Kapitel 6

2.5K 51 0
                                    

Jag drar igen dörren bakom oss, och hoppar snabbt ur mina skor och går ut i köket för att hämta varsin cola till mig och Omar, går in till vardagsrummet och kastar den ena burken till Omar som ligger i soffan och sappar bland kanalerna på tv:n. "Du kan inte bre dig lite mer hah?" skrattar jag, lyfter på hans ben, sätter mig ner och lägger ner dom igen, fast över mitt knä istället. "Jag vill inte ner till Götet, jag vill stanna här med dej och grabbarna" suckar Omar plötsligt och slänger huvudet utmattat bakåt in i armstödet, han ger ifrån sig ett tjut av smärta när bakhuvudet kommer i kontakt med det hårdare matrialet. "Åh, jag vill också att du ska stanna, men tänkt på Wilnur, Mira och dina andra vänner, dom måste sakna dej sjukt mycket." svarar jag och ler uppmuntrande mot min vän, som rycker lätt på axlarna och placerar händerna bakom huvudet för att stödja.

''Jo sant, men jag har saknat dej så mycket. Hur länge stannar du här?'' Han kollar undrandes på mig och jag rycker lätt på axlarna. Jag vet inte, kanske borde jag ringa upp pappa och snacka med honom.

''Jag vet faktiskt inte Omar, åh allting känns bara så blä just nu" suckar jag och sjunker längre ner i soffan, med blicken fäst på tvn, plötsligt stängs tvn av och jag kollar förvirrat på Omar.

''Ey varför gjorde du så!? Det va ju family guy''

''Alexa, lyssna på mej. Allting kommer ordna sej, okej? allt kommer bli bra. Jag finns här, alltid, det vet du. Tveka aldrig gumman" säger han, mer som en viskning och ler svagt mot mig. Åh gulle, du betyder allt för mig är vad jag vill få ut men istället kommer något helt annan ur min mun.

''Jag tror jag är kär i Ogge" fan Alexandra.

- Felix Perspektiv -

Fan fan fan, fan Felix. Daff kommer döda dej, du är 50minuter försenad. Jag har försovit mej något enormt. Gårdagen hade gått vilt till, jag drog med Oscar till någon fest som han kände skulle hålla i. Det var as najs, brudarna där va daayum, helvetes snygga. Daff hade varnat oss att inte festa för hårt igår och vi hade lovat att inte göra det eftersom att vi skulle upp tidigt idag. Jo tjena, höll det? Njea, klart man blev full, det var ju fest. Hur ska jag kunna dansa bakfull med världens huvudvärk? Ditt egna fel Felix, mumlar jag och trycker upp bakdörren till dansstudion, om hopp att slippa snacka med tjejerna som står utanför. Visst vill jag ta bilder med alla våra underbara Foooers, men just nu går det bara inte.

Jag gick in och drog av min jacka och slängde den över min väska som jag ställde ner bredvid stereon. Vart är alla? Jag kickade in igenom fönstret till Daffs kontor, ingen där. Vart håller dom hus!? Vi skulle väl vara vid dans studion? Med snabba steg går jag ur rummet och ut i korridoren. Musik hörs från rummet ner som vanligt, jag och killarna är ganska vana vid att Alexa är här och dansar varje dag, de är kanske är där inne och snackar med henne. Jag drar upp dörren till rummet och får se det jag minst anade skulle hända, här, nu, dom två. Längst inne i rummet står Ogge med armarna runt Alexas midja, hennes händer ligger vilade runt hans nacke och de kysser varandra. I bakgrunden spelas hög musik, så dom har inte märkt att jag kommit in i rummet. Försiktigt drar jag fram mobil och knäpper ett par bilder och låter den sedan glida ner i min bakfickan igen. Den höga musiker gör så att mitt huvud bultar ännu mer och jag grimaserar av smärta och går fram för att sänka volymen.

''wow wow wow, tarre lungt. Ät inte upp varandras faces nu. Ni får hångla senare'' harklar jag mig och flinar.Ogge och Alexa släpper snabbt taget om varandra, Alexa kollar rodnandes ner i golvet och täcker ansiktet med händerna, medan Ogge ger mig en lite irriterad blick. Förmodligen för att jag förstörde deras lilla 'moment'. Han kommer så döda mig senare...

Kiss me  O.MWhere stories live. Discover now