Csárdásos botrány

23 2 0
                                    

Laci hazament. Lina már öltözködött. A gyerekek is ugyanazt csinálták. Miután belépett a lakásba bement a hálószobájukba. Lina épp férje öltönyét vasalta gondosan.
- Szervusz drágám. Mielött megszólalnál van egy ötletem. Vegyünk fel egy szobalányt és egy főkomornyikot.
- Drágám, már 48 éves vagyok, te 47. Szükségünk van rá? Amúgyis nemsokára kormányzó leszek. És nekem 1900 Lejes a fizetésem, neked 1450. Hogy tartunk el így két szolgálot?
- Egyszerűen. A szobalány kap 300 Lejt a főkomornyik 450-et.
- Úgy tehát 750 Lejt kidobunk majd az ablakon.Mindegy. Van valami más is.
- Mi?
- Beszéltem a prímadonnával. Bevallott mindent. Én biztosítottam arról hogy nem kerül bíróság elé. De van egy ötletem.
Megjelentetünk egy cikket a Forró Kávéban és a  Kutyfalva Népében. Minden ki fog derülni.
- Ez remek. Drágám, te egy zseni vagy!
- Köszike, puszillak.
- Mi az, nem vagyunk a Józsefvárosba?
- De te nekem vagy a Pünkösdi Kató. Gyönyörű vagy angyalom, jácintom.
- Jaj drágám....jesszusom!
- Mi az?
- 30 perc és kezdik az előadást. Gyerekek indulás.,kiáltott Lina. Felvette kényelmes rókaprémbundáját. Laci felvette elegáns medvebőrből készült Beer 1929 bundázott kabátját és egy eredeti magyar főúri bundás kalapját,páva tollakkal. A fiúk divathoz hű farkasprém Várrásy-Zwickek Co.-nál gyártott Huszárruhában mentek. Elindultak,bezárták a lakásajtót és gyorsan beültek egy taxiba. Mikor megérkeztek kint az épület előtt Karcsi várta őket.
- Szervusztok, na végre itt vagytok a bal 17-es páholyba menjetek. Laci gyere ide egy pillanatra.,jelentette ki idegesen Karcsi. A többiek bementek. Karcsi újra megszólalt: - Egyeztettem Edével (Főrendező),az első felvonás végén álruhában megjelenik 20 fegyveres. A többit majd látod.
Ez így is lett mielőtt Miska és Kerekes Ferkó lement volna a színpadról,megérkeztek. Eldördült az első lövés. Az egész nem volt több mint egy színdarab. A félelem nagy volt. Laciék nevettek. A támadók vezetője felment a színpadra és megszólalt:
- Tisztelt közönség nyugodjanak meg! Igazságot jöttünk tenni., a közönség soraiban mindenki csodálkozott.- A polgármester ügye tűrhetetlen. Ezért követeljük mondjon le!
Addig nem engedjük el míg nem mond le! A városháza a miénk!,valaki bekiált:
- Polgármester elmenekült.
Ez valóban így volt. 12 testőrrel elmenekült a hátsó kijáraton. Bent ezek a maszkos személyek eltűntek. Mindenki megnyugodott, a főrendező felment a színpadra:
- Nyugalom,emberek,nyugalom. A botrányról szeretnék egy pár szót szólni. A művésznő valóban terhes a polgámestertől és felmondtuk a szerződését.,erre mindenki elkezdett tapsolni és ujjongani. Laci és Majláth összenézett:
- Szép munka volt.
- Valóban.,tette hozzá Majláth.
- Holnap cikket akarok megjelenteti a Forró Kávéban. Én mindent tudok a viszonyról., Majláth meglepődött.
- Ez hogy lehet?,kérdezte Steinitz.
- 5 Banis dáma. Lefizettem. Azt mondtam nem kerül bíróság elé ha mindent elmond.
- Mit tudtál meg?,érdeklődött a főorvos.
- Állítólag lefeküdt az Északi fejlesztési Régió alelnökével és azzal a yachttulajdonos, olajmágnással. Valami herceg Krempel nevezetűvel.
- Azt tudom ki az.
- Na honnan tudja főorvos úr?
- Sokat járok Ludasra. Ott van villája. Egyébként a OilSec Zrt. vezérigazgatója. Van háza a Székely Kelet-India Gyarmat Riau szigetén (Indonézia).
- Miért, az nem nagy dolog. Nekem van Mijáozájun(Miaozaiju,Makaótól nyugatra)-ba egy házam.,jelentette ki büszkén Kretsch.
- Na és,most nem ez a lényeg hogy melyik gyarmaton van házunk,hanem a polgármester.
- Rendben. Holnap reggel bemegyünk a polgármesteri hivatalba. Megkérdezzük hogy lemond-e vagy nem.
- Helyes. Most szerintem menjen mindenki haza. Nehéz nap vár ránk holnap.
Ezzel mindenki elment haza........

Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]Where stories live. Discover now