Kapitel 16

913 32 4
                                    

- Alexandras perspektiv -
Tåget rullade in på perongen och jag kramade kärleksfullt om alla mina vänner.
"Hejdå" mumlade jag och lät Ogges armar omfamna mig bakifrån. Strax rullade tåget vidare och kvar stod vi och kollade ut på spåret. De hade stannat i ca en vecka, ja alla förutom Gabriel då, han stack redan dagen efter de kom.
"Vill du hänga med bort till studion och träffa de andra. Jag lovade typ att komma dit efter vi sagt hejdå" viskade Ogge i mitt öra och jag nickade.
"Visst"

När vi kom in i studion satt de alla på golvet och snackade, skrattade och retade varandra. Skönt att allt är som vanligt.
"Hej killar" log jag och de ställde sig genast upp för att krama om oss. Ogges hand hittade snabbt tillbaka till min och vi joina de andra på golvet.
"Så är det officiellt nu..?" Frågade Omar, frågan riktad mot våra sammanflätande fingrar. Min blick sökte direkt efter Ogges, hans blick vilade redan på mig, eller snarare mina läppar.
"Ja" sa jag, rakt på sak. Innan jag hann reagera snodde min pojkvän en snabb puss och drog upp mig i sitt knä.
"Grattis bror!!"
"Grattis"
"Shit äntligen"
"Men sluta det är väl inget speciellt? Eller?" Frågade jag fnissandes åt deras reaktioner. De är så gulliga.
"Men jo hallå, klart" utbrast Felix hejvilt. Jaha okej.
"Okej dåså.. Ska ni göra något här idag eller ni ska bara tramsa runt lite?" Frågade jag, inte intresserad av att sitta här och uggla hela kvällen.
"Vi ska repa en låt bara sen dra härifrån" svarade Oscar och rättade till sin mössa.
"Bra för jag vill hellre mysa med min pojkvän än att sitta här och uggla hela kvällen" sa jag och reste mig upp. "ses sen?" Ogge nickade och reste sig upp för att ge mig en hejdå puss för stunden.
"Jaja ni ska mysa? Snarare rulla runt i sängen och väcka hela Stockholm" slängde Felix ur sig, omar och Oscar skrattade.
"Oh gulle snälla, skulle vi rulla runt i sängen hade jag fått Molander att väcka skåne påvägen" log jag kaxigt, slängde med håret och gick med lätta steg ut ur studion.

Kiss me  O.MWhere stories live. Discover now