"Hari ni kerja macam biasa ke atau kau nak amik cuti?"Tanya Najmi kepada Hafizi.
Walaupun Hafizi nampak cool tapi hati dia sebenarnya macam budak umur 3 tahun cepat sangat merajuk.
"Aku dah ready la.Jangan pandang rendah kat aku okey."Hafizi dah menarik briefcasenya.
"Cun.Amier mana?"
"Dia awal pagi dah keluar.Kata jogging"
"Ouh.Okey la.Aku gerak lu"Najmi meninggalkan Hafizi.
****
"Boss tadi ada orang call"Kata PA Hafizi,Susan apabila Hafizi nak masuk dalam pejabat dia.
"Bagi no dia"Hafizi meminta nombor telefon Si Pemanggil.
Lepas dah dapat no telefon tu.Dia masuk bilik dia.3 buah fail hitam terletak cantik atas meja.
Dia membuka fail dan menjalankan tugasnya seperti biasa.Pada masa yang sama dia cuba untuk hubungi Si Pemanggil tadi.Menggunakan phone peribadi.
****
"Eyh ada apa-apa kerja tak harini?"Tanya Najmi kepada PA nya.PA Najmi je lelaki.Yang dua tu perempuan.
"Kau masuk bilik kau boleh nampak apa kerja kau.Tak silap aku,fail atas meja kau tu semua kena cop"Kata PA nya.Yang bernama Syed.
"Kau cakap an macam banyak je gayanya aku punya fail"
"Aku tak tau.Masuk je la bilik kau.Kau ni kacau aku betul la."
"Sombong ah kau"
Bila masuk je bilik.Masya Allah.Atas meja ada fail.Atas lantai pun ada fail juga.
"Memang bermalam la aku kat sini.Pedihnya hati dan mata ku"Bebel Najmi.Tiba-tiba lampu idea dia datang.
Dia keluar dari bilik dia.
"Syed.Malam ni free ak?""Kau nak apa?"
"Teman aku nak?"
"Teman kau? Buat apa?"
"Boleh la"
"Ye la.Kau nak aku buat apa?"
"Kau tolong cop kan fail-fail aku.Nanti aku sign.Boleh kan.Tadi kau dah setuju"Najmi terus masuk kebiliknya dan menutup pintu biliknya.
"Tak guna punya Boss"Kata Syed sendiri.
****
"Harini saya ade appointment tak?"Tanya Amier yang baru sampai."Tak de tuan.Eyh ade"Kata PA nya yang mesra dipanggil Is.Nama sebenar Isma.
"Mana satu awak ni.Ade ke tak de?"Amier bertanya dan meletakkan helmetnya di atas meja PA nya.
"Ada~"Tertunduk PAnya menjawab.Takut.
"Dengan siapa?"
"Tak silap abang tuan"
"Mana satu?"
"Tuan.."PAnya takut ingin menyebut nama boss nya sendiri.
YOU ARE READING
Brotherhood
FantasíaAsyraaf Najmi abang kembar.Pendiam.Agak suka pendam perasaan.Panjang akal.Handsome lebih sikit dari Hafizi. Asyraff Hafizi adik kembar.Seorang yang memahami.Tegas.Cool.Kasar sikit bahasa dia.Tak pandai berkata-kata.Handsome. Amier Naufal.anak bongsu...