Kapitel 12

2.1K 67 8
                                    

Alexandra slängde sig utmattat på min säng med en stor suck. Omar ligger fortfarande i soffan, halv död efter sitt lilla bråk med brädan ute i hallen. Felix skulle dykt upp för en halvtimme sedan men vi har ännu inte sett en skymt av honom. Aja, han är väl säkert ute och jagar brudar eller något, vem vet vad den grabben håller på med.
''mmm oggeeee kom nuuu'' gnäller Alexandra från sängen och visar med pekfingret att jag ska komma till henne. Jag sätter kepsen till rätta och går fram till den vackra varelsen framför mig, hur kan någon vara så fin i sin killes otvättade mjukisbyxor och en alldeles för stor tröja. Hon är för fin för att vara sann.
''På mys humör idag älskling?'' Mumlar jag och sätter mig lätt bredvid henne på sängkanten.
''Ne har bara saknat min pojkvän, får man inte det eller?'' Sa hon och drog tag i min t-shirt så att våra läppar kollapsade mot varandra i en djupkyss.
''Nej...det...är...olagligt'' mumlar jag mellan de heta kyssarna och putar ner Alexandra så att hon hamnar längre ner i sängen. Min hand smeker sakta hennes midja och tar lätt tag i tröjan, hon fattar vinken och hjälper till att fibbla av tröjan som hamnar på andra sidan av rummet. Innan jag ens hunnit reagera har hon rullat runt oss så att jag ligger underst med Alexandra över mig. Denna gången är det hennes små händer som greppar tag om kanten på min tröja och jag drar snabbt av den och återförenar genast våra läppar. Kyssarna blir allt hetare och hetare, jag kan inte få nog utav henne. Jag vill bara ha mer och mer. Tillsist ligger vi i bara underkläder, eller ja jag i bara boxers och Alexandra i mjukisbyxor och bh och hånglar. Jag vet om att hon inte är redo för näsa steg, hela hennes kroppsspråk skrek av osäkerhet efter hon tagit av mina byxor. Jag vill inte puscha och tvinga henne till för mycket, jag vill inte vara den sortens kille. Hon får ta den tiden hon behöver, hon kommer när hon är redo att ta nästa steg.
''Emh Oscar..'' Mumlar hon försiktigt och ger mina läppar en mjuk kyss, som jag mer än gärna besvarar.
''Ja älskling?'' Jag ger henne ett svagt leende och drar in henne i min famn.
''Det är kanske väldigt fel att ta upp detta nu.. Eh men morsan vill bjuda in dig på middag ikväll. Vi ska ha en massa gäster och så, hon vill gärna att du kommer'' säger hon blygt och drar fjäder lätta rörelser över mitt nakna bröst. Varför skulle det vara pinsamt? Jag tycker mest att det är kul att henne morsa vill träffa mig.
''Ja, varför inte'' svarar jag och ler ner mot henne.
''Verkligen? Du behöver inte'' försäkrar hon men jag skakar på huvudet. Jag gör allt för att kunna spendera tid med Alexandra. Får jag chansen, så tar jag den.
''Då får jag ju spendera mer tid med dig'' flinar jag och böjer mig ner, planterar några lätta kyssar på hennes mjuka läppar och drar handen genom hennes silkeslena hår.
''Du är så jävla underbar Molander'' ler hon, vilket fick mig att le som en idiot.
''Mm bara för att jag har dig baby'' säger jag charmigt, hon skrattar.
''Oh yes baby'' med det drar jag täcket över oss och ännu en gång dansar våra tungor rundor med varandra. Fuck, jag tror jag älskar henne.

''Hallååå, wakey wakey lovebirds'' hörs Felix ljusa röst och sedan hur han slänger sig över oss i sängen.
''Aouch get off Felix'' hörs en nyvaken röst och jag föser bort Felix från oss, med en duns ramlar han ner på golvet och gnyr av slaget från golvet.
''Aj, inte snällt''
''Var fan har du varit? Skulle inte du komma vid två?'' Sa Alexandra och satt sig upp bredvid mig i sängen, men drar snabbt täcket om sig då hon kommer på att hon bara sitter i bh.
''men oj oj oj...vad har ni gjort?'' frågar Felix finurligt med ett barnsligt flin på läpparna och jag lägger mig närmare Alexandra för att dölja att jag bara ligger i boxers. Behöver inte få Felix att retas ännu mer än vad han brukar.
''OMAAAAAAR KOM'' skriker han plötsligt till, vilket får både mig att Alexandra att stöna av hans höga och pipiga tjejröst. Den skär rakt igenom skallen på en, seriöst.
''VAD?'' Skriker Omar tillbaka och nästa man hör är hur han ramlar över tröskeln i vardagsrummet. Jag kan inte hålla inne skrattet som ekar inom mig. Han är bara för bra asså, hahaha.
''Aj, vad är det?'' Frågar han irriterat och kommer in i rummet med trötta ögon.
''Har du sett? När jag är borta och jobbar, vad gör du då?'' säger Felix upprört, Omar kollar förvirrat på honom. ''DU VET OM ATT FÅR SON HAR EN FLICKVÄN NU, OCH KOLLA'' upprört drar han av täcket från oss och lägger armarna i kors. ''Tänk så skyddade de inte sig? Hah, tycker du att vår lilla Oscar hade varit redo för ett barn i 16års åldern? Du kunde väl i alla fall ha slängt de en kondom eller två'' pustar han och jag tar snabbt tag i täcket igen och lägger det över Alexandra, som inte ser så bekväm ut i situationen.
''Fuck you Felix'' mumlar jag och föser ut honom ur rummet tillsammans med Omar.
''EY vad har gjort?'' Jag smäller dörren i ansiktet på honom, går tröttsamt tillbaka till sängen och suckar. Fan vilka jobbiga bröder jag har, ändå älskar jag de och deras tramsigheter.
''Är du okej?'' Frågar jag tyst och sätter mig i sängen. Alexandra kollar roat på mig.
''Felix skulle passa väldigt bra som skådespelare''

Kiss me  O.MWhere stories live. Discover now