A színház és másnap reggel

45 2 0
                                    

Laci a megegyezés után elment a tett helyszinéről haza. Lina már nagyon várta. Elvolt készülve addigra, felvette a legdivatosabb ruciját és előkészítette férje szmokingját. Laci a megegyezett időre alig ért haza, úgyanis a Kaszinó a Kőmíves utcában van míg ők a Maros-part utcába laktak ami egy jó 20 perces séta volt.
Laci belépett az ajtón:
- Szia drágám, induljunk mert kevés időnk van.
- Először öltözz át addig hívok egy taxit.
Laci átöltözött és beugrottak a taxiban. 5 perccel kezdés elött megérkeztek. A taxisnak 30 lejt kellett fizetniük, Lina kiakadott az összeg hallatán. De végülis ott voltak időben nem késtek el. Laci azt mondta a pénztárosnak:
- Jó estét főügyész úr. Hova parancsolnak?
- A 17-es baloldali páholyba. Már le van foglalva részemre, Majláth,Corleone és Karcsi úr számára.,hátra fordult ezek után és meglátta Raffit Zsófikával dumcsizni. Kirázta a hideg. Ezt gondolta magában:"..na ha ezek is összejönnek akkor egy újabb botrány lesz... "A pénztáros megszólalt.
- Az 520 lej lesz, abból 100 lej a pezsgő és a rágnivaló.
- Linácskám fizessél,én addig előre megyek.
- Rendben szivem.
Előre ment és egy kicsit megnyugodott. A többiek is megérkeztek. Raffi oldalán Zsófika volt. Leültek. Lacit megütötte a guta mikor meglátta.
De eleinte nem törödött. Elkezdődött az előadás. Már ott tartottak ,hogy Hypollit beállít, amikor egy nagy zaj hallatszódott és puskaropogás. A csendőrparancsnokot lelötték. Mindenki megiett, de Majláth felesége megszólalt:
- Nem arról volt szó hogy csak januárba lesz??,kérdezte egy kicsit mérgesen.
- Ne aggódj, mi sem értjük.,mondta sáppadtan Karcsi.
- A minap amikor Marosbogáton voltam akkor találkoztam egy csoportal a dzselelistákkal (forradalmár,a császári család megdöntése a céljuk. Ők akarnak hatalomra kerülni.)kik támogatásukat kérték tőlem hogy öljem meg a csendőrparancsnokot és az ő emberüket ültessük helyébe. Én visszautasítottam és gyorsan visszajöttem.,Raffi mondta ezeket úgy hogy mindenki lélegzete elált.
- Én tudom kik azok. A parancsnokjuk a Északi régió kormányzója,ahová mi is tartozunk. Mohási Miklós gróf., mondta Laci,a hagja egyre jobban elhalkult.
- Majd hétfőn utána járunk mindennek,javasolom hogy menjünk haza.,mondta Majláth.
Elbúcsúztak és hazament mindenki. Laci és Lina még elment egyet a török fürdőbe és megfürödtek,majd hazamentek átöltöztek és bebujtak az ágyba. Leoltották a villanyt. Lina elég hamar elaludt, Laci viszont még gondolkozott egy kicsit és ő is végül 1 órakor elaludt. Másnap reggel elkezdte olvasni az újságokat és meglepödött:
Kutyfalva Népe
1930,december 7,vasárnap
Gyilkosság a színházban
A tegnap este folyamán a színházban megyilkolták a csendőrparancsnokot. A színház igazgatója cáfolja azt hogy ennek a Csokonai Vitéz Mihály Társulatnak valamilyen köze van az eseményhez. A rendőrség már vizsgálja az esetet. A bizonyítékok az mutatják hogy a dzelelisták okozták az eseményt.
Reggeli Friss Újság
1930,december 7,vasárnap
A halál itt van
Tegnap este nagy valószínűséggel a dzselelisták támadásának köszönhetően vesztette életét az eddig is antiszimpatikus csendőrparancsnok. A hírt még nem erősítették meg. Az országot vezető kormánypárt az Egységpárt az elégedenkedő ellenzékiek re kente a vádat.
Népújság
Marosország legolvasottabb napilapja
1930,december 7
Gyilkosság Kutyfalván
Jelenlegi híreink alapján megölték a csendőrparancsnokot Kutyfalván az ellenzékiek egy csoportja,Isten nyugosztalja
Kisújsag
A Parasztpárt napilapja
1930,december 7,vasárnap
Hamis vádak és gyilkosság
Az országot döbbentette meg a tegnap esti gyilkosság Kutyfalván, amelyet azonnal az ellenzék nyakára akarják kenni. Viszont eddigi nyomok alapján az elégedetlen főúrak által vezetett dzselelisták állnak a gyilkosság mögött. Nyilvánvalóan megakartak szabadulni az Északi régió arrogáns vezetőitől.
Lacit megdöbbentette az olvasattak. Elment az étvágya. De az már mindegy volt. Aznap már csak pihent és várta a holnap rejtéjeit.

Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora