Megérkezett a március,Laci már ekkor kormányzóként tevékenykedett,a palotába való átköltözés most még folyt. Majláth érkezett hozzája a szokásos délelötti 11 órai teára.
- Majláth,hogy haladnak a munkálatok,kérdezte Laci tudakolózva.
- A minap beszéltem a felügyelővel,jővő hét hétfőig kész lesz.
- Lassan itt volt már az idelye. Tibor mint a Kormányzósági Kancellária vezetője végzi rendesen a munkát?
- Igen,rendesen végzi. Viszont előre szólók készülj a választásokra,májusba lesznek.
- Nem felejtettem el,van egy nagy tervem.,jelentette ki Laci mi Majláthot meglepte ,habár Laci mindig teli volt nagy tervekkel és titkos ötletekkel. Na de a pletykát se felejtsük el semmi féle képpen. Az új polgármester nem került botrányba,hanem az új föügyész,gróf Pataki. A napokban sűrűn látták az orfeumba,a főorvos elhatározta hogy kideríti és elhívta magához a nagy csárdáskirálynőt Karányi Lujzát.
- Lujzucska,mond meg mi történt.
- Dehát doktor úr,a Laci szeretőjével....
- Mi van a Krisztinával?
- Összeszűrte a levet az új főügyésszel.
- És hogy volt?,kérdezte érdeklődő hangon Dr. Emmerich.
- Megbarátkoztak és túl nagyon megbarátkoztak addig hogy már pajzánkodtak is.,mondta gyengéd hangon Lujza.
- Lujzucska te úgye nem segítettél?
- Nem,én nem.,tette hozzá nevetve Lujza.
- És még mi történt,érdeklődött tovább kuncogva.
- Figyelj nyuszmusz,sok minden volt,bizony mi minden.,jelentette ki nyálasan a művésznő. Az ebédidő lejártával, a férfiak a Kaszinóba találkoztak és egy pohár jeges juicezzal koccintottak,Steinitz beült a nagy bőrfotelbe,Laci a biliárdasztalon helyezte magát kényelembe. A főorvos betoppant az ajtón és töltött magának a Törley 1888-as pezsgőéből és koccintott Raffival.
- Doktor,mesélje mit tudott meg?,jelentette ki Raffi kiváncsiságtól duzzadóan.
- Figyeljétek,a Lujzucska azt mondta hogy pajzánkodott Pataki és Krisztina. És ez mind Lujzucska műve.,mondta szomorúan a főorvos.
- Megörűlök,szép botrányba visz engemet. Mi ez miliő kérem? Ez teljesen felháboritó,fejtette ki Laci a méregről duzzadva.
- Mégis mit vártál el egy sanzonetttől?,kérdezte Raffi.
- Kapok én egy szebbet,egy szebb sanzonettet.
- Dehisz ott van a feleséged.,mondta Steinitz.
- Aki ráadásul gyönyörű.,tette hozzá Karcsi.
- Nektek is van sanzonettecskétek. Egyébként játszunk is valamit,tudunk közbe is pletyizni.,mondta rafináltan Laci.
- Én römizek. Ki tart velem?,kérdezte Karcsi. Végül Lacival,Rafival es Steinitzel játszodott. Lina eközbe tárcsázta a Gazdasági Kamarát hogy bővítsék ki, ill. duplázzák meg cégének támogatását 3,8%-ról 7,6%-ra. Az időközben megalakult cége egyedülálló volt az országban,hisz női igazgatója volt és nagyrész női munkások dolgoztak benne. Lina Steinitz feleségével kellett még aznap megbeszélje a két cég tanácskozási napját. Visszatérve a Kaszinóhoz Lacit hívta Ede a rendező.
- Laci,na szia,képzeld el hétfőn lenne a szerepbeosztás a te első darabodhoz a Téli Kert-hez.
- Igen,remek. Mikor lenne az előadás? Hány nap kell a tanuláshoz? Mert én adnék 10 napot rá. Ugyanis a szerepkönyv csak 20 oldal.,jelentette ki Laci.
- De hát a díszlettervezőknek kell legalább 5 nap míg eltervezzük hogy magyarán hogy lesz.,mondta szomorúan Ede.
- Megvan a telefonszáma a Fődíszlettervezőnek? Ki egyáltalán ő?,kérdezte kiváncsian László.
- Rudnyák Antal.
- Kicsoda? Hovavalósi?,kérdezte tudakolózva Laci.
- Hogy hovavalósi? Régebb a Felvinc-i Magyar Színház rendezője volt és onnan átkerült a Ludas-i Népszínházhoz hol igazgató-helyettes lett és végül került a Dicsőszentmárton-i Madách Színházhoz hol díszlettervező és igazgató-helyettes. Ő rendezte az első hangos filmet a Mesevilágot. Egyébként Miriszlóról származik. Én kértem a díszlettervezésre,elis vállalta 900 Lejért.
- Rendben akkor ezt megbeszéltük. Telefonszám?
- 47 47 58 67 00.
- Helyes,adieu.
Amiután letette a telefont elbúcsúzott a többiektől és elindult hazafelé. Lina már várta őt és megrendelte az ebédet. A szakácsnő elkészítette Laci kedvencét a töltött káposztát. Belépett Laci az ajtón es hosszan megölelte Linát. Leültek a nagy fogadóterembe és beszélgettek a napukról.
- Drága Lacikám.
- Drága Linácskám.
- Képzeld el elfogadták az ajánlatomat,nő a támogatás.
- Nekem is jó hírem van, rendezni fogják a darabomat.
- Ez remek hír drágám.
Jött a házvezető komornyik.
- Kész az ebéd.
.....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]
Genç KurguVicces a story,így kell elképzelni a '30-as évek világát egy 21. Századbeli nyelvezettel szinesítve. Ahol minden a pénz,pletyka és a szerelemről szól,a mai világ is erről szól,csak másképpen.