Najmi dan Hafizi pun duduk berhadapan dengan En.Rashid.
En.Rashid melemparkan senyuman kepada mereka.Mereka membalas.
Manakala En.Hashim berjalan kemejanya dan menekan butang pada telefon pejabat.
"Rose,tambah air milo suam dekat bilik saya.awak buat 2 cawan."
Selepas menerima pesanan En.Hashim,Rose pun menjawab.
"Baik"Rose segera bangun dan melangkah ke bilik dapur.Membancuh milo paket.
Selesai buat sedemikian,Rose menghantarnya ke bilik En.Hashim.
Semua mata-mata memandang Rose.Rose hanya menjalankan kerjanya seperti biasa.Dia meletakkan cawan di atas meja.Kemudian berlalu pergi.
"Itu PA aku.Jangan nak terkam pulak.Nanti susah schedule aku.Tak terurus." Kata En.Hashim
"Asy kan ada.Asy boleh tolong" Najmi memberi pandangan.
"Asy nak tolong ayah? Hahaha.Memang hancur la jadual ayah." En.Hashim memperlekehkan cadangan Najmi.
Najmi membuat muka cemberut.Hafizi mengeleng dan menepuk belakang badan Najmi.
"Ayah.Hmm..kenapa ayah nak jumpa kami?"Tanya Hafizi.
"Hang kena kejaq dengan ayah hang" En.Rashid menjawab bagi pihak En.Hashim.
"Eh ,kau pulak sibuk jawabkan" Tegah En.Hashim.
"Hang tu lambat sangat jawab"Kata En.Rashid.
"Diam la.Anak aku.Aku yang bagitau sendiri.Kau masuk campur aku sepak kau."Marah En.Hashim.
"Marah noh hang"En.Rashid menyindir En.Hashim.
****
"Hai kak rose!" Amier menyapa setelah masuk kebilik Rose.
"Eh,Naufal bila sampai?.Ni Naufal datang ayah tau tak?" Tanya Rose.
'Eyh banyak tanya la minah ni.PA ayah,ayah je la.Tak payah sampai anak nak tau sekali' Amier monolog dalam hati.
"Hmm..ayah tau.Tapi ayah sutuh duduk dlm bilik akak" Amier menjawab pertanyaan Rose.
"Naufal tak ikut meeting?"
"Tak,Naufal sahaja je datang.Duduk rumah bosan"Terang Amier.
"Naufal nak air?Akak buatkan" Pelawa Rose.
"Tak payah la kak.Akak tunjuk je dapur kat mana.Naufal buat sendiri" Amier menolak dengan lembut.
"Naufal keluar bilik akak,nanti naufal nampak meja abang Afief,Naufal terus je.Nanti jumpa" Rose menunjukan jalan.
Amier hanya mrngangguk dan melangkah ke dapur pejabat.
YOU ARE READING
Brotherhood
FantasyAsyraaf Najmi abang kembar.Pendiam.Agak suka pendam perasaan.Panjang akal.Handsome lebih sikit dari Hafizi. Asyraff Hafizi adik kembar.Seorang yang memahami.Tegas.Cool.Kasar sikit bahasa dia.Tak pandai berkata-kata.Handsome. Amier Naufal.anak bongsu...