Watak tambahan

215 7 1
                                    

Sengaja saya letak tengah-tengah supaya...awak semua kenal dengan watak first dulu.

Watak dalam ni sape-sape je muncul.

okey kita nak cerita pasal En.Hashim dulu.Ayah kepada tiga orang anak iaitu..Asyraaf Najmi,Anak pertama.Asyraff Hafizi,Anak kedua.Amier Naufal,Anak ketiga.
Ada seorang isteri Bernama Pn.Sofiee.

Nak gambar? Hah jap-jap..

Nak gambar? Hah jap-jap

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ni gambar En.Hashim.

Dia ni nampak muda tapi umur dah 47.Tua dah tu.

Tenaga dia masih kuat lagi.

Dia ni peramah.Baik tapi garang.Ala kiranya tegas la.Dia punya syarikat sebenarnya bawah jagaan polis.Sebab tu ada ejen yang terpaksa keluar dan bekerja dengan polis.

Ramai juga ejen yang keluar tu mati.Tapi masih ada yang hidup.Tak banyak pun mati.Yang mati tu sebab tak nak dengar arahan sebab tu mati.

Dia paksa anak dia masuk syarikat sebab nak latih anak dia.Dia taknak hantar anak dia pergi kerja untuk polis.Sebab nanti anak dia bukan dalam jagaan dia.

****

Habis dah cerita pasal En.Hashim.Let's cerita pasal Pn.Sofiee pulak.

This is Puan Sofiee

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

This is Puan Sofiee.

Ni gaun pengantin dia.Hahaha.

Dia ni baik.Anak-anak dia suka kat dia.Terutama Amier.Memang manja gila.Kalau sakit nak ibu.Lapar ibu masakkan.Pilih baju ibu juga.Senang cerita.Itu ibu ini ibu.semua ibu.

Sebab tu la Pn.Sofiee tak takut kalau Amier keluar pergi mana-mana.Nanti lepas 30 minit keluar dari rumah,Amier mesti call dia.

Pn.Sofiee ni pandai masak.Kemas rumah.Rajin.Tak suka bebankan orang lain.Tanggung masalah sendiri.

Bila Pn.Sofiee ada masalah yang mrmang tak boleh nak tanggung,dia cerita dekat Amier.Sebab apa Amier bukan Najmi yang anak sulung tu.

Sebab Amier ni special.Amier kalau ada rahsia.Dia terus diam.Maknanya.Dia takkan bocorkan rahsia.Kalau Najmi dia akan cerita dekat Hafizi.

****
Pn.Sofiee pun dah cerita..Siapa yang tertinggal lagi eyh...hurmm....

ohh!!! Syakila!!!

Korang sedia maklum kan muka Syakila

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Korang sedia maklum kan muka Syakila.

Dia ni sepupu Najmi,Hafizi,Amier.

Dia sorang je sepupu yang ada belah Mak.

Mak ayah Syakila dah takde sebab Accident langar pembahagi jalan then masuk gaung.

Syakila hidup sebab dia tak ikut.Masa tu mak n ayah dia nk pergi genting.Honeymoon.Ala saja je.Buat eratkan hubungan lagi.

Masa tu hujan.Ayah dia pulak tak buka lampu kereta.Jadi tak nampak la kereta diorang.

Sedar-sedar depan kereta diorang tu ada bas.Jadi nak elak.Tapi permukaan jalan licin so..*Bamm* masuk gaung.

Macam tu la..

Syakila ni Kalau Am panggil dia Sya..Kalau Hafizi panggil dia qila..Najmi panggil dia Syakil.Tak tau la asal diorang tak panggil sama je.menyusahkan.Haha.sebenarnya nama panggilan Syakila ni ada cerita sendiri.

Kalau Sya,Perwatakan dia lembut,baik hati,sopan santun,suka tolong orang,Matang ikut umur dia.

Kalau Qila pula..Agresif,menarik perhatian,Pandai,elegant,suka melawa,Sangat matang.

Kalau Syakil..Dia lebih ganas,suka cabaran,Lasak,Tahan kotor,Akal panjang,Suka bergurau/berjenaka,Tak berapa nak matang.

Lupa nak cerita umur Syakila.Dia baru 15 tahun.Dia ada kawan baru.Nenek dia Jaga jadi anak angkat.Nama dia Hanis.Umur Hanis sama dengan Syakila.Cuma Hanis tua Lapan bulan dari Syakila.

****

Okay that's all je nak kongsi.Pasal En.Hashim,Pn.Sofiee dan Syakila.

Pasal Hanis ni memang tk boleh cerita sekarang.Nanti ada la break tengah-tengah part nak cerita pasal dia ni.

-Brotherhood-

BrotherhoodWhere stories live. Discover now