26

109 7 0
                                    

"Maaf nurse En.Hashim bilik mana?"Pn.Sofiee bertanya ketika anak-anak nya tiada bersamanya.

"Bilik 0361 puan.Puan jalan terus lepastu belok kanan.Kat situ puan boleh jumpa bilik ni."Kata nurse tersebut.

Pn.Sofiee terus berjalan menuju ke bilik suaminya.'Abang,jangan tinggalkan Fiee abang dah janji dengan fiee nak hidup dengan fiee sampai bila-bila'Monolog Pn.Sofiee.

****

"Kak ade nampak tak perempuan yang tinggi paras bahu saya pakai baju blouse putih?"Tanya Najmi kepada nurse kat kaunter.

"Akak oh akak.Akak dengar tak ni?"Amier pulak melambai-lambai tangannya apabila nurse tu nampak macam tercengang.

"Dah mula dah.Eyh Asy asal kau handsome sangat.Let me do this job"Hafizi menolak Najmi dan Amier.

"Kau nak tengok abang aku sampai pecah kepala dia pun aku tak kisah yang penting nampak tak perempuan tu"Cakap lepas lagi mamat ni.

"hem hem..maafkan saya.Dia pergi bilik 0361"

"Terima kasih"Amier memberi senyuman yang paling manis.

Mereka semua bergegas ke bilik tersebut.

Amier orang pertama antara 3 beradik tu yang masuk.

Ternganga mulut dia bila masuk bilik terus nampak ayah diorang.

Muka Amier yang selalu ceria terus jadi sedih.Najmi dengan Hafizi dah pegang bahu masing-masing.

Amier la yang paling sedih sebab dia kan rapat dengan mak ayah diorang.

"Ayah...ke..napa.."

"Am tak baik nangis.Sedih ayah tu nanti"Pn.Sofiee menggosok lembut belakang badan anaknya.

Amier mengelap air matanya.Dia bangun."Am tak kira.Siapa yang langgar ayah memang Am kejar sampai mati.Itu janji Am"

"Am apa cakap macam tu.Tak elok lah"Najmi tegur dari belakang.

TITT TITT TITT

"Kenapa ni ibu.Tiba-tiba je bunyi"Najmi cemas.

"panggil nurse cepat"Pn.Sofiee mengarah.

"Maaf sila keluar dari bilik sekejap.Kami nak periksa"Kata nurse yang tiba-tiba sampai.

"Keluar la nak buat apa dalam bilik ayah ni.Bukan boleh tolong nurse pon"Hafizi yang dingin tu rupanya panggil cik nurse.

****

Ramai orang yang datang kat kaunter.Macam tengah jual barang-barang.

"Akak ada tak pesakit nama Hashim.Bilik no berapa eyh?"Tanya Syakila.

Nadia yang kat tepi tu pun terkejut.Ialah tiba-tiba ada budak tanya pasal Boss dia.

Dapat je nombor bilik diorang berdua terus lari.Bila tiba depan bilik terus nampak Pn.Sofiee,Amier,Najmi dan Hafizi.

"Macam mana dengan papa?"Syakila terus tanya.

BrotherhoodWhere stories live. Discover now