Laci hazaérkezése után:
Laci belépett a lakásba, Lina a kanapén elnyulva várta. Felállt. Egy nagyot nézett. Pillantása félelmet suvított a szobában. Látszott rajta ,hogy fél a jövőtől. Leültek. Megölelték egymást és néztek sokáig a semmiségbe. A gyerekek otthon voltak. Tanultak,de már lassan a végén jártak. Kellett menni enni. Kész volt a viszonylag szerény vacsi. Laci az evés után elbúcsúzott a két lányátol,unokáitól mivel 20 órára a pályaudvaron kellett lenniük. Még este haza akartak érni. Kikisérték őket 's elindult a vonat. Szomorúan hazamentek, ezuttal villamossal de a megállótól (Széna Tér) kellett még picit gyalogolniuk. Az úton megcsodálták a hold fényében ragyogo holt-marost,majd miután a házba léptek,ledusoltak és az ágyba bújtak.
Szerda:
Laci felkelt reggel 9 óra tájt. Reggelizett. Lina készített egy kávét és melléje egy kicsi rántottát. Miután befejezték a étkezést Laci azonnal elindult a tárgyalására, de elötte beugrott az irodába. Marti ott volt bent, épp készített egy dokumentumot.
- Szervusz Marti,Tibi,Andris. Jó munkát.
- Guten Morgen! Látom bejöttél. Gratulálok.,mondta szerényen Marti.
- Úgyszintén!,mondta egyszerre Tibi és Andris.
- Köszönöm. Andris csinálj légyszi gyorsan egy teát. Ide adná nekem valaki a Vakasky család dosziéját, meg a 557/1930-as jegyzőkönyvet?
- Igen.,jelentette ki Tibi és rohant is már ,hogy hozza.
- Mmmmmm...Laci. Most érkezett levél a Legfelsőbb bíróságtól. Elfogadták a benyújtott iskolaigazgatói tervezetedet.
- Ez a legkevesebb. Végre elmegy Szekés a Piactériből át a dátosi Polgáriba. 4 év keserűség. Ki nyerte a helyét?
- Tisnád fizikatanár, 9,27-es eredménnyel.
- Laci, itt van a doku, meg a tea.,és már hozta is Marti. Laci amint megitta a teáját el is ment a bíróságra. A Vakasky családot a termőföld elkobzásáért és megvesztegetésért vonták felelösségre. A perelő a Jobbágyszövetség elnöke volt. Laci felülvizsgálta az ügyet és kiadta azt a dokumentumot ,mely 450,000 lejes bírsággal és báró Vakasky Mihály 1 éves várfogságra való ítéléssel súlytották. A tárgyalás közel 3 órás volt. Innen gyorsan átment a kormányzói palotába ott elintézte
hogy a jel megadása során azonnal költözzön be. Este 6-ra hazáért nagy fáradtan. Lina köszöntötte:
- Ahh...Szia szivem,jó hogy hazaértél...,átölelte,...megyünk 7 kor egyet a török fürdőbe?
- Mehetünk. A gyerekeknek szóljál hogy készüljenek.,ezek után elment átöltözni és elmentek később fürdeni. A fürdés után gyorsan hazasiettek mivel másnap 8-ra a suliba kellett lennie. 11 volt mikor ágyba bújtak 's lefeküdtek.Csütörtök:
Reggel 6.30-kor kelés volt. A hálószoba vekkere olyan hangosan szólt ,hogy Laci szinte szívrohamot kapott. Ennie sem volt nagyon ideje. Felöltözött és rögtön rohant a 7.20-as villamoshoz. A suliba beérkezve nosztalgikus érzések lepték el, visszaemlékezett arra ,hogy milyen volt az iskola amikor ő 1896-ban 10 évesen gimnáziumos lett és egy osztályba járt Majláthtal és Raffival. Az osztályuk a 9C-nek a terme volt. Osztályfőnökük Leleske 1902-ben iskolaigazgató,1904-ben főtanfelügyelő és 1909-ben népművelési miniszter és 1924-ben 68 évesen elhunyt. Belépett a tanáriba ahol találkozott egykori kolegáival pl.: Nikkési biológiatanárral, Eszéki-Gyirgyás matematikatanárral és Virrás történelemtanárral.
- Laci? Te vagy az?...,kérdezte csodálkozva Nikkési.,..hogy te hogy megváltoztál.
- Ti is barátaim. Ti is. Hogy mennek a dolgok?.,kérdezte meghatódottan Laci.
- Megvagyunk. Az utóbbi időben maradott el egy pár óra,de most megy eléggé.,ezek mondta Eszéki.
- Szikrás mind hallod lebetegedett, így ha van időd hétfőn és kedden be kéne jöjjél.,fejtette ki Virrás.
- Hány órára?,kérdezte Laci.
- Hétfőn 3-ra, kedden is 3-ra. 1 órára kapsz 30 lejt a jövő hó harmadikán átutalom a 360 lejt (13 óra)....Most becsengettek. Menjünk be!,mindenki bement a termébe. Laci megtartotta az órát egyszer a 9C-be majd 10-től a 10A-ba. A 10A-t már tanította mikor 6.-kosok voltak 2 évet magyarból.
Majd 11-től vendég volt a 12B-be melybe szintén tanított 8.-ig magyart és polgári nevelést. Amiután kijött az osztályból ment egy picit a tanáriba ,majd onnan belépett az irodába. Csak Tibi volt bent. A többiek hazamentek mert már 2 óra elmúlt. Az iroda pedig 9-kor nyitott és 2-kor zárt. Onnan hazament és megvacsorázott. Onnan átment a kaszinóba. Ott volt a főorvos.
- Nalám, te itt vagy? Jötté sakkozni?,kérdezte nevetve a főorvos.
- Nem, römizni fogok. Ki játszik?
- Én játszok.,Kerekes már jelentkezett.
- Én is beszálok lássuk ki nyer.,jelentette ki Raffi.
- Na jó. Én is beszálok.,szólalt meg a főorvos. A parti elhúzodott. Laci már azt hitte ,hogy ott alszik. 22 órakor befejezték és még 1 órát beszélt titkos pártnerjével az orfeumba. Éjfélre hazaért. Az úton Raffi kísérte haza.
- Holnap 7-kor indulunk mivel az út 1 óra.
- Akkor ismét 6-kor kelhetek.
- Igen. 12-re biztos visszaérünk és majd bemehetsz az irodába.,tette hozzá Raffi.
- Holnap direkt 11-től nyit hogy én is ott legyek végig.
- Nos akkor szia.
- Szia!
Belépett a lakásba, Lina már mélyen alduldt. Ő is lefeküdött és almodott a holnap lévő kalandról......
YOU ARE READING
Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]
Teen FictionVicces a story,így kell elképzelni a '30-as évek világát egy 21. Századbeli nyelvezettel szinesítve. Ahol minden a pénz,pletyka és a szerelemről szól,a mai világ is erről szól,csak másképpen.