"Kau pergi mana sebenarnya? Lama sangat sampai sekolah Am tu" Tanya Najmi.
"Tak pi mana aih."Jawab Hafizi ringkas.
"Habis kenapa lama?"
'Ttutt ttutt ttutt'
"Diam la! ibu call!" Hafizi segera menjawab panggilan.
bla..bla..bla..bla
"asal?" Soalan lagi..Kau ni banyak tanya la Najmi.
"Ish! kau ni busybody betul la!" Hafizi sedikit tertekan.
"Aku tanya ni jawab jelah" Najmi semakin mendesak.
"Ibu suruh balik! tapi lepas lepak.Aku penat ni."
"Dah penat asal tak balik? nak lepak juga.Tak de keje."
Kelajuan keretanya ditingkatkan.
Mereka tiba di satu kedai makan.
"Mana kau bawak aku ni?" tanya Hafizi
"Tadi beria kata nak lepak.Lepak sini je la" Najmi membalas.
"Aduh! lembap la kau ni.Aku penat je bukan lapar" Hafizi mengeluh.
"Siapa kata kita nak makan.Kau nampak CC kat tepi dia tu.Aku ajak kau pegi situ main DOTA..." Najmi menjeling Hafizi dengan jelingan 'bodoh punya budak'
Hafizi hanya tersengeh melihat kedai CC dan jelingan Najmi.
"Tak perasan boh" kata Hafizi.
Najmi berjalan menuju ke CC dan meninggalkan Hafizi di belakang.
Terkejar-kejar Hafizi mrngikut rentak jalan Najmi
****
"Fiee mana anak-anak awak?.Belum sampai rumah lagi ke?.Tadi saya suruh diorang masuk bilik saya pun masih takde lagi ni.Kalau diorang balik suruh diorang datang office" Kata En.Hafizi.
"Baik lah~"Pn.Sofiee menyahut lembut arahan suaminya.
Selepas talian antara Pn.Sofiee dan En.Hafizi terputus,Pn.Sofiee terus menghubungi anak-anaknya.
"Assalammualaikum,Haf,bila nak balik nak? ayah dah panggil tu" Ibunya menyatakan niatnya menelefon mereka.
"Waalaikummussalam,Haf....Haf dekat CC ni bu.Asy....Asy..bawak.Asy! apa ni! Tak adil la macam ni!.Mungkin...mungkin lambat sikit kot bu" Kata Hafizi.Perhatiannya tidak diberikan sepenuhnya kepada ibunya.
"Jangan la lambat sangat.Ayah boleh marah tu tunggu kamu.One more,Am dah nk habis waktu sekolah tu.Nanti kamu tak ambil dia.Tak de gaji kamu bulan ni.Assalammualaikum" Pn.Sofiee terus memutuskan taliannya.
"Ibu nak apa?" tanya Najmi
"Uish sabaq la sikit" balas Hafizi yang baru memtikan phonenya.
"Cepat la.Lembab la kau ni"
"Eyh! mulut tu jaga sikit.Aq pandai ok top 1 student tau" Hafizi memuji dirinya.
YOU ARE READING
Brotherhood
FantasyAsyraaf Najmi abang kembar.Pendiam.Agak suka pendam perasaan.Panjang akal.Handsome lebih sikit dari Hafizi. Asyraff Hafizi adik kembar.Seorang yang memahami.Tegas.Cool.Kasar sikit bahasa dia.Tak pandai berkata-kata.Handsome. Amier Naufal.anak bongsu...