"Kita nak pergi mana yah,bu?"Tanya Amier.
Najmi dengan Hafizi berpandangan satu sama lain.
Hanafie? tidur.Budak tu kalau masuk kereta memang tidur je memanjang."Tengok je la Am"Kata ibunya.
Ibunya juga tak tahu mana suaminya ingin pergi."Mana boleh bagitau.Ni surprise tau."Kata En.Hashim.
"Kedekut! Humph tak nak tanya lagi"Amier memuncungkan mulutnya sambil memeluk tubuh.
Najmi dan Hafizi ketawakan je.
Tetering..
Amier
Ada idea mana ayah nak pergi?
√√11:47a.m.Hafizi
Kau rasa? hmm tadi ibu kata nak
makan luar tu je.Tak tau ada jalan ke tak
√√11:47a.m.Tidur je la..nanti sampai aku kejut..bising tau tak bunyi phone ni tak tenteram..
11:48a.m.√√Mereka semua menutup phone.
"Amier,Ayah bukan tak nak bagi tau.Nanti kamu teruja sangat.Kamu tidur dulu nanti ayah kejut ye"Pujuk En.Hashim
"Tak nak! Amier tak nak ayah..Amier nak ibu"Amier membantah.
Lagaknya macam budak umur 6 tahun.
Najmi dan Hafizi memandang Amier dan berpandangan sesama sendiri lalu ketawa.Entah apa yang lawak.
Amier yang merajuk mengeluarkan headphonenya.
Dia membuka lagu..*Lagu kegemaran korang*..Matanya tertutup.Rapat.Supaya dia tidak lihat perbuatan abang-abangnya.
****
"Marah sangat anak awak tu bang.Tengok dia pakai headphone tau.Tak nak pujuk ke?"Kata Pn.Sofiee
"Tu la awak,anak merajuk sikit pujuk.Nampak tak,walaupun dah besar perangai macam budak-budak.Cuba la marah sekali sekala"
"Saya nak marah macam mana.Dah dia je rajin tolong saya kat rumah.Nak harap awak dengan kembar tu.Lambat lah jawabnya"
"Dia tolong apa sampai tak boleh marah?.Macam saya tak pernah tolong awak?.Tapi awak still marah saya kan"En.Hashim merungut.
"Bila masa saya marah awak?"
"Malam tadi"
"Malam tadi? saya datang bulan la.Mana boleh.Memang la kena marah.Gatal la orang tua ni"Muka Pn.Sofiee mula merona merah.
"Awak panggil saya tua?.Hey umur awak dengan saya sama je okey"
Pn.Sofiee hanya pandang keluar tingkap.
Misi En.Hashim cuba mengalihkan topik berjaya.
Dalam 20 minit perjalanan,penumpang dalam kereta semua tertidur.
"Kuang asam semua.Tinggalkan aku drive sorang-sorang"Omel En.Hashim.
****
YOU ARE READING
Brotherhood
FantasyAsyraaf Najmi abang kembar.Pendiam.Agak suka pendam perasaan.Panjang akal.Handsome lebih sikit dari Hafizi. Asyraff Hafizi adik kembar.Seorang yang memahami.Tegas.Cool.Kasar sikit bahasa dia.Tak pandai berkata-kata.Handsome. Amier Naufal.anak bongsu...