Nem harap a bácsi

1 0 0
                                    

Reggel ahogy felkelt Laci, kéretett egy csésze - frissen Kínából hozatott - teát és a Forró Kávé aznapi számát. A cikk a címlapon szerepelt. Nekifogott rögvest olvasni. Már az első sorok után látta hogy dr. Emmerich kiváló munkát végzett. Íme a cikk:
Forró Kávé
1931.március 13
Szerelem a sörös korsó aljáig
A napokban megjelenő híreknek, úgy látszik valós alapokon áll. Mint ahogy a források megerősítik kedden reggel ismét együtt látták reggelizni Ica nénit és Petry Alajos úrat. A reggelizés az "csak egy parányi része" annak ami kettejük között történt. Mégpedig tegnapelőtt este a maros hídnál csókolozni látták. Tegnap hajnalban pedig a Fő út sáncából kellett őket kihúzni. Nemsokára a piacon feltűnően viselkedett, látszott rajta hogy azóta és az utobbi időben nem fogyasztott sok alkoholt. Bizonyos személyek állítják nemsokára újra esküvői harangok fognak kongani a régi református templomon. Napokon belül kiderülhet az is, hogy Petry úr miért jár olyan sűrűn Ica házában. Bizzunk abban hogy az ajtó mögötti tikokról is fény derül.
Geri elégedetten hívta fel a főorvost. Gratulálni akart neki a jó munkáért és megakarta hívni a Piactéren újonnan megnyilt Caffé Margitba, egy friss kávéra. Tárcsázta, beszélt vele és meghívta egy kávéra.
A megadott időben, a megadott helyen ott volt a főorvos. Barátságosan köszöntötték egymást, leültek egy asztalhoz, és megrendelték a kávét egy kis süteménnyel.
- Remek volt a cikk. Végre valami változás is történt a mi Kutyfalvánkon., jelentette ki boldogan Laci. Majd hozzátette: - Ma ese lesz az igazi buli. Az orosz grófnő is jön.
- Ezt most úgy mondtad mintha szerelmes lenné belé. Halálosan.
- Te nem?
- Há, hát, hát...., a főorvos zavarba jött.
- Na ugye mondtam, hogy te is. Tulajdonképpen mindenki.
- Így igaz!, helyeselte remegve a főorvos.
- Mi a helyzet az egézségüggyel amióta te vezeted? Jól megy?, érdeklődött gúnyosan Laci.
- Igen, működik. A 10%-os kedvezmény meghozta jótékony hatását. És a vidéki is probléma mentesen megy.
- És a kenőpénz?
- Hát az egy picit, bajos...
- Rögtön sejtettem. Azt majd megoldjuk. Hány óra?
- 12 óra és 10 perc.
- Jujj hogy elszaladott az idő. Pincellér!
Pincellér!
Jött a pincér és alázatosan meghajlott.
- Parancsoljon őméltósága.
- A számlát kérném.
- Itt van. A két csésze fekete kávé 2 lej és a sütemény 1.50 lej. Összesen 3.50 lej.
Laci elővett egy 5 Lejest és odaadta.
- Köszönöm.
A pincér megörült a szép kis chiubucnak és erősen hálálkodott. Majd elment, utána a két barát búcsúzkodott egymástól.
- Szervus drágám. Akkor majd este találkozunk., mondta Dr. Emmerich.
- Estére készültem egy remek tószttal. Elfogsz tőle ájúlni., mondta Laci.
- Na, szerbusz.
- Szervusz
Kállasnik úrat kint taxi várta, az vitte hazáig. Otthon mikor egy kicsit ledőlt megszólalt a telefonja. Nem várt személy volt az.
- Jó napot kivánok.
Laci megrémült.
- Jjjjó napot. Mi ez a váratlan hívás.
- Szerettem volna hogyha parancsomat teljesíti.
- Miféle parancsot? És egyáltalán kinek képzeli magát.
- László kérem, nem tetszik a modora. Önkritikát kell gyakoroljon.
- Még mit nem.
Krettechvelch szuszogott egy nagyot, amitől a kormányzó halálra rémült.
- Ne félj nem harap a bácsi., ezt ördögi nevetéssel jelentette ki, továbbá így folytatta.,- Adok egy esélyt még annak a kutyfalvai csődtömegnek, vagy résztvesz a mi tervezett hadjáratunkban vagy...
- Vagy?
- Vagy az ország a miénk lesz., ezzel Krettechvelch lecsapta a telefont. Laci halálra volt rémülve, Lina bejött a szobába amiután letette a telefont és leült mellé az ágyra, meg átölelte.
- Laci, édes drágám. Ne szomorkodj.
- Hogyne szomorkodnék az álmom porlik szét.
- Ne félj nem porlik szét, soha se. Amig én melletted leszek!
......

Éljen a pletyka, egy titkos világ rejtélyei [Befejezett]Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon