Este színház volt, a Csosingura volt műsorra tűzve. Laci már előre intézkedett hogy a legjobb páholyokat kibérelje és hogy az este folyamán ételeket szervírozzanak fel. A jegyet, mint mindig, a Nemzeti Bank állta. Laci viszont nem tudott igazi kormányzóvá válni. Mindenben takarékos volt, az utcán felügyelet nélkül járt, érintkezett teljesen mindennapi emberekkel. "Megváltozik a kutyfalvai miliő",panaszolták sokan. Főleg a főúri társaságban. A korusukban a volt polgármester énekelt a leghangosabban.
Kora délután volt, Kállasnik feltárcsázta Majláthot:
- Ma este úgye jössz? Tudod a Csosingurát megnézni??
- Teljesen kiment a fejemből Lacus, izé kormányzóúr.
- A Lacus az megfelel.
- Ahogy óhajtod. Képzeld el ma kint voltam a piacon,mert hoztak friss zöldségárut és az idei év első friss juhsajt szállítmányát. Gondoltam bemegyek Petrescuék bodéjába venni sajtot, hogy az asszony csináljon sajtospogácsát és akkor észrevettem hogy két lépésnyire állok Ica nénitől.
- Jaj.,tört rá a nevetés Lacira. Mikor lecsilapodott folytatta odisszeáját Majláth:
- Megint részeg volt,és ez még déli 12-kor történt! Biztos a Rongyos Csárdában volt. Odalépett hozzám és köszönt, én elveresedtem és alíg tudtam megszólalni. Végül köszöntem neki és jól jártam, pletykás kedvébe vút.
- Hát miket mondott neked Ica nénye?
- Minden féléket. Ami biztos hogy állítólag Kasszás Erzsivel sétálgatni látta Raffit.
- Netán megcsalja a hugomat?
- Na látod ez is olyan kérdés hogy nem tudok válaszolni. De ha kell megtudom.
- Most az Icásat mondjad inkább!, kérte meg a kíváncsiságban égve Laci Majláthot hogy folytassa.
- Ica néni összeszűrte levet valami nagykereskedővel, a Petrytől.
- Lehet hogy Petry Alajossal. Az Északi Régió cégvezetőjével, mindketten 50 év körül vannak.
- Na nem mondod.,tette hozzá Majli és rátört egy röhögőgörcs és folytatta: - Holnap majd megjelenik a plyetis lapokban. Az lesz a címe hogy...
- "Ica újjászületik"., mondta Laci.
Még egy picit nevetgéltek és letették a telefont. Majláth még felhívta Steinitzet, a főorvost, Karcsit, Kerekest...., még Raffit is.
Lacit megkereste az Egységes Párt polgármesterjelöltje és szeretett volna egyezségre jutni. Ez egy nagyon fontos terület volt és itt ahol háborúk dúlnak, itt van az ellenzéki Parasztpárt, Szocdem Párt, a Német Párt, a Román Néppárt és az egykori kormánypárt a Szabadelvű Párt hatalmon. Meg kellett szerezzék 1931-ben szerezzék a vidéket.
- Mind ahogy már múltkor is elmondta. Nem támogatom a konzervatív-keresztényszocialista irányzatot. Ne reménykedjen a támogatásomban.
- De kérem legalább tárgyaljunk.
- A díván elutasította a tárgyalást. A Parasztpártot és a Német Pártot támogatom, a választásokon. A pártja elavult és hanyatlik. Nem kérünk a hitlerista es pápista ideológiából.
- Ön azt hiszi hogy ebben a mostani helyzetben az ellenzék nyer.
- Na és ha nyer? Vége kéne legyen már a '22 óta tartó konzervatív diktatúrának. A tárgyalást pedig elutasítom.
- Kérem ha harcot akar akkor legyen harc, viszlát!,ezzel lecsapta a telefont a jelölt. Laci nyugodtan felállt kényelmes foteljéből és nekifogott készülődni.
Leszállott az est. Felöltőztek és beültek a kocsijukba mely a színházhoz vitte őket. A kocsiban Raffi és Zsófika is utazott.
- És hogy van az én Zsófikám?, kérdezte gyengéden bátyja.
- Köszönöm a kérdést bátyám. Remekül.
- Boldogok vagytok?, érdeklődött idegesen Lina.
- Oh hogyne, erős a szerelem és a boldogságtól alig férünk a bőrünkbe., jelentette ki nevetve Raffaello.
Lassan megérkeztek a színházba, elfoglalták a helyeiket és végignézték zökkenőmentesen az előadást.
"Happy end"-el végződött a pletykától fűtött forró nap.
......
YOU ARE READING
Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]
Teen FictionVicces a story,így kell elképzelni a '30-as évek világát egy 21. Századbeli nyelvezettel szinesítve. Ahol minden a pénz,pletyka és a szerelemről szól,a mai világ is erről szól,csak másképpen.