Kapitel 59

1.1K 38 9
                                    

*Nialls POV*

Jag vaknar igen när klockan är nio på morgonen. Jag antar att vi somnade ganska snabbt igår kväll. Jag sätter mig upp i sängen och gnuggar mig i ögonen. Jag känner mig väldigt utvilad. Jag tittar på Linn, hennes ögon är stängda och hon andas tungt. Hon är så vacker. Plötsligt slår hon upp ögonen.

"God morgon." Säger jag och ler.

"God morgon." Svarar hon, sömnigt.

"Sovit gott?" Frågar jag.

Hon nickar.

"Hur mår du?" Frågar jag sedan.

"Omtumlad.." Hon fnissar lite lätt.

"Oh.." Jag kan känna att det bränner lite i kinderna och jag antar att den röda färgen tagit över mitt ansikte. Ännu en gång.

Hon skrattar till. Det nästan plingar i mina öron, hon skrattar underbart. Det där ljudet kommer jag aldrig tröttna på. Jag sätter mig gränsle över henne och börjar kittla henne. Hon skrattar som en tok.

"S-Sluta Niall!!" Skrattar hon.

"Jag vill höra ditt skratt.", Jag ler.

"Snälla sluta!" Skriker hon, samtidigt som hennes underbara skratt fyller rummet.

Jag skakar på huvudet och fortsätter.

"Niall! Jag kommer kissa på mig!" Skrattar hon. Hon har nästan tappat andan.

Jag skrattar och faller av henne, jag landar bredvid henne.

"Tack och lov!" Skrattar Linn, en aning lugnare.

"Jag gillar ditt skratt." Säger jag, våra ögon möter varandra.

"Jag gillar ditt med." Säger Linn.

Jag ler.

Linn sätter sig upp i sängen och trycker sina läppar mot mina. Hon lägger sig över mig och knyter sina armar runt min nacke, medan jag knyter mina runt hennes varma rygg. Hennes läppar lämnar mina och istället trycker hon sin panna mot min.

"Jag älskar dig." Säger hon, ett stort leende är fastklistrat på hennes underbara läppar.

"Och jag älskar dig." Säger jag och ler.

Plötsligt knackar det på dörren. Linn sätter sig bredvid mig, och rysningarna i min kropp försvinner. Varför måste någon komma precis just nu?

Jag reser mig ur sängen och går bort och öppnar dörren. Det är Harry.

"Frukosten är klar." Säger Harry, han ser en aning fundersam ut.

"Jaaaaa!! Frukost!!" Skriker jag och rusar förbi Harry i dörröppningen. Han faller nästan omkull. Jag rusar nerför trappan, ut i köket. Jag möts av Sky. Mitt leende försvinner lite grann, och jag försöker bete mig såsom hon är van att se mig. Olycklig.

Jag slår mig ner på en av stolarna och tar en macka ur plastpåsen. Sky tittar ner i bordet. Jag vet inte om jag borde säga något. Jag håller min mun stängd.

Harry och Linn anländer till köket. Linn slår sig ner på en stol bredvid mig och jag ler mot henne. Hon besvarar mig med sitt underbara leende. Precis som jag vill ha det.

Vi äter mest under tystnad. Men efter en stund bryter Harry den, "Vad ska vi göra idag?"

"Åka skidor?" Föreslår Linn.

Jag tittar ut genom fönstret. Det snöar en massor och jag kan inte se mer än en meter utanför fönstret.

"Tycker du verkligen att det är en bra idé?" Frågar Harry och skrattar.

You & I » 1DDonde viven las historias. Descúbrelo ahora