4

4.3K 161 25
                                    

"Julie, Julie word wakker. We gaan zo landen," fluistert Ruben in mijn oor. Langzaam open ik mijn ogen. Ik kijk uit het raampje en zie het vasteland dichterbij komen, mijn geboorteland. Ik neem mijn iPhone en stuur een berichtje naar Liam.

Aan: Liam

Van: Julie

Hoi, we gaan nu landen :)

Zie je zo!

Na een kwartiertje zijn we geland en na een half uur kunnen we eindelijk uit het vliegtuig. Ruben en ik halen onze koffers op en lopen naar de aankomsthal. Ik kijk even rond, mijn blik blijft hangen op een jongen. Hij kijkt me ook aan en stapt naar ons toe.

"Julie en Ruben?" vraagt de jongen. We knikken en ik steek mijn hand uit. De jongen kijkt naar mijn hand, maar trekt me gewoon in een knuffel. Ik kijk hem verbaasd aan, het voelt zo vertrouwd. Daarna begroetten Ruben en Liam elkaar. "Dus jij bent Liam Payne?" vraagt Ruben. "Jep, dat ben ik," antwoordt hij.

"He, Liam, ga je mij niet voorstellen aan deze mooie dame?" vraagt een jongen die erbij komt staan. Ik kijk Liam verbaasd aan. "Harry, dit zijn Julie en Ruben. Ruben en Julie, dit is Harry," vertelt Liam. Ruben en ik knikken even naar Harry, wat een player. Ik zie dat Ruben me ook aankijkt, hij denkt blijkbaar hetzelfde over Harry als ik. Ik lach even naar Ruben.

"Zullen we vertrekken?" vraag Liam. We knikken en stappen met z'n vieren naar de auto. "Ik zal je koffer wel dragen," zegt Harry. "Hoeft niet," antwoord ik. Maar Harry luistert niet en neemt mijn koffer gewoon over. Ik kijk hem verbaasd aan, maar Harry stapt gewoon door. Oke dan?!

De koffers worden in de kofferbak gelegd en ik stap achterin de auto. Harry wil naast me komen zitten, maar gelukkig is Ruben net iets vlugger. Harry kijkt me beteuterd aan en gaat dan tenslotte naast Liam zitten.

Liam ziet het ook en knipoogt naar me in zijn achteruitkijkspiegel. Ik grinnik even terug. "Dus, vertel eens wat over jezelf," zegt Harry terwijl hij me aankijkt. "Euh, ik rij paard en speel tennis. Ik speel ook gitaar," vertel ik. En zo verloopt de rit van een uur in de auto met vertellen.

"Waar wonen jullie tante en nonkel?" vraagt Liam. Ik neem snel het briefje met het adres en geef het door aan Liam. "Dat meen je niet!" roept Liam als hij het adres leest. "Euh is er iets mis?" vraag ik geschrokken. Ook Ruben begrijpt er niets van.

"Jullie tante en nonkel wonen 3 straten verwijderd van ons!" roept Liam enthousiast. "Echt? Wow! Dat is wel leuk nieuws!" antwoord ik. "Inderdaad! Dan kunnen we elkaar veel zien!" roept Harry blij.

Pffff, die jongen irriteerd me met zijn stomme opmerkingen!

"Hier zou het moeten zijn," zegt Liam. Ik kijk uit het raam en zie het huis van mijn tante en nonkel. "Niet mis," mompelt Harry. Ik rol even met mijn ogen naar Ruben en stap dan uit. Ik neem mijn koffer en wandel naar de voordeur, gevolgd door Ruben, Liam en als laatste Harry. Voorzichtig bel ik aan. Ik hoor voetstappen in de hal en dan vliegt de deur open.

"Juul! Eindelijk ben je er!" roept mijn nichtje Ellie blij. Ze geeft me een lange knuffel. "Ik heb je zo gemist nichtje," fluister ik in haar haren. "Ik heb jou ook gemist," fluistert ze terug. "Ben ik niet erg gegroeid?" vraagt ze wanneer ze me loslaat.

Jaja, dit is mijn nichtje. Zo ken ik haar, altijd enthousiast. Ookal is ze nog maar 12 jaar en ik al 18, we kwamen altijd al goed overeen. "Straks ben je groter dan mij!" roep ik even enthousiast. Ze schenkt me een enorme glimlach. "Ik zal je even voorstellen," begin ik. "Dat is niet nodig hoor, ik ken Liam en Harry van op de tv," vertelt Ellie. Oooh, tuurlijk! One Direction is ook in Londen beroemd!

Vrolijk geeft Ellie Liam en Harry een hand. "Kom, dan ga ik je bed tonen," zegt Ellie tegen mij. Ondertussen is mijn neef James er ook bij komen staan. Ik begroet hem snel en volg Ellie daarna naar haar kamer. "Je slaapt bij mij, is dat niet super?" zegt ze wanneer we voor haar slaapkamerdeur staan. Mijn gezicht betrekt. "Moet ik echt bij jou slapen?" vraag ik met een droevig gezicht.

Geschrokken kijkt Ellie me aan, deze reactie had ze niet verwacht. "Grapje!" roep ik luid. "Tuurlijk wil ik bij mijn nichtje slapen!" roep ik. Ook Ellie begint te lachen en opent de deur. "Daar is jouw bed," zegt ze al wijzend naar een extra bed. Ellie heeft een slaapkamer waar vele meisjes van dromen.

Roze muren, hemelbed, schattige verlichting, bureau met typische meisjesprulletjes en posters. "Dit meen je niet, ben je fan van One Direction!" roep ik luid. Ellie bloost verlegen en knikt. Ik duw haar op het bed en neem een kussen. Daarmee sla ik speels op Ellie's rug. En zo ontstaat er een kussengevecht.

Na een kwartier zijn we nog altijd met kussens aan het slaan. Opeens gaat de deur open. Maar Ellie en ik merken het niet, we zijn te druk bezig. "Komen jullie ook ..." begint Harry. Verbaasd stoppen Ellie en ik met slaan en kijken hem aan. "Ik vroeg dus als jullie ook naar beneden komen. Je tante heeft wafels gebakken," vertelt Harry opnieuw. Ik knik even en Harry loopt weer weg.

Ik kijk Ellie aan en barst in lachen uit. Ons haar pluist helemaal en ligt verschrikkelijk in de war. Ik trek mijn T-shirt recht en open mijn koffer. "Waar heb ik mijn kam ook alweer gestoken?" mompel ik. Ellie komt naast me staan en neemt een paar stapeltjes met kleren. Ze legt ze op mijn bed en ik begin hetzelfde te doen. "Gevonden!" roep ik. Ik begin mijn haar te kammen en geef hem dan door aan Ellie. Ook zij kamt haar haar. Daarna gaan we naar de keuken.

_________________________

Wat vinden jullie ervan?

Comment?

Vote?

Xxx

My real brother | A Liam Payne and Harry Styles FanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu