”Du skickar iväg mig till mamma?! HUR FAN KAN DU SKICKA UPP MIG TILL STOCKHOLM PAPPA!?” skrek jag åt min far. Han hade visst bestämt att skicka iväg mig upp till min mor som bor uppe i Sveriges huvudstad, fucking Stockholm! Jag vill inte lämna Skåne för att åka upp dit. Vafan tänker han med? Jag har ingenting mot min mor heller, men hela mitt liv är här nere, mina vänner, verkstaden, skolan m.m.
”Gumman snälla jag gör det för din skull” sa han och försökte lugna ner mig, men icke. Jag var förbannad, skit förbannad!
”Du kan inte skicka upp mig dit, jag har skolan att sköta pappa!” påpekade jag, la armarna i kors och gick fram och tillbaka i mitt rum. Pappa satt på min säng och kollade på där jag gick fram och tillbaka, nästan med oroliga ögon.
”Elin du ve-..”
”Alexandra. Mitt namn är Alexandra!” avbröt jag. Han lär sig aldrig. ”Varför? Kan jag iallafall få veta varför du skickar dit mig och hur länge” viskade jag, slog mig ner på sängen bredvid honom och begravde ansiktet i händerna.
”Nej, du ska vara där tills jul...mer eller mindre.” svarade han. Fram tills jul?! Skojar han med mig?
”Fram till jul? Herregud pappa skolan kommer sparka ut mig!”
”Jag har pratat med dom, och de kommer inte sparka ut dig. Du är en av de eleverna som redan kan allt. Oroa dig inte. Du kan kanske komma hem tidigare? Och dessutom så får du träffa Omar igen” sa han och log försiktigt mot mig. Jag kollade upp och mötte hans ögon. Ja, det hade han rätt i, och jag saknade Omar som fan. Vi har inte träffats på flera veckor, kanske till och med månader.
”Okej” viskade jag och torkade irriterat bort en ensam tår som rann ner för min kind. Jag gråter inte, jag visar mig inte svag inför andra.
”Ditt tåg går ikväll. Börja packa.” sa han och la en tröstande hand på min axel innan han lämna mitt rum. Jag kommer dö, hur fan ska detta gå?
Ja, det var så jag fick reda på att jag skulle åka upp och bo hos min mor fram tills jul, mer eller mindre. Visst, det var inte så farligt här uppe, jag klagar inte heller, jag slipper skolan. Men trots allt som hänt, så kommer jag aldrig ångra att jag blev uppskickad hit. Jag fick träffa min saknade Omar, men fick även fyra nya vänner, som betyder allt för mig och hittade mitt livs största kärlek, Stockholms finaste kille. Oscar Molander.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Kiss me O.M
ФанфикAlexandra bli skickad till sin mor uppe i huvudstaden på obestämd tid. Hon träffar sin barndomsvän men hade ingen aning om att han skulle presentera henne för killen som snart skulle ta hennes uppmärksamhet och få henne galet förälskad.