31

296 9 0
                                    

'Liam!!!!' riep ik verrukt na het openen van de deur. Liam lachte en gaf me een knuffel. 'Lang geleden he?' vroeg hij. 'Een half jaar zeker?' antwoordde ik.

Hij volgde me naar de woonkamer waar ook Ruben en Ellie enthousiast opsprongen en hem omhelsden.

'Aangenaam, ik ben Liam' zei beleefd tegen mijn ouders. Ik vond het een vreemd beeld, Liam was tenslotte hun biologische zoon maar ze kenden hem niet.

Iedereen nam plaats aan tafel en de hele maaltijd praatte iedereen met elkaar. Mijn ouders leerden Liam beter kennen en herkenden zelfs een paar karaktertrekken in Liam van zichzelf.

'Ben je hier alleen in België?' vroeg Ruben aan Liam. 'Nee met one direction, we hebben over 3 dagen een concert hier maar we hebben een paar dagen vrijaf om België te verkennen.' vertelde hij.

Onmiddellijk zag ik een beeld van Harry voor mij, ik had hem niet meer gehoord sinds ik terug in België was. Ik had wel af en toe een sms'je gestuurd maar ik kreeg nooit een antwoord. Het was dus wel duidelijk dat ik verleden tijd was voor Harry.

'Hebben jullie zin om morgen nog eens af te spreken met de jongens bij?' vroeg Liam aan Ellie, Ruben en mij. 'Ja tuurlijk! Lang geleden!' antwoordden Ellie en Ruben in koor. Ik twijfelende nog even maar uiteindelijk had ik niets te verliezen. Ik wou de andere jongens ook nog wel eens zien na een half jaar, Harry zou ik wel wat negeren.

Bij het afscheid nam Liam me even apart. 'Hé Juul, ik vind het jammer dat het niets is geworden tussen Harry en jou' zei hij. 'Je weet toch dat jullie manager had gezegd dat wij geen koppel mochten zijn?' vroeg ik. Liam keek me verbaasd aan. 'Euhm wat?' vroeg hij. 'Ja ik wou heel graag samen zijn met Harry maar ja...' antwoordde ik. Ik doorbrak de stilte die er tussen ons viel: 'Bovendien heb ik af en toe nog naar Harry gestuurd om te zeggen dat het me speet dat ik zomaar weg was gegaan, maar heeft hij nooit geantwoord'.  'Dat is omdat we allemaal nieuwe gsm nummers hebben gekregen! We hebben een nieuwe manager en die  vond dat we nieuwe nummers moesten hebben!' riep Liam. 'Oh dus Harry heeft mijn berichten nooit gekregen?' zei ik wat zachter.

'Denk je dat hij me nog zou willen zien?' vroeg ik. 'Geen idee, hij is wel aan het sturen met een meisje, ze hebben bijna iets...' antwoordde hij. 'Oooh, mijn kans is voorbij dus' antwoordde ik sip. 'Juul! Kop op! Je vindt je perfecte match wel!!' riep Liam enthousiast. Ik lachte eens en gaf hem nog een knuffel als afscheid.

________________________
Wat vinden jullie ervan?

My real brother | A Liam Payne and Harry Styles FanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu