- Alexandras Perspektiv -
3 veckor senare
”one two three four and down ”sa jag högt för mig själv och följde takten i musiken. Just nu höll jag på att repetera en ny dans till Christina Aguileras Around The World. Jag är ett ganska stort fan av hennes musik, och den är ganska lätt att dansa till.
”Hollywood to Japan, Tokyo to Milan, Baby just for tonight, We're making love worldwide” sjöng jag och min kropp följde sig själv efter takten i musiken. Mina ögon var fästa på mig själv i den stora spegeln. Dans har hjälpt mig genom många svåra tider. Varje gång jag går in i en danssal och skruvar upp musiken på högsta volym försvinner allting omkring mig. All sorg, ilska, ånger och stress bara rinner av mig och ersätts oftast med en skön lättnad. Musiken dog sakta ut och jag andades andfått. Min kondition suger verkligen, haha. En busvissling och applåder hördes från andra sidan från rummet och jag vände mig vettskrämt om.
”Oh shit va ni skrämde mig” skrattade jag och la handen på bröstet. Ogge och Felix skrattade åt mig och drog in mig i varsin kram.
”Ny dans på G eller?” sa Felix, jag nickade.
”Yes, behövdes. Den jag dansade med Omar börjar bli lite tjatig nu.” Log jag och drog av det åtsittande hårbandet ur mitt hår, virade det runt min handled istället och lätt mitt blonda hår falla fritt över mina axlar. Mycket skönare.
”Christina Aguilera som vanligt?” flinade Ogge och jag skrattade.
”Jadå alltid! Pang brud den tjejen” sa jag och gick fram till min mobil som var inkopplad till de stora högtalarna som hänger på väggen, för att ta fram nästa låt jag skulle dansa till.
”Så, ni jobbar som vanligt?” frågade jag och bläddrade igenom min spellista. Hm...vilken ska jag ta.
”Yepp, några timmar till sen drar vi nog hem” sa Felix och Ogge nickade instämmande.
”A, hem och chilla.” fortsatte Ogge, jag nickade och svarade med ett simpelt Okej och tryckte fram låten jag valt ut. Ännu en låt med Christina Aguilera började strömma ur högtalarna och jag började att röra mig i takt till låten. Att Felix och Ogge stod kvar inne i salen brydde jag mig inte om. Jag skäms inte över min dans, so I really don´t care. Dom får stå och kolla om dom vill.
Jag såg i ögonvrån hur Omar kom inspringande i rummet med Oscar efter sig, Ogge och Felix stod med sina mobiler i högsta hugg. Vad gör dom? Om dom filmar kommer jag döda dom sen, jag lovar. När låten var slut gick jag bort och stängde av musiken och la ner min vattenflaska och sladd till mobilen i min väska. Jag har redan varit här tre timmar nu så kan lika bra dra hem snart.
”Aleexaaa” Omar kom springandes mot mig och attackerade mig i en kram. Jag skrattade och kramade honom tillbaka.
”Omaaaaar” härmade jag och drog mig ur kramen.
”Enis stå inte där och se söt ut, ge mig en kram” sa jag och Oscar skrattade åt mig och gjorde som jag sa.
”Killar!?” hördes plötsligt Daffs röst ifrån korridoren. Omar och Felix gav varandra varsin snabb blick och sprang sedan och gömde sig bakom den mörkblåa soffan i hörnet. Ogge skakade på huvudet och ropade ett snabbt ja tillbaka.
”Varför är ni här inne?” sa Daff och stannade när han kom innanför tröskeln, hans blick fastnade på mig.
”Jaså, vem är det här då?” frågade han.
”Alexa, heter jag” log jag svagt i räckte upp handen i en svag gest.
”Har ni sett Omar och Felix?” jag pekade bort mot soffan, han nickade och gick bort mot dom två töntarna.
YOU ARE READING
Kiss me O.M
FanfictionAlexandra bli skickad till sin mor uppe i huvudstaden på obestämd tid. Hon träffar sin barndomsvän men hade ingen aning om att han skulle presentera henne för killen som snart skulle ta hennes uppmärksamhet och få henne galet förälskad.