya.
-Áhh,Laci,gratulálok a poziciódért, hogyan sikerült idáig felküszködnöd?,kérdezte nevetve dr. Emmerich.
-Én az ég világon nem csináltam semmit, na jó, a nagybátyám a szenátus alelnöke és császári titkos tanácsos,habár sokat nem segítet.
-Nalátod,de ez így van a rendjén., helyeselte Majláth.
Ekkor toppant be Karcsi az ajtón, ő is egy jó régi barát, tulajdon-képpen a dátosi járás alispánja, korábban a Nagypiactéri Gimnázium gazdaságtani tanára volt,majd a néptanács tagja.
-Szia, te is megérkeztél? Hogyhogy bejöttél a városba?,kérdezte mindenki kiváncsian.
-Hát....csak kíváncsi voltam mi a helyzet a köbön.,mondta izgatottan és kivörösödten Karcsi.
Ekkor belépett az olasz származású rendkívűl ravasz és intelligens,-mellesleg Laci jobb keze-,a nápolyi báró Don Corleone Raffaello,aki milliomos. Laci neki személyesen tartozik 1 millió $. Amiből csak 500,000-et adott vissza,úgy hogy a hires 29-es bankrablás részben hozzá köthető.
-Szervusz komám.,kiáltották egyszerre a társaság.-hogy vagy, visszatértél Italyból? Kérsz egy kognakot vagy jimbean whiskeyt?....
- Jól van,túl sok kérdés egyszerre.
Te viszont Laci gyere ki,fontos dumcsizunk valonk van.
-Értelek.,ahogy az ajkát elhagyták a szavak rögtön kiment.
-Még csak most jön a java.....

Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin