- Oscars Perspektiv -
Jag och killarna satt i studion och skulle snart dra oss hemåt. Klockan var över nio och Felix låg däckad i soffan. Daff kom ut från sitt kontor och slog ihop händerna. Felix satte sig spikrakt upp i soffan med en förvirrad blick. Vi skrattade åt honom.
”Bra jobbat idag killar, vi ses på Måndag” Vi sa hejdå till Daff och gick ut i korridoren. Hög musik började spelas, och vi kollade förvirrat på varandra. Vi följde ljudet och stannade utanför dörren längst ner i korridoren. Felix öppnade försiktigt och vi alla trängde ihop oss i dörröppningen för att se vad som försiggick i rummet. Min blick stannade på tjejen som stod framför de stora speglarna och dansade i takt till musiken. Hon var verkligen as bra. Hennes höfter svängde i takt till musiken samt som hennes blonda hår följde efter. Hon hade pösiga mjukis byxor på sig och en svart magtröja som satt som klister mot hennes ljusbruna hud. Låten tog sakta slut och Woohoo av Christina Aguilera började spelas. Omar började helt random springa in i salen och ställde sig bredvid den okända tjejen. Vi andra utbyte snabba blickar innan vi fokuserade på som hände framför oss. Vad i helvete höll han på med? Tjejen gav Omar ett svagt leende, och förspelet på låten började. De båda gjorde tre volter bakåt innan de började följa versen. De rörde sig smidigt genom salen. Nicki Minaj solo började och Omar drog sig åt sidan så att tjejen stod själv framför spegeln. Han vinkade åt oss att komma, vi smög upp bredvid honom, med våra blickar fästa på tjejen. Hon avslutade låten själv och musiken dog ut. En tystnad hade lagt sig över salen, det ända man kunde höra var tjejens tunga andetag. Hon drog bak sina långa lugg med hjälp av sin fingrar innan hon vände sig mot Omar och flög in i hans famn.
”Daayum guurl, du blir bara bättre och bättre för varje dag som går” hon skrattade åt honom och de släppte taget om varandra.
”Hej på dej med din fjant” log hon. Jag harklade mig lite sådär awkward, och deras uppmärksamhet vändes mot oss.
”Alexandra detta är mina best budds, resten av The Fooo” Tjejen som tydligen hete Alexandra gick vänligt fram till oss för att presentera sig. Jag skakade om hennes hand och log.
”Oscar Enestad” sa jag, hon gick vidare mot Felix och Ogge.
”Felix Sandman heter jag” blinkade han flörtigt. Jag himlade med ögonen, typiskt Felix.
”Oscar Molander men du kan kalla mig Ogge” Han lät lika trevlig som alltid.
”Trevligt att äntligen få träffa er, hört så mycke om er.” Sa hon, hennes dialekt skar sig när hon sa mycket, vilket fick mig att undra vart hon kom ifrån. Skåne? Troligtvis.
Omar slöt sig upp bredvid Alexandras sidan och la en arm om hennes axlar.
”Varför berättade du inte för mig att du kommit upp till Stockholm?” Han kramade lätt om henne från sidan.
”Jadu, kanske för att någon inte vet vad svara betyder när ens mobil ringer” flinade hon och Omar drog upp sin mobil från bakfickan på sina jeans. Han kollade ner på skärmen innan han låste mobilen och la tillbaks den i fickan. ”Sorry, my bad.”
”Så vad ska ni grabbar hitta på nu då?” frågade hon, och gick bort mot stereon.
”Vi ska dra hem till Ogges.” sa jag. ”Vill du hänga med?” frågade han.
”mhm..emh bara det går bra för er” log hon tveksamt och började plockade ihop sina saker.
”Klart det går bra, eller hur killar?” utbrast Omar, vi andra nickade instämmande.
Hon drog på sig sin skinnjacka och slängde sin väska över axeln. Hon är snygg, sjukt snygg.
”Okej då, lets go” Vi gick ut ur rummet och släckte. Alexandra drog fram nycklarna och låste efter oss, och vi promenerade sedan vidare mot mopederna.
YOU ARE READING
Kiss me O.M
FanfictionAlexandra bli skickad till sin mor uppe i huvudstaden på obestämd tid. Hon träffar sin barndomsvän men hade ingen aning om att han skulle presentera henne för killen som snart skulle ta hennes uppmärksamhet och få henne galet förälskad.